Ga naar inhoud


Gele vlek linksonder in beeld Sony breedbeeld tv


speedy_gonzalez

Aanbevolen berichten


Lijkt erop dat je afbuigspoel op de buis aan het zakken is.

 

Meestal komt dit doordat de lijm van het stukje tape onder de klembeugel

van de afbuigspoel "verweekt" en de kit waarmee het juk vaak vastzit op

de buis loslaat, waardoor deze langzaam wat zakt.

 

Toevallig hier hetzelfde gehad met mijn KV-32FQ75.

Alleen bij mij zat devlek rechts onder en werdt steeds erger.

 

Na er bijna 1 jaar naar te hebben gekeken ( is me nogal een gewicht compleet met meubel )

afgelopen zondag juk weer goed gezet en goed vast gekit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het soms zijn dat je de TV nooit helemaal uit zet en in de standby laat staan?

Bij sommige TV werk nl. de demagnetisering niet als je vanuit standby naar aan gaat.

Soms helpt het dus door de TV gewoon met de schakelaar helemaal aan en uit te zetten.

 

Wat ook vaak voorkomt is dat er extra speakers bij/op/onder de TV zijn gezet die de vlekken veroorzaken.

Dus dan gewoon de speakers wegzetten, een keer uit en aan en kijken of het probleem weg is.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet de tv nooit op standby, zet em iedere keer wel uit.

Ik heb wel een centerspeaker op de tv staan, maar die is speciaal afgeschermd.

 

Ik zal evengoed wel de speaker er effe afzetten en dan de tv eens aan en uit zetten.

 

Mocht dat niet helpen, is dan dat juk zelf weer een beetje goed op zijn plaats te zetten ?

 

Heeft iemand een tip of nog beter een foto waar ik naar moet zoeken als de kap eraf is ?

DM7020s / Moteck rotor / Gibertini schotel 1mtr. / PLI Jade 2008
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan de uitleg te horen dat er moet extra gedemagnetiseerd worden...

Vaklui hebben daar een speciale spoel voor die ze enkele seconden voor het scherm houden en er cirkelvormige bewegingen mee maken voor het scherm... terwijl de spoel onder spanning staat!

Ik heb een trafo met een E kern waar het I been op ontbreekt, van uit de Tandy tijd, gebruikte het om mijn diskettes van ca 30 cm mee te wissen... nu voor BB te demagnetiseren!

Ook kan je de tv uitzetten en met koudspray de NTC weerstand even bespuiten zodat die een kleine R waarde aanneemt, en als de witte vriesaanslag en condens weg is best 5 à 10'wachten, dan de TV aanzetten. Dan vloeit er een sterke stroom door de demagn. spoel in de TV, en meestal volstaat dat...

Ben je een HH (handige Harry), dan zoek je en sterke magneet vb uit een dynamo v e fiets en doe die om zijn as draaien voor het scherm, zonder het glas te raken(krassen vermijden)en al draaiend van het scherm verwijderen om te vermijden dat je plekken magnetisch maakt... (dat deed ik in de jaren '6o, en lukte ook!)

Het principe is, door de steeds sterke wisselende polen het scherm afwisselend magnetiseren zodat het opnieuw magnetisch neutraal wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...