Ga naar inhoud


Welk plasma/lcd scherm kan 1080/hd tv aan ?


Gast

Aanbevolen berichten

Wil een plasmsa of lcd van 37 a 42" kopen maar snap toch niet helemaal hoe het werkt,hdtv werkt met een resolutie van 1280x768 maar plasma/lcd tv's met een resolutie van 1024x1024 beweren hdtv/euro1080 geschikt te zijn,dus voor mijn gevoel klopt er iets niet helemaal,wie weet iets meer ,of wie heeft al proef uitzendingen van hdtv gezien op een bepaald scherm.Alle info welkom.

Na veel lezen en vergelijken op het net lijkt mij de hitachi 42pd5200 een goede keuze wie heeft dit apparaat en wat zijn de +++ & --- er van?

 

Bvd

Mvg

Satz

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmmmm, dat dacht ik eerst ook, maar via kieskeurig ben ik op een site gekomen van een internet bedrijf (kan niet noemen, ivm commerciele belangen) en daar prijzen ze hem aan als HDTV, met oa de volgende zinnetje erbij, en het staat onder de specificaties van de plasma LG 42PX11:

 

Citaat:
De kwaliteit van bewegende beelden met een resolutie van 1920x1080 moet je gezien hebben om te geloven hoe ongelofelijk veel beter HDTV er uitziet dan normale tv en dvd. Niet alleen is het beeld uiteraard veel scherper en bevat het daardoor veel meer detail, de extra scherpte zorgt bovendien voor een betere dieptewerking.

HDTV is nu bij ons in de winkel te bewonderen op afspraak !!!

Dus dit zou misleidend zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satz,

 

De enige hdtv plasma die ik ken is de 434 van Pi*neer

Maar er zullen er zeker meer zijn en komen.

 

Aleen jammer dat er nog zo weinig bronnen voor hdtv zijn.

 

Gr

 

Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hdtv werkt met een resolutie van 1280x768

 

Dit is een misvatting. Er bestaan meerdere hdtv standaards, en je doelt hier op de 768p. Er is echter ook de 1080i standaard, en die heeft een resolutie van 1920*1080 interlaced (vandaar de i). Het beeld wordt in twee halve beelden opgebouwd, zoals bij normale TV. Bij de p (progressive) standaards wordt het beeld in zijn geheel opgebouwd, zoals bij PC beeldschermen.

 

De testuitzendingen die momenteel plaatsvinden zijn bij mijn weten gebaseerd op de 1080i standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang zoeken heb ik inderdaad ontdekt dat een scherm de 1080i norm moet kunnen verwerken,die informatie is bij weinig merken/aanbieders terug te vinden ,ook navraag in de winkels is moeilijk omdat die dat ook vaak niet weten of niet kunnen naslaan.

Ik heb intussen gekozen voor een Hitachi,die vermelden dat keurig in hun documentatie!

Iedereen bedankt voor de reakties,

 

mvg

Satz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een antwoord want er is een ander topic "Nieuwe plasma, KEUZE GEVRAAGD". Naar aanleiding van dat topic bent ik aan het onderzoeken welke plasmas het beste beeld geeft bij verschillende signalen: PAL 4:3 of 16:9, DVD e n HD1080i. Dit vergt tijd want lang niet altijd zijn de opstellingen, instellingen en signalen optimaal, maar de uitkomst is voor mij zeer verhelderend.

 

Over HD. De meeste HD uitzendingen op Astra worden op 1080i (1920x1080 interlaced) weergegeven. Voor sportuitzendingem mogen we in de toekomst ook 720p (1280x720 progressive) verwachten.

 

Veel plasmas kunnen een 1080i HD TV signaal wel aan, maar welke plasmas zich “HD ready” of “HD” mogen noemen is een ander verhaal. Op dit moment kosten plasma met “native resolution” van 1920x1080 nog ver over de 10.000€ , maar een aantal populaire 42” plasmas laat ook bij een lagere resolutie (1024x1024 of 1024x768) een uitstekend beeld zien. In alle gevallen wordt het originele 1080i signaal gedownscaled naar 1024x1024 of 1024x768 of zelfs naar 852x480. Dat betekent dat een HD signaal wel verwerkt kan worden maar dat het potentieel van HD maar gedeeltelijk wordt benut, ook bij de beste (en grootste) plasmas. Grotere plasmas (vanaf 50”) hebben vaak al een resolutie van 1366x768.

 

Het resultaat van beeldweergave hangt af van de kwaliteit van het display zelf, het signaal maar vooral ook van de interne processor (scaler) die het signaal moet verwerken naar de resolutie van het display:

bij PAL van 720x576 naar 852x480 of bijv. naar 1024x1024

bij DVD van 852x480 naar 852x480

bij HD TV vooralsnog in 1080i naar de lagere resoluties, enz.

 

Over enkele dagen kom ik met een "tussendoor overzicht" op het board met mijn bevindingen. In mijn voorlopige tussenstand steekt de Pioneer 435HDE (1024x768) en ook de Hitachi 42PD5200(1024x1024) met kop en schouders boven de rest uit met een 1080i HD signaal. Opgelet want met ander signalen ligt de zaak kompleet anders.

 

Buona notte,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik kan me niet voorstellen dat een merk als LOEWE dergelijke info achter schermen of onder de tafel houdt..

 

je handleiding / instructie raadplegen

je online support op LOEWE website raadplegen

je gratis helpdesk van LOEWE bellen

 

of geef even het telefoonnummer van die helpdesk dan bellen wij even voor je.

 

cheers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met belangstelling deze topic te volgen, en vraag me af of mijn Philips Plasma HDTV aan kan. Het type is 42PF9965, zie bijlage. In de specificaties staat het volgende:

Display : HD DV-Plasmascherm (16:9) : 1024 (x3) x 1024i pixels

 

Vraag me vooral af wat ze met (x3) bedoelen?

post-2340-1318258097,2488_thumb.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...