Ga naar inhoud


Welk plasma/lcd scherm kan 1080/hd tv aan ?


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ter titel van info vind je hieronder de fabrikanten van plasmaschermen :

 

Panasonic

Pioneer (heeft verleden jaar NEC plasma overgekocht)

Hitachi-Fujitsu (FHP groep met als grootste aandeelhouder Hitachi)

LG

Samsung

 

Al de 42" schermen met een native resolution van 1024*768 kunnen HD aan.

Let wel: het "ALIS" scherm van Fujitsu-Hitachi (1024*1024) werkt interlaced en is dus in weze niet 100% compatibel want in werkelijkheid ziet men slechts 512 horizontale lijnen (ipv 768 bij de andere schermen)!

Dit probleem ziet men niet meteen met gewone videobeelden maar van het moment dat men een PC signaal (1024*768) stuurt naar dit scherm flikkert deze tegen de sterren op.

 

Qua beeldkwaliteit raad ik zeker de nieuwste pioneer plasmaschermen (PDP-436XDE) aan. Diepe contrasten (3000:1) en prachtige kleuren brengen dit scherm weer op een hoog podium na hun succesrijke PDP-435HDE toestel van afgelopen jaar.

 

Panasonic heeft eveneens een goed scherm met een hoog contrastratio en diepe kleuren maar ondervindt nog steeds last van flikkering (raar maar waar)!

 

De Koreanen (LG-Samsung) hinken qua beeldkwaliteit nog steeds achterop maar zijn wel goedkoper. (Beeld van Samsung is wel merkelijk beter dan die van LG)

 

 

Beste groeten

 

Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thomson 37 PB 220 S 4

Kenmerken:

 

Thuisbioscoop-plasma-tv van expressief design, voor een echte thuisbioscoopervaring

 

100 Hz Hi-Pix: door het aantal pixels per regel te verdubbelen komt de beeldkwaliteit dicht bij die van High Definition

 

XGA-paneel 1024x1024 om met een high-definitionbeeld van alle voordelen te kunnen genieten van het Hi-Pix-proces.

 

Digital Pure Sound, Virtual Dolby Surround, 40 W muziekvermogen: Thomson MFR + MSW-systeem voor een basweergave van hoge resolutie, een snelle en transparante geluidsweergave en een complete bioscoopsensatie.

 

Hoge connectiviteit, inclusief YPrPb en DVI met ondersteuning voor high-definitionsignalen: de beste aansluiting in haar klasse, voor beelden met nog meer details

 

Dubbele tuners PIP (Picture In Picture) / PAT (Picture And Text) om andere zenders in de gaten te houden zonder de huidige zender te verlaten.

 

Universele 6-in-1 afstandsbediening (tv-dvd-videorecorder-sat-hifi-aux), geschikt voor diverse merken, met volledige achtergrondverlichting, DMI (Device Mode Indicator), leerfunctie

 

Zonder ventilator: geen ventilatorgeluid meer, lager energieverbruik.

Is dit wat,of is het ook een geschakelde 1024x1024 ?

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satspock,

 

De 1024*1024 resolutie is spijtig genoeg geen native resolution ... eveneens voor de 32" van thomson waarvan het paneel gemaakt wordt door fujitsu-hitachi. Deze werkt weer met ALIS technologie (interlacing)

 

Goede raad : go for a native 1024*768 minimum !

 

Greetings

 

Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo rai,

 

Dit scherm is echter een LCD scherm en geen plasma.

Lcd's hebben toch nog heel wat beperkingen om video weer te geven in vergelijking met een goeie plasma

 

Groetjes

 

Pinneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag mijn nieuw toestel gehaald nl. een Philips LCD 37PF9830. Mijn vorige toestel (ook een Philips) is 17 jaar oud en het kreng speelt nog altijd maar mag uitbollen op een rustig plekje op één van de slaapkamers. Volgende week, na het behangen en verven, komt ie omhoog te hangen. Ik zal niet nalaten jullie mijn bevindingen over dit toestel te laten kennen. Ik kijk er alvast naar uit.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De panasonic th-37pv500.

Deze benadert in dit formaat het beste een crt.

Mvrgr


???
In welk opzicht zou een plasma een crt nog moeten benaderen
Ik vind dat appels met peren vergelijken als je het zo stelt.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@pinhead ???????? Dit onderwerp gaat toch over Plasma EN LCD??? En als ik mag kiezen heb ik toch echt liever een LCD in 1920*1080 dan een lage resolutie Plasma.


Is dat alleen omdat de resolutie hoger is of omdat je ze naast elkaar gezien hebt ?
Het blijft hoe dan ook persoonlijk.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...