Ga naar inhoud


MIj kan op het moment niet veel meer schelen


Penthe

Aanbevolen berichten

Men zal wel gemerkt hebben dat ik de laatste dagen veel schreef op het form, de reden was dat mijn trouwe viervoeter (golden retriever) genaamd tanja zich niet al te best voelde, dagelijks dierenarts en vrij nemen om maar zo veel mogelijk bij je trouwe vriendin te zijn, we hadden hoop maar sinds vandaag is alle hoop weg en is onze trouwe hond naar de hemelen.

 

Ik ben een positief ingesteld mens en had alle hoop, maar na de infectie aan de lever en mild en nu de nieren er nog bij bleek het om een zeer snel soort tumor te gaan, ik heb er 8 dagen voor geknokt betaald alles wat maar mogelijk was maar het mocht niet baten mijn lieverd tanja is voor ze 9 kon worden heen gegaan, wij blijven achter met een leeg gat en zullen deze allermans vriendin moeten missen voor altijd.

 

Het kan me nu op het moment even niks schelen wat er verders fout gaat of komen gaat, mijn vrouw en ik hebben de steun van elkaar hard nodig want we waren 1 familie, en dan is niemand minder waard, ik zal nog de komende maanden de tijd nodig hebben om dit verlies te verwerken.

 

ik zal deze week nog de laatste recente foto hier plaatsen voor de scheet.

 

Tanja lieve hond we vergeten je nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Mag ik je van af deze kant heel veel sterke wensen. maar wel de kop er bij houden, want het leven van jou en je gezin gaan gewoon verder.

Het zijn zware dagen voor de mens, want een mens kan net zoveel van een dier houden als van een mens.

groetjes en sterkte
Gerard


Ik ben een vrij nuchter mens maar ik heb nog nooit een hond ervoor gezien als tanja, dat ik haar niet kon helpen doet me 500% zeer, zo zie je maar dat geld niks waard is als het echt op een bepaald punt aankomt.

Nu kan ik er even over schrijven maar de echte tranen komen wel over paar dagen als echte besef daar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook van deze kant veel sterkte.

 

Wij hebben zelf ook al jaren honden en hebben jou situatie al meerdere keren mee moeten maken.

Het doet altijd erg pijn om een trouwe huisgenoot te moeten missen.

 

Ik geef je als tip zo snel mogelijk een nieuwe huisgenoot te halen.

Dit heeft bij ons erg geholpen.

 

Nogmaals sterkte van deze kant

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat gevoel,vorige zomer is onze Sint Bernard ook ziek geworden en op heel

korte tijd gegaan.Bleek een gezwel in de buik te zijn wat in twee weken uitliep

op een spuitje.Wij vonden het afscheid zeer erg maar onze andere hond(Tatra)zo

erg zien treuren was nog erger.Zoon en dochter zijn dan buiten ons weten naar een andere hond gaan zoeken en snel een Berner Sennen gevonden maar die moest nog enkele weken in het nest blijven.Ze hebben alles netjes geheim weten te houden tot enkele dagen voor zijn komst.De aanwinst was gewedig maar het heeft

zijn tijd nodig,zowel voor ons als voor de andere hond,maar alles is op de duur

toch dik in orde gekomen.Een troost(hele magere )grote honden worden niet zo oud

Oprecht sterkte gewenst,wij voelen met je mee

Bastos

 

Humax IRCI-5400,Dragon cam,Multiprog 2001XL,Triax 80 Astra/Hotb.Triax 110 Thor,Triax 110 Hispasat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ken dat gevoel,vorige zomer is onze Sint Bernard ook ziek geworden en op heel
korte tijd gegaan.Bleek een gezwel in de buik te zijn wat in twee weken uitliep
op een spuitje.Wij vonden het afscheid zeer erg maar onze andere hond(Tatra)zo
erg zien treuren was nog erger.Zoon en dochter zijn dan buiten ons weten naar een andere hond gaan zoeken en snel een Berner Sennen gevonden maar die moest nog enkele weken in het nest blijven.Ze hebben alles netjes geheim weten te houden tot enkele dagen voor zijn komst.De aanwinst was gewedig maar het heeft
zijn tijd nodig,zowel voor ons als voor de andere hond,maar alles is op de duur
toch dik in orde gekomen.Een troost(hele magere )grote honden worden niet zo oud
Oprecht sterkte gewenst,wij voelen met je mee


Ons gevoel is en blijft even wat weg is dat is onvervangbaar, het karakter de manier van handelen, ik heb mijn vrouw al direct verteld er komt gelijk weer andere hond om gat op te vullen, maar tja dat is dus geen 2e Tanja. Ik heb haar als pup opgevoed zeer voorbeeldige hond met een super karakter, ik vind het leven vaak kut omdat sommigen gestrafd worden terwijl ze het niet verdienen, voor mij blijft dit verlies te groot voor woorden en nu kan ik er wel even over praten maar ken mezelf ik sla dicht over paar dagen en heb ik enkel verdriet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 keer mijn man zien huilen, dat was toen onze hond overleed.

Dat is 6 jaar geleden en ik droom nog over haar. Heb nog steeds geen nieuwe hond.

Veel sterkte.

 

mvg Sylvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal steeds blijven vergelijken dat is hier zo en overal.Onze eerste Sint Bernard is 5 jaar geworden de tweede bijna 7 en Tosca dus 9 en telkens is het

moeten afgeven doffe ellende alhoewel je telkens op voorhand zegt :nu weten we

meer deze keer zal het beter gaan,integendeel zelfs moeilijker.Ik zou je willen

aanraden het niet op te kroppen; ga kijken voor een nieuwe pup ,het maakt het er

nu niet makkelijker op maar na maanden ga je me gelijk geven en deze hond zal dan een nieuwe plaats in je hart krijgen.

Welgemeende groeten.

Bastos

 

Humax IRCI-5400,Dragon cam,Multiprog 2001XL,Triax 80 Astra/Hotb.Triax 110 Thor,Triax 110 Hispasat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker heel vervelend zijn....zoiets sluit ook echt een periode van je leven af...

 

Toch moet je dierenliefde niet doortrekken naar het niveau van mensenliefde wat ik soms zie bij mensen (al heb ik er in veel gevallen wel begrip voor ! ) ...

 

Waarom niet? ...het begrip liefde is voor een hond iets heel anders! Een hond- als het goed is- stelt zich afhankelijk van jou, ..jij bent de baas en voedt hem....verder als hij jou vertrouwt zal hij over je waken ook...en die verhouding is goed zo...

 

Ik merk het tenminste bij onze eigen hondjes dat het zo is....als ze doodgaan is dat jammer maar voor ons juist een gode reden voor een soort van nieuw begin. Zo heb ik het altijd ervaren al weet ik ook van familie van mij die een Golden Retriever hadden van 15 en toen die dood ging was de familie er echt van onder de indruk...hij hoorde namelijk echt erbij.

 

Hopelijk begrijp je m'n opmerkingen en kan je er wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all

 

Het is nu een dag later het huis is eng stil en leeg, en ik wil iedereen bedanken voor de gegeven support.

 

Een hond is niet zo maar een maatje, altans dat was die van ons niet, Tanja was een hond die gelijk naar je toekwam als er iets tegen zat ze voelde alles altijd perfect aan.

 

Ik gaat vandaag we normale leventje weer op pakken en aan het werk, en ook daar zal ik de nodige mensen gaan bedanken die het mogelijk gemaakt hebben dat ik de laatste 8 dagen toch samen met mijn hond kon door brengen, dat pakt niemand me meer af, en wat mijn vrouw betrefd tja ik weet niet echt hoe ik die ooit zou kunnen troosten, het zal in ieder geval behoorlijke tijd gaan duren.

 

Wel heb ik de tip hier gegeven al zwaar in overweging een nieuwe pup zal mijn vrouw en ik weer laten opleven, en ik denk dat we na pasen maar eens op zoek gaan naar een nieuw maatje, met de foto's van Tanja voor altijd aan de muur.

 

jongens bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...