Ga naar inhoud


Welk plasma/lcd scherm kan 1080/hd tv aan ?


Gast

Aanbevolen berichten

Citaat:
heb nu een dvdo scaler tussen sat en plasma hangen deze wordt nu gescaled naar native resolutie van mijn hitachi 42pd5200 plasma 1024/1024 progressive via dvi ingang en dat geeft een retestrak plaatje geen muizetrappetjes geen blur zelfs op 10 cm afstand strak zo nu nog een barco en ik ben compleet
probleem is vaak als je geen native aanstuurt je plasma weer descaled/upscaled


Hoi , welke DVDO-scaler heb je? Ben ook aan het zoeken om mijn satelliet op mijn Barco aan te sluiten...

Gr. Pch
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb daar laatst ook naar gekeken, maar vind ze nog veel te duur. Zag trouwens wel dat er al veel goedkopere scalers te koop waren, maar betwijfel of die wel goed zijn. De komende maanden hou ik iig de div. forums in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke DVDO-scaler heb je? Ben ook aan het zoeken om mijn satelliet op mijn Barco aan te sluiten...

 

ik heb de dvdo hd

momenteel wel een goede je hebt ook nog de crystalio maar die is heel erg duur hier zijn ook nog 2 uitgeklede versies van plasma enchanger en enchanger pro

je hebt ook nog een hd+ enigste verschil met de hd is dat deze ook op je dvi ingang upscaled dit ivm hdcp beveiliging

ik zal je ff een linkje pm en daar dit commercieel is he

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

freaky,

 

Voor zover ik weet is er niet veel keus in die prijsklasse en lager. Er is de Cinemateq picture optimizer plus II en ook al is die niet veel goedkoper, hij is wel geoptimaliseerd voor PAL weergave.

Voor een goed en uitgebreid testverslag zie hifi.nl.

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

In neem aan dat je het over de dvdo hd+ hebt. Nu is het geval dat de Pioneer een hele goede interne scaler heeft, maar normaal gesproken krijg je met een externe scaler een beter resultaat als het uitgangssignaal exact overeenkomt met de native resolutie van je display (1024x768).

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...
Citaat:
freaky,

Voor zover ik weet is er niet veel keus in die prijsklasse en lager. Er is de Cinemateq picture optimizer plus II en ook al is die niet veel goedkoper, hij is wel geoptimaliseerd voor PAL weergave.
Voor een goed en uitgebreid testverslag zie hifi.nl.

saluti,

DeDream


Kijk hier eens naar http://www.spatz-tech.de/lumagen/visiondvi_datasheet_deutsch.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zag op de Ifa 2005 site van Philips de 37PF9380 staan. Deze heeft volgens de specs een max. resolutie van 1920x1080i. Adviesprijs rond de 4 mille. Alleen zie ik daarnaast staan dat de ondersteunde computer format slechts 13366x768 is. Ben ik correct met de veronderstelling dat ik hiermee geen 1080i materiaal via mijn pc's tv-out kan gaan bekijken? Is het misschien een optie om een hd kitje bij mijn gemodde xbox te halen en hd materiaal vanaf het internet via dat bakkie wel in 1080i te gaan bekijken ? Iemand ervaring met de Xbox en HD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben vandaag de Philips 37PF9380 bij ons voor het eerst in de winkel gezet en direct aangesloten, we waren erg benieuwd! Immers het 2e scherm, naast de eerder besproken Sharp, met HD-resolutie 1920 x 1080i.

De scherpte is verbluffend, je ziet geen pixels meer, maar het beeld blijft toch fletser dan bij een Plasma. Het beeld van een plasma leeft meer, is natuurlijker.

 

Hieruit blijkt dat resolutie geen garantie is voor succes! Dat hadden we al bij de Sharp gezien.

 

Dus toch maar liever een Plasma met 1024 x 768 HD-ready dan LCD met native HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We hebben vandaag de Philips 37PF9380 bij ons voor het eerst in de winkel gezet en direct aangesloten, we waren erg benieuwd! Immers het 2e scherm, naast de eerder besproken Sharp, met HD-resolutie 1920 x 1080i.
De scherpte is verbluffend, je ziet geen pixels meer, maar het beeld blijft toch fletser dan bij een Plasma. Het beeld van een plasma leeft meer, is natuurlijker.

Hieruit blijkt dat resolutie geen garantie is voor succes! Dat hadden we al bij de Sharp gezien.

Dus toch maar liever een Plasma met 1024 x 768 HD-ready dan LCD met native HD.


Aha iemand die het toestel heeft gezien. Zit er nou wel of geen ethernet aansluiting op ? En waartoe dient de SD memory bay? Zou je evt. ts bestanden in de memory bay kunnen plaatsen en deze dan afspelen ? Zoek hier naar een mogelijkheid 1080i materiaal af te spelen via de standaard video mode ipv "beperkte" computermodus. Heb het toestel nog niet spelend gezien morgen eens kijken of er bedrijven zijn in Groningen die het al staan hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...