Ga naar inhoud


Raar probleem twin LNB's


Gast henkie_2003

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Invacom twin LNB's op 1 schotel (astra/hotbird) met 2 disecq switches (high-iso) op 2 ontvangers (SFT2000 en Mvision 7000).Staan beide ontvangers aan op ASTRA dan vallen enkele transponders weg op de SFT2000, bijv. tr 28 11973 (MTV's).Wel signaal, maar geen quality.Ook op de Mvision dan storing op sommige kanalen. No signal etc.(Op hotbird idem).

Als een van beide ontvangers uit staat werkt de andere ontvanger perfect.

Het lijkt dat de ontvangers of LNB's elkaar beinvloeden.Iemand enig idee? Alvast bedankt.

 

Groetjes Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een aantal keer dit soort problemen meegemaakt en tot nu toe lag het altijd aan de lnb. In combinatie met de ontvanger.

helaas toch nog geen tijd gehad om er helemaal in te duiken maar het was me opgevallen dat als ik een stroom meter in de coax kabel zette meestal een van beide ontvangers niet genoeg stroom kon leveren de stroom afname van de lnb bleek dus bij gebruik van 2 ontvangers groter te zijn.

Een aantal ontvangers kregen soms dus problemen hiermee.

Als ik nu 1 van beide ontvangers verving door een ander merk kon het probleem ook over zijn.

dit is natuurlijk te duur dus gebruikte ik een twin lnb die niet zo veel stroom verbruikte.

Maar ik kan je geen merk geven omdat ik vaak heb gemeten dat een lnb soms 110mA opneemt maar ook wel eens 145 mA en meer, en dan hebben we over het zelfde type.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Citaat:
Ik heb 2 Invacom twin LNB's op 1 schotel (astra/hotbird) met 2 disecq switches (high-iso) op 2 ontvangers (SFT2000 en Mvision 7000).Staan beide ontvangers aan op ASTRA dan vallen enkele transponders weg op de SFT2000, bijv. tr 28 11973 (MTV's).Wel signaal, maar geen quality.Ook op de Mvision dan storing op sommige kanalen. No signal etc.(Op hotbird idem).
Als een van beide ontvangers uit staat werkt de andere ontvanger perfect.
Het lijkt dat de ontvangers of LNB's elkaar beinvloeden.Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Groetjes Henk.


Dan zijn het dus GEEN Hig-Iso switches kennelijk. Merk is?? En wat wordt vermeld bij Switching Isolation of ÜbersprachsDämpfung?

Ik heb wel eens van het merk Visiosat een zogenaamde High-Iso Switch gehad die qua lekken echter geen steek beter was dan de goedkope switches van Emittor. Ik kon ook nergens een waarde voor de Isolatie terugvinden.

Met Spaun zit je trouwens altijd goed!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet het probleem zich ook voor als beide ontvangers op hetzelfde kanaal staan ?

Probeer eens de kombinaties

Ned 1 (Hor. hoge band )

Raceworld (Vert. hoge band )

Tango (Hor. lage band )

RAI 1 (Vert. lage band )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

we hebben hier in gebruik een Dreambox met een Visiosat antenne met 3 lnb koppen.

 

In de instructie bij de antenne was aangegeven dat de LNB koppen kunnen elkaar beinvloeden.

 

Advies was de koppen enigzins te verdraaien. Dus niet geheel verticaal monteren maar onderling licht gedraaid. De storingen onderling waren hiermee verdwenen.

 

Misschien is dit eens te proberen.

 

Ontvangst is hier met drie koppen naast elkaar werkt prima.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In de instructie bij de antenne was aangegeven dat de LNB koppen kunnen elkaar beinvloeden.

 

Advies was de koppen enigzins te verdraaien. Dus niet geheel verticaal monteren maar onderling licht gedraaid. De storingen onderling waren hiermee verdwenen.

 

Dat verdraaien is je skew afstellen. Heeft niets te maken met koppen die elkaar beinvloeden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem met een twin lnb gehad met een draaibaar systeem ( stab) Ik heb div. lnb's uitgeprobeerd en de enige die goed werkte was een sharp imitatie lnb ( LNBF-SHA) Alle andere lnb's gaven problemen.Het probleem zit hem in voeding.Als je wilt weten waar ik hem weg heb stuur maar een PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien beide receivers op ASTRA staan , verwijder eens de verbinding tussen DiSEqC switch en HOTBIRD . Indien het probleem blijft zit het duidelijk in de LNB .

Als dit zo is dan betekent dit , als er een ingang van de LNB geen stroom krijgt dat zijn isolatie niet meer goed is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...