Ga naar inhoud


Onbekende download


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Met enig regelmaat valt mij op dat er een programma flink staat te downloaden. Hij komt door de firewall dus zal ik daar wel een keer toestemming voor hebben gegeven. Hoe kom ik er achter welk programma nu bezig is?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas. XP home heeft in de tab prestaties helemaal geen kolommen en in de tab processen zit geen kolom I/O.

 

Iemand nog een idee?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb misschien hetzelfde probleem vandaar dat ik hier reargeer, en geen ander toppic open. Mijn auto windows update staat uit, want ik wil SP 2 nog niet installeren. Maar het window merkje op de taakbalk geeft wel aan dat er gedownload wordt, en het gaat heel langsaam, 1 % download duurt wel een uur, en ik zit nu op 47 % . Ik weet absoluut niet waar die mee bezig is, of waar ik kan zoeken wat die aan het doen is. Oh ja, ik heb XP home, en zit op een normale telefoonlijn.

gr. D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb misschien hetzelfde probleem vandaar dat ik hier reargeer, en geen ander toppic open. Mijn auto windows update staat uit, want ik wil SP 2 nog niet installeren. Maar het window merkje op de taakbalk geeft wel aan dat er gedownload wordt, en het gaat heel langsaam, 1 % download duurt wel een uur, en ik zit nu op 47 % . Ik weet absoluut niet waar die mee bezig is, of waar ik kan zoeken wat die aan het doen is. Oh ja, ik heb XP home, en zit op een normale telefoonlijn.
gr. D.Quijote
Windowsupdate kent verschillende mogelijkheden:
- echt helemaal uit
- alleen een melding dat er updates zijn
- updates automatisch binnenhalen, maar niet automatisch installeren
- updates automatisch binnenhalen en installeren

Controleer dus even af hij niet bezig is met mogelijkheid drie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de taskmanager staat inderdaad welke applicaties er actief zijn. Maar dat zijn alleen applicaties die ook op je scherm en in de taakbalk zichtbaar zijn. Maar voor een beetje programmeur is het een makkie een applicatie daar onzichtbaar te maken.

 

Het probleem zit juist in de niet zichtbare programma's. Zoals Windows update en programma's die ook een stukje software installeren dat kijkt of er updates beschikbaar zijn. Zoals Kodak Easyshare. Niets mis mee maar ik wil dan wel weten welk programma er bezig is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat zo afgesteld dat er een melding komt als er nieuwe updates zijn. Dan kan ik zelf beslissen of ik ze wil hebben. Ik heb even gekeken bij windows update, en het enigste wat er staat is SP2. Dus hij zal wel bezig zijn SP 2 te downloaden, maar de update staat uit. Kant het misschien zo zijn dat ik de auto update pas uitgezet heb nadat er al een begin was gemaakt met het downloaden van SP 2, en daardoor windows gewoon doorgaat met het downloaden ???? Is er een manier om dit dan toch te stoppen ????

gr. D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen een progje gehad van onze vriend Bill die SP 2 voorlopig uitzet. Heb dit gelijk geinstallerd op mijn laptop en ja hoor het downloaden is er mee op gehouden. En als ik kijk installatie geschiedenis zie ik staan SP 2 geannuleerd. Ook als ik naar de windows site ga voor updates staat SP 2 er niet meer bij. Je kan dan de auto update gewoon weer aanzetten. Als er iemand geintresseerd is in die link dan hoor ik het wel, ik weet n.l. niet of ik dat zomaar mag vermelden.

gr. D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...