Ga naar inhoud


Harddisk opname problemen opgelost


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb hier 2 dreamboxen met beide een Maxtor 6Y080L0 80 GB en op beide geen happeringen met de laatste Hydra Lucien. ik heb voor de Maxtor een Western Digital 80 GD gehad waar ik in sommige opnames na het snel vooruitspoelen last kreeg van happeringen die met pause/play toets niet meer weg te krijgen waren. met de Maxtor HD totaal geen last meer.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook sinds de 1.07 kernel problemen met het opnemen, waar ik de oorzaak niet van kan achterhalen. Ik heb eigenlijk alleen maar ruDream en Hydra images gebruikt welke allemaal hetzelfde probleem hadden vanaf de 1.08 kernel dan.

 

Vandaag ben ik eens aan het klussen gegaan en heb ik een tweede voeding in de dreambox gehangen voro de harddisk. En tot mijn grote verbazing gaat het opnemen met newcamd nu wel goed. (met Radegast nog steeds glitches). Ik moet er wel bij vertellen dat ik de eerste serie Dreambox heb waar geen voedingsmod in uitgevoerd is.

 

Een foto zoals ik nu de tweede voeding erin gemaakt heb:

r_IMG_3019.jpg

 

Dat het opnemen goed gaat met een kernel 1.07 wil niet zeggen dat er in de 1.08 kernel een fout zit maar komt daarmee een bepaalde "bug" naar voren.

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het onderstaande vandaag getest met dezelfde schijf op Zeus.

Stap voor stap gedaan met een verschil, de hdd niet opnieuw geformatteerd.

Toch zijn bij mij de glidges geheel over.

Dat is mooi, echter nu krijg ik een error als ik dreamvcr opstart.(http fout:HTTP/1.1 401 Unauthorized)

Dit komt waarschijnlijk doordat ik nu de Zeus vanaf Usb stick draai i.p.v. rechtstreeks uit de flash.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

 

Rik

 

Citaat:
Voor iedereen wie problemen heeft met haperingen in zijn opnames hier toch even mijn relaas welke hebben geleid dat het probleem bij mij is opgelost.

 

Nadat ik recent een Dreambox had aangeschaft hierin rap een harddisk geplaatst van het type Samsung SV1604N. Ondertussen de firmware geupdate naar 108.1. Hierna viel me op dat opnames en time-shift kijken vroeg of laat haperingen opleverde. De volgende stap was uiteraard de update naar een niet orginele firmware omdat deze uiteraard meer toeters en bellen biedt. E.e.a op basis van gebruik van flaswizard pro 4.0 (welke netjes een flash erase doet voor schrijven flash etc !) en de Hydra 7000 Angharad 1.08.2 image in een USB 256 MB stick. Hierna bleven de haperingen in de opnames bestaan. Alle softCAMS geprobeerd, CI CAM geprobeerd met kaart, andere HD (Maxtor 80 GB) geprobeerd, niets hielp. Na enige tijd las ik dat bij een multiboot welliswaar van elke geplaatste image geboot kon worden, maar dat de kernel versie in gebruik was welke zich in de flash bevond. Op basis hiervan, en op verschillende plaatsen gelezen te hebben dat probleem zich vroeger niet voordeed, besloten om in de flash de oude orginele 1.07.4 image te plaatsen met kernel 2.4.20 ipv 2.6. Als eerste hier maar eens van geboot. Hierna viel me op dat bij de HD format optie het filesystem "reiserfs" gekozen kon worden (in tegenstelling tot 1.08.2 waarin deze optie ontbreekt). Ook hier had ik iets van gelezen dat dit de problemen kon verminderen/oplossen. Dus de HD geformateerd met "reiserfs". Hierna een opname gemaakt van ned 1(zonder softcam maar met CI met kaart) dit leek al goed te gaan. Vervolgens Hydra 7000 Angharad 1.08.2 als tweede image op de USB stick geplaatst en hiervan geboot. Dit werkt, de "reiserfs" hardisk wordt herkend en alles start, ondanks oudere kernel. Hierna opnames gemaakt van diverse canal+ kanalen en alles werkt perfect. Ik durfde het zelfs om een aantal keren Sesamstraat (ned 3) en De wereld is mooi (ned 2) op te nemen en ook deze opnames zijn perfect !!

 

Conclusie: het werkt omdat de oude kernel beter werkt als de nieuwe of dat "reiserfs" dit oplost of de combinatie van beide maar voorlopig laat ik het eerst maar eens lekker draaien alvorens weer te gaan experimenteren.

 

Doe er je voordeel mee

 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier misschien nog iets aan toe te voegen......Ik heb 2 abbo's n.l. C+ en Premiere.....nu werk ik met een oude image:simple_space_v01dscam.img...dit is een 107.4 image en in deze heb ik de nieuwe camd3 met tps fix(alle AU in config op 1) erinzitten en geen enkel probleem....maar nu dat wat ik niet snap....ALLE emu's en CI's onder de 108 images geven alleen het probleem met SECA....Nooit met de betacrypt kaart(premiere dus)en dat vind ik dus raar....ik ben me aan het bedenken als seca meer processortijd gebruikt(is maar een suggestie)en bij die nieuwe images knippert de klok ja bij opname...zou het daar iets meet te maken hebben(front processor update en zo)....Daarom blijf ik nu nog effe op die oude image draaien(helaas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai Pli 0912 (=1.08.2). M'n /var zit op USB.

 

Ik had tot nu toe een Samsung 80GB SP0802N (7200rpm). Nooit problemen gehad (nadat die speciale kabel geinstalleerd was). Hij is ook bijzonder stil.

 

Vandaag heb ik een nieuwe maxtor maxline II 300GB (5400rpm) gekocht voor 200 euro. Met ext3 geformat. Onmiddelijk happeringen bij het afspelen van nieuewe opnames, ongeveer iedere 3 seconden met newcamd.

 

Ik heb dan AU (auto update) in /var/tuxbox/config/newcamd.conf uitgezet en gereboot: probleem opgelost. Ik heb dan AU weer op 'yes' gezet: weer happeringen. En op 'no': geen happeringen.

 

Welke problemen zal ik ervaren als AU op 'no' blijft ?

 

Pent

 

p.s. ben inmiddels Shrek aan het opnemen bij BBC1: m'n vrouw zal bepaald niet blij zijn als het niet lukt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

[color:"red"] # Autoupdate for Emu and Control Word Servers

# AU is always yes if there are Betacrypt UDS control word server

# connected to newcamd [/color]

 

dus polsat au

dus irdeto kaarten indien iemand ze nog heeft

dus nagra kaarten indien de enkeling ze heeft

 

daar liggen de knelpunten bij het uitzetten van AU

 

alsook de server functies bij sharen binnenskamers met dergelijke control words.

 

cheers

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met au = yes goede opname

met au = no goede opname

 

helemaal geen verschil dus

 

opname gemaakt op canal digitaal in newcamd 5.25

 

voorgeschiedenis:

 

activatie op radegast van de kaart hedenmiddag

top slot (dus een wijziging in instelling radegast - verder niets)

 

poging om hem op newcamd te zien middels emu=no en preferred emu=no werkt de kaart vanaf dat moment ook op newcamd 5,25

 

andere zenders vallen weg onder newcamd 5,25 (tps)

 

dus terug de config gezijzigd emu=yes en preferred emu=yes

 

maar ook met de wijziging teruggeplaatst werkt de kaart nu nog steeds goed op newcamd 5,25

 

nu nog eens na een shutdown en reboot.

 

cheers

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Sinds kort in het bezit van een DM7000-S en na wat strubbelingen met de laatste RuDream (27-11) welke dus vol met bugs zit, heb ik nu eindellijk een stabiele DM7000.

 

Maar, .....alles leek perfect te werken totdat ik ging opnemen. Wat blijkt om de zoveel seconden happeringen waardoor naar verloop van tijd het geluid niet meer synchroon loopt. Echt supper irritant.

 

Mijn config is als volgt:

DM7000-S

RuDream Image van 24-11, dus niet de laatste buggy versie

NewCamd V5.24 (via add-ons)

RadeGast V3.0 Beta 13 (via add-ons)

Officiele C+ kaart

Nog wat keys in /var/keys en /var/scce

Door Dream Multimedia goedgekeurde schijf van 120GB.

 

Opnemen met Radegast... Geen problemen.

Opnemen met NewCamd.... Happeringen om de x seconden

 

Volgende tests gedaan met Newcamd.

- Emu = on, AU=on Happeringen

- Emu = off,AU=on Geen happeringen

- Emu = on, AU=off Geen happeringen

- Emu = off,AU=off Geen happeringen

 

Het zit in mijn geval dus in de combinatie EMU en AU, geen idee wat de consequenties zijn m.b.t. het aan/uit zetten van deze opties. Voorlopig werkt het bij mij.

 

Overigens is het ook zo dat de Radegast opnames prima in orde zijn maar dat tijdens het spoelen in een opgenomen programma toch een soort corruptie optreedt omdat daarna, op de plekken waar gespoeld is, dezelfde happeringen optreden als bij een normale opname met NewCamd. Maar dan gelukkig wel alleen op die spoelplekken en niet gedurende de hele opname om de x seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral het laatste ... over dat spoelen en corrupte plekken

is wel heel vreemd

want tijdens het lezen (afspelen) van bestanden die op de hdd staan mag toch geen corruptie ontstaan..

 

zou dat misschien met de block grootte te maken hebben

bij het formateren kun je speciefieke block grootte instellen.

gezien het feit dat er langzaam geschreven wordt bij opname met weinig data verkeer... zijn het grote blocks per keer.

 

als je een tweede disk ter beschikking hebt, zou ik eens het formateren anders doen.

 

cheers

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boel opnieuw geformateerd en het opnemen leek nu eindelijk goed te gaan. The O.C. opgenomen voor mijn vrouw en na het spoelen tot na de eerste reclame blijkt er nadien toch enige happering te zijn. Welliswaar niet zo extreem als voorheen , ook niet om de x seconden en gelukkig blijft het geluid nu in ieder geval wel synchroon lopen. Maar toch! Niet echt fijn, is er echt niemand die DE oplossing heeft? Het lijkt me sterk dat iedere sat.ontvanger met een HD dit euvel heeft of zijn wij alleen de gelukkigen (de mensen met een dreambox).

Link naar reactie
Delen op andere sites

AU nu ook maar even uit gezet, dus nu

 

emu = off

au = off

Prefer Emu = Off

 

Opnames prima en ook afspelen en spoelen geen problemen meer. Dat spoelen in een file zal wel op toevalligheid berusten. Waarbij ik toevallig op een stuk beeld uitkwam waar de boel weer even schokte.

 

Ben trouwens druk op zoek naar dit euvel en op verschillende engelstalige sites wordt hier ook melding van gemaakt. Bij wat ik tot nu toe gevonden heb zit het in de combinatie NewCamd en HardDisk recording. Verklaart meteen waarom ik met Radegast dus geen problemen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...