JanAstra Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 Ontvangst Dbox1 alleen de verticale frequentie. Op de horizontale geen ontvanst. Ligt niet aan LNB, want Dbox2 werkt wel op hor/vert frequentie. Alle instellingen gecontroleerd maar niets gevonden. Ook al nieuwe softwere erin gezet en nieuwe kanalenlijst, maar helpt niet. Zou er dan iets defect zijn in de nokia zelf. Wie kan mij helpen. Alvast bedankt. Jan Astra
metropar Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 meet eens aan de lnb uitgang van de box of er 14 en 18 volt uit komt bij over schakelen van horz. naar vert. waarschijnlijk is er maar een spanning aanwezig al een hard reset gedaan? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
trust Geplaatst: 13 april 2005 Geplaatst: 13 april 2005 Een klein kansje dat het helpt als je de lnb spanning met 0.5 V verhoogt (menu-9-5-8 ) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Unetwork Geplaatst: 14 april 2005 Geplaatst: 14 april 2005 Of iemand heeft de LNB settings veranderd.. Oplossing snel: reboot..dus stekker eruit en de 3 knoppen indrukken stekker er weer in, en alles is weer zoals het zou moeten werken. Mocht het niet zo zijn is er een hardware probleem... Maar het zou ook kunnen zijn dat je soft niet goed is.. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
JanAstra Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Geplaatst: 14 april 2005 Ik heb de reboot gedaan en merk nu dat de frequenties met de daarbij horende zenders na contole helemaal door elkaar liggen. Dus als ik de frequentie van b.v Polsat pak op hotbird 12360 h Krijg ik andere zenders. Ik denk dus dat het een hardwere probleem is. Of weet iemand nog een andere oplossing. Bedankt alvast. JanAstra.
metropar Geplaatst: 15 april 2005 Geplaatst: 15 april 2005 lnb spannigen al gemeten? welke soft zit er in de box wat voor lnb config.draaib,diseq????? geef eens wat meer info over wat voor opstelling cq software etc gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
JanAstra Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Geplaatst: 16 april 2005 metropar, Ik heb er de softwere van No OneMan 1.2 inzitten. Heb de softwere ook al verandert maar probleem blijft hetzelfde. Ik heb via het handboek van DVB2000 alle instellingen gecontoleerd maar niets gevonden. Dat vind ik niet zo gek van alles heeft goed gefunctioneerd tot een paar dagen geleden. Ik heb alles al geprobeerd LNB rechtstreeks aansluiten op de Dbox1. Hij gooit bijna alle frequenties door elkaar. Dus ik weet het niet meer. Ook al een hard reset gedaan, maar hielp ook niet. Wie weet nog wat ik zou kunnen doen. Bedankt, JanAstra
Gast Geplaatst: 16 april 2005 Geplaatst: 16 april 2005 Wel de goede satelliet of gebruik je een monoblock LNB? Zo maar een gedachte! Rico
metropar Geplaatst: 17 april 2005 Geplaatst: 17 april 2005 ook al geprobeerd om de box helemaal leeg te maken (echt helemaal leeg) met bdm en dan alles opnieuw erin ? blijft nog steeds mijn vraag de spannigen aan de lnb uitgang al gemeten? gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
JanAstra Geplaatst: 18 april 2005 Auteur Geplaatst: 18 april 2005 metropar, Goed idee, maar dan moet je wel weten hoe dit moet. Softwere en een settingslijst kan ik wel erin zetten, maar binnen de box heb ik geen verstand van. Maar misschien ie er iemand die dit tegen een vergoeding zou willen doen. JanAstra
Mojo Geplaatst: 18 april 2005 Geplaatst: 18 april 2005 Je hoeft ook niet in de box te zijn. Zet een hor. en een vert. zender achter elkaar. Haal de kabel van de tuner. Nu kun je met een multimeter op de ingang meten wat de waardes zijn (rood inhet midden en zwart op het chassis). Ik woon in Nijmegen en je kunt altijd even langskomen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
trust Geplaatst: 18 april 2005 Geplaatst: 18 april 2005 Citaat: Je hoeft ook niet in de box te zijn. Zet een hor. en een vert. zender achter elkaar. Haal de kabel van de tuner. Nu kun je met een multimeter op de ingang meten wat de waardes zijn (rood inhet midden en zwart op het chassis). Ik woon in Nijmegen en je kunt altijd even langskomen. Dat zegt nog niet alles , onder belasting van de Lnb kan de gemeten spanning best lager zijn . Dus meten met de Lnb eraan . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Mojo Geplaatst: 18 april 2005 Geplaatst: 18 april 2005 Citaat: Dat zegt nog niet alles , onder belasting van de Lnb kan de gemeten spanning best lager zijn . Dus meten met de Lnb eraan . Dat klopt. Wat ik hiermee bedoelde is om al snel een constatering te maken. Als je, onbelast, geen waarde meet op horizontaal dan kun je de LNB al zeker uitsluiten en weet je dat het in de box moet zitten. Meet je wel een waarde dan kun je em nog belast meten. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
JanAstra Geplaatst: 18 april 2005 Auteur Geplaatst: 18 april 2005 Ik denk niet dat de LNB spanning meten nut heeft, omdat zoals ik al eerder schreef mijn dbox2 wel normaal werkt zowel horizontaal als verticaal. Dus volgens mij ligt het niet aan de LNB. Ik denk dat het een hardwere probleem is. JanAstra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen