Ga naar inhoud


DiSEqC motor draaid niet altijd


Gast

Aanbevolen berichten

Heb al jaren dit probleem. Meestal draait de motor. Soms niet. Die keren dat hij niet draait zet ik de receiver uit/aan met de afstandsbediening. Dit werkt wel. Al heel wat geprobeerd (andere software/Firmware, kortere kabel, instellingen receiver, andere settings, . . . ). Ben relatief tevreden.

 

Humax 5400 met Moteck SG 2100 en 40m kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan zijn , dat de maximum-Lnb-stroom beveiliging aangesproken word , en de lnb-spanning afgeschakeld word .

De motor draait immers op de lnb spanning .

Uit en aanzetten , reset de beveiliging .

Bedenk een manier om de spanning te meten ( zonder de coax-kabel los te nemen) , op een moment dat ie moet draaien , maar dat niet doet .

Kijk ook eens of het verschil maakt of je een Hor. kanaal kiest als ie moet draaien , of een vertikaal .

Bij een Hor. kanaal krijgt de motor 18 v en zal de aanloopstroom waarschijnlijk hoger zijn dan bij vertikaal (13 v)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb/had hetzelfde probleem met fortec hh120 (stab) en voorheen ook met stab hh120 icm Hummer5400. Heb het nu wel veel minder met de firmware van de laatste tijd, maar de Hum heeft het eigenlijk altijd wel gedaan (+-5jaar)

Ik druk dan altijd even op 1 en dan op recall, moet ie even richting astra, en doet ie het meestal wel weer.

Denk dat het combi van firm/zenderlijst is.

Hor/Vert klopt inderdaad, voor wie het nog niet wist een tip: als je van Astra naar de Hispasat moet draaien (en andersom natuurlijk) kun je beter van horizontaal naar horizontaal gaan, dan draait de motor een stuk vlotter door het hogere voltage, en doet ie er dus niet zo lang over...

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...