Ga naar inhoud


Laptop - audio drivers willen niet erop


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

iemand hier een tip... of ervaringen die me verder helpen

 

sony vaio

 

wil nadat de waardeloze home edition eraf is en een verse XP-Pro erop alles behalve audio

 

de zogenaamde preinstalled realtek high definition audio drivers kunnen met foutmelding geinstalleerd worden maar een audio device HOO maar.

(microsoft bus drivers need to be installed - en dan bij microsoft, een uitleg waar je helemaal geke van wordt)

 

de vaio ondersteuning geeft geen enkele oplossing

de vaio forum berichten spreken van zodra de utilities geinstaleerd zijn werkt het (NOU mooi NIET dus)

 

wie zou raad weten anders dan dezelfde pre-installed drivers voor deze intel multimedia chip van realtek.

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan uit de link niet helemaal opmaken wat voor een geluidskaart erin zit...

 

Als je die even meld heeft iemand misschien een driver liggen.

 

EDIT of is de naam die je een je post gebruikt de complete?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet je eerst de mainboard drivers installeren dat bedoeld M$ met die busdrivers, zou op je cd moeten staan bijgeleverd of anders de sony vaio site zelf, nadat je mainboard drivers zijn geinstalleerd kan je dan de audio ook installeren, mijn zwager vocht ook met zijn vaio kwa audio en dit was zijn oplossing om het wel weer te laten werken, ook hij had de home versie eraf geknikkerd.

 

En anders zou je nog de realtek site zelf kunnen gebruiken voor drivers.

 

Waardeloze is tegenwoordig dat je zowat niks meer bij een nieuwe laptop of pc krijgt dan vaak enkel een recovery partitie ja leuk als ik een spaanse home xp krijg en dan een uk instaleer, er wordt niet nagedacht, heel groot voorbeeld hiervan is de HP pc waarbij je helemaal niks krijgt, niet zijn neven broertjes als hp compaq die geven wel keurig cd´s mee. Maargoed zo wordt overnieuw installeren wel heel stuk lastiger gemaakt en tijdrovend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast bedankt voor jullie reacties;

 

de pre-installed betekent het hele setje drivers die ook op zo'n (nu weg) recovery partitie staat.. dus daar is volgens sony de juiste driver aanwezig = gelijk aan hun download set!?

en die mainboard drivers (heet daar chipset) had ik er al op gezet.. met dan de bus driver error message toen ik die audio opnieuw wilde installeren.

 

maar Penthe, ik zal morgen de volgorde van die drivers installeren nog eens wijzigen.

 

voorlopig zie ik inderdaad ook met gruwen op tegen recovery partities en niet windows conforme drivers.

 

de intel ac97 multimedia chip is ingebouwd en wordt door realtek High Definition Audio drivers R 1.23 origineel ondersteund op xp-home alone.

 

home (nogmaals) is niet te gebruiken in een bureau LAN omgeving dus vandaar mijn wissel naar PRO en dat gaat nu perfect.

 

de site van realtek toont geen enkele (onboard) compatibele drivers voor zo'n ac97 risercard van de vaio

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
alvast bedankt voor jullie reacties;

de pre-installed betekent het hele setje drivers die ook op zo'n (nu weg) recovery partitie staat.. dus daar is volgens sony de juiste driver aanwezig = gelijk aan hun download set!?
en die mainboard drivers (heet daar chipset) had ik er al op gezet.. met dan de bus driver error message toen ik die audio opnieuw wilde installeren.

maar Penthe, ik zal morgen de volgorde van die drivers installeren nog eens wijzigen.

voorlopig zie ik inderdaad ook met gruwen op tegen recovery partities en niet windows conforme drivers.

de intel ac97 multimedia chip is ingebouwd en wordt door realtek High Definition Audio drivers R 1.23 origineel ondersteund op xp-home alone.

home (nogmaals) is niet te gebruiken in een bureau LAN omgeving dus vandaar mijn wissel naar PRO en dat gaat nu perfect.

de site van realtek toont geen enkele (onboard) compatibele drivers voor zo'n ac97 risercard van de vaio

cheers


Wat ik al zei ik heb een nieuwe compaq presario vista ready met dual core noem het maar op het zit er in, er stond dus een home xp versie op in het spaans, ik installeer een win xp pro uk en wil de drivers gebruiken van de recovery er van uitgaande dat deze gelijk zijn aan elke taal, nee een protectie verbied mij deze drivers te installeren met een uk windows en gelukkig bood de compaq site zelfe de benodigde drivers zucht, ik heb dus nog steeds een spaanse recovery want weet begod niet hoe daar met de uk win xp pro iets nieuws van te maken. Wat jij nu hebt met audio kreeg ik met de gfx kwa drivers wat later bleek dat het netframe pakket geinstalleerd moest worden wat ook weer betekend dat weinig het doet zonder win xp pro met sp2, het gaat lekker zo.

Recovery zooi is ellende tenzij je het als jan boeren lul zoals aangeschaft met het pre os laat staan, dan is er niets aan het handje.

Ik hoop dat het veranderen volgorde installeren je probleem zal oplossen, bij mijn zwager werkte dat maar iedereen zijn situatie is verschillend met windows tegenwoordig, tot vervelens toe zelfs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

AHA,

 

gelukt vandaag..

gisteren nog wat zitten zoeken

vandaag de nieuwe realtek HD drivers gevonden

een site waar de popups en bugs um je oren vliegen alsmede een tergend langzame ftp connectie

 

maar eenmaal gedownload (versie 1.36) en geinstalleerd doet ie het.. op de vaio

 

man man, wat een gedoe.

en die vaio forummoderators maar beweren dat hun pre-installed drivers werken..

 

zoek hem op google (als je hem nodig hebt)

realtek-drivers franstalige site... ftp slecht

en iets verder tweackers.net met een 23-04-2006 update... ftp oké

allemaal bedankt voor de tips en hints xyxthumbs.gif

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...