Ga naar inhoud


Wat betekent Barebone system


mteam

Aanbevolen berichten


Nog 1 bijkomend vraagje toch.

Gezien mijn hp pavillion stuk is (scherm zoals ik hier meedeelde) heb ik mij een ASUS laptop aangeschaft.

Het gaat om een laptop uit de z8100 serie meer bepaald z81L.

Deze is dus ook Barberone system.

Hier gaat het dus duidelijk niet om de grote van het toestel want die laptop is niet kleiner dan een andere laptop.(15.4 breedbeeld)

Vanwaar komt hier dan de naam ?

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net tot de conclusie dat een barebone niet per definitie klein hoeft te zijn. Volgende wikipedia:

Een barebone computer is een nog niet volledige PC die bestaat uit de systeemkast, het moederbord, de elektrische voeding en ventilatie.

Die Asus van jou kon je bijvoorbeeld helemaal zelf samenstellen wat betreft geheugen/processor/hardeschijf.

Dat zou dus betekenen dat die computer die ik samengesteld heb geen barebone is, al heb ik het idee dat de meeste mensen onder barebone dus een kleine computerkast verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het komt oorspronkelijk van "tot op de knoken uitgeklede - noodzakelijke hardware" als naam

 

je kunt mobo´s met wat fantasie "extreme slim and compact" in een kasje bouwen en booten van het netwerk en met laag-laagspanning voeden zodat er erg weinig op je werkplek staat dat beweegt en of lawaai maakt.

 

we hebben het eens onderzocht en het zou met bepaalde mobo´s op de huidige markt in een bureau-tafelblad geintegreerd kunnen zitten

 

cheers

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...