Ga naar inhoud


sitecom wl 122 v2 en de motorolla kabel modem?????


sany

Aanbevolen berichten

ik heb een draadloos router van sitecom wl122v2 gekocht via internet ter zuiden van t land.

ben woonachtige in hoofddorp en heb een motorolla modem van de multikabel.internet via de kabel dus.

ik heb een pc op zolder aangesloten met utp kabel . en een laptop .

nu wil ik blijven interneten op zolder met een bekabeling via een port van de router. en draadloos interneten via me draadloos router..

1: in de begin lijkt het alsof de draadloos router defect is. mocht toen hem inruilen met een andere sitecom wl 122 v2.

met de new router krijg ik dezelfde probleem...

ik kom niet op internet via me kabel internet multikabel..

na veel bellen aan sitecom en de internet winkel...blijkt schijnbaar dat de sitecom wl 122 v2 niet compatible is met de motorolla modem van de multikabel.

de winkel waar ik hem heb gekocht wil geen actie ondernemen en nu zet ik met een router die volgens mij niet geschikt voor me kabelmodem.

als ik de gegevens op een statische maniere toevoegd zoals de huidige ip op dat moment...en de dns enzzz heb ik wel toegaan tot internet.

maar volgens mijn provider heb ik geen vast ip dus ik moet steeds de instellingen veranden om toagaan te krijgen via internet.

dat lijkt alsof me router maakt geen connectie met de kabelmodem motorolla..

heb de nieuw fimware en alles aangedaan maar ik kom niet uit...

wie kan mij aub helpen....want dat s gewoon geld uitgeven voor niks.

 

wie helpt pleaseee

met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi, ik heb ook een sitecom wl-122, ik gebruik alleen een speedtouch voor knp,

heb je de instellingen in het menu in de sitecom ingesteld, hier kun je bijna automatisch, je moet even je verbindings type aangeven en inlog opgeven, modem rechtstreeks op de router aansluiten en dan moet het werken, wat je ook kunt doen is je modem aansluiten op de pc, met een extra netwerkkaartje, de router weer aansluiten, dan maakt het netwerk(router) via die pc verbinding met internet. Ik heb ook veel problemen gehad, met andere routers, maar de sitecom werkt het makkelijkst.

Hoop dat ik je kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

na veel bellen aan sitecom en de internet winkel...blijkt schijnbaar dat de sitecom wl 122 v2 niet compatible is met de motorolla modem van de multikabel.

Ik kan niet zo snel dat modem vinden op de site van Multikabel.... Wat voor een type is het? ( Motorola is het merk )
Citaat:

als ik de gegevens op een statische maniere toevoegd zoals de huidige ip op dat moment...en de dns enzzz heb ik wel toegaan tot internet.

Waar haal je de "huidige" gegevens vandaan dan? Werkt het wel als je modem rechtstreeks op de PC wordt aangesloten? Krijg je dan wel via DHCP een adres van het netwerk van Multikabel? ( Ik neem aan dat je DHCP gebruikt, aangezien ik dit vond in de FAQ van Multikabel )
Citaat:

maar volgens mijn provider heb ik geen vast ip dus ik moet steeds de instellingen veranden om toagaan te krijgen via internet.

Als je vasthoud aan je IP dan kan je conflicten veroorzaken.. Niet doen dus...
Citaat:

dat lijkt alsof me router maakt geen connectie met de kabelmodem motorolla..

Wat bedoel je hier? Want je schrijft hierboven dat het wel werkt als je alles met de hand invult?

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je motorola modem werkt met een DHCP server. Hij krijgt dus een IP adres op het moment dat je online gaat. (Je zegt dat je steeds een ander IP adres hebt) Dat IP adres krijgt hij als ie het MAC adres ziet van de netwerkkaart in je pc waarmee je anders online ging. Om toegang te krijgen moet je het MAC adres van die netwerkkaart clonen in je router, dan zou het moeten werken. Het lijkt me stug dat die router niet zou samenwerken met je modem, het is en blijft TCP/IP. Om achter je MAC adres te komen typ je tot Win98 in start-uitvoeren winipcfg in en na win98, dus win2000 en later start-uitvoeren cmd of command in, dan krijg je een dos scherm en daar tik je ipconfig /all in.

 

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedank jullie van hart.

op de ene of de andere de sitecom wl-122 v2 werkt niet met de motorola kabel modem (bord surf 4200) van de multikabel . ik heb de draadloos router sitecom wl-122 v2 drie keer ingeruild.

maar geen succes.

ik heb immedels de linsys wrt54G v2 gekocht en hij heb gewerkt binnen 1 minuut.

er zijn best wel wat draadloos router die niet compatible met bepaalde kabels modem.

met vriendelijke groeten...

en bedankt voor jullie aantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...