Ga naar inhoud


Roest verwijderen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

al deze roestomzetters werken op chemishe basis. door een deel van de chemishe samenstelling te veranderen en dat geeft vervolgens het zwarte uiterlijk maar hou er rekening mee dat dit altijd oppervlakkig is en nooi naar binnen kan trekken, de roest zal dan na verloop van tijd vrolijk weer terug komen je weer aan gaan staren, de enige methode om roest te verwijderen is door het geroeste stuk compleet te verwijderen en er nieuw onverroest metaal voor in de plaats te zetten en hier komt dan het roestomzetter bij kijken om dan de kleine oppervlakkige deeltjes die je met het mensen oog niet kan zien te verwijderen door het gelaste en nieuw ingezette stuk in te smeren met roestomzetter dan zal je kleine zwarte plekjes zien, hierna inspuiten met blankelak en later met de originele lak er overheen en dan zal je het roest niet meer terug zien.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar zit het nu juist!

Ik zou je gelijk geven in eerste inzicht...

Maar de eigenschap van het fosforzuur is nu juist dat het, het roest oplost en alle roest waar het mee in kontakt komt!

Dat sapje moet afgewassen worden, en daarna een beschermende grondverf erop...

 

De toepassing die ik GEZIEN heb was op een roeste metalen trapleuning met kunstsmeedwerk!

Het behandelde zag er als nieuw uit en kon in de grondverf!

Er waren geen roestPORIEN meer te zien!

 

Maar fosforzuur schijnt millieuonvriendelijk te zijn en daarom is het niet meer te vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel flessen wil je hebben?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roest ontstaat als ijzer in aanraking komt met zuurstof en met vocht.

Haal de zuurstof of het vocht weg en ijzer zal niet of slechts zeer langzaam gaan roesten. Zuurstof zal zeer moeilijk weg te halen zijn, dus moet je er voor zorgen dat het behandelde ijzer goed droog is en voorzien wordt van een laklaag die vocht tegenhoud.

Al die omzetters van roest naar een laklaag zijn prachtig, maar voordat je er van alles mee gaat behandelen is mijn advies, probeer eerst eens een stukje totaal af te werken, dus met evt. plamuur, primer, en laklaag.

Vooral met autolak zal blijken dat je vaak in de problemen komt en dan heb je nog nooit zo'n puinhoop gezien.

Ik heb het een paar keer gebruikt op mijn toenmalige Honda Civic het zag er eerst strak uit, maar toen ik met de spuitplamuur aankwam krulde de omgezette roestlaag om en bleef er 1 kleverige massa over.

Volgende poging was met eerst een primer er overheen maar helaas ook deze 2 verdroegen elkaar niet en ik kon er weer alles af zien te krijgen.

Een derde poging heb ik niet genomen want ik was het spuug zat met die rommel.

Gewoon schuren, plamuren, primer en een goede laklaag werkte bij mij toch een stuk beter.

 

Suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gewoon schuren, plamuren, primer en een goede laklaag werkte bij mij toch een stuk beter.

 

dan wel schuren totdat de complete roest weg is, want anders als je door en door roest hebben slijptol en las kar ! het komt anders geheid terug.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...