Ga naar inhoud


Canal digitaal ondersteund Echostar DSB2000 en PACE 500 G4 niet meer


Satlook

Aanbevolen berichten

Citaat:

Wel heb ik gemerkt dat ze een vrij geavanceerde gop structuur gebruiken met variabele GOP's en 'scene change detection'.(TVV)

Dit is een techniek van Tandberg en heet: Auto concatenation (I-frame alignment)

Ben benieuwd naar je testen en ervaringen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Op dit moment gebruiken alleen de TVV,UPC en MTV transponder B-frames.
De NL transponders gebruiken ze 'nog' niet.


Zonde. Naja misschien komt het nog.

Citaat:

Wat ik wel raar vind is dat ze voor de TVV zenders nog steeds de rare resolutie van 704*576 gebruiken.


Dat is helemaal geen "rare" resolutie, dat is een resolutie die gelijk is aan het aantal effectieve pixels (voor zover je daarvan kunt spreken) op een standaard PAL B/G lijn. Zolang je geen digitale TV gebruikt heeft het dus niet eens zin om een hogere resolutie te gebruiken, sterker nog, het kost alleen maar bandbreedte. Ik vind het een heel goede zet van CD.

Citaat:

Wel heb ik gemerkt dat ze een vrij geavanceerde gop structuur gebruiken met variabele GOP's en 'scene change detection'.(TVV)


Daar is weinig geavanceerds aan; elke mpeg2 encoder can variable gop length aan. Het is zonde om te proberen frames die geen overeenkomsten hebben met B-frames te coderen, dat kost je alleen maar bits.

Citaat:

Wel moet ik nog een langere test doen of de B-frames nu wel degelijk een betere kwaliteit opleveren. Een korte test lijkt het tegenovergestelde uit te wijzen.(wat raar is)


Dat is inderdaad raar, je doet dan echt iets niet goed. In een min of meer optimale setting zijn B-frames ongeveer 1/10 van de grootte van een I-frame en ongeveer een kwart van de grootte van een P-frame. Nadeel van gebruik van veel B-frames is dat de P-frames weer wat groter worden omdat die alleen kunnen refereren naar I-frames, die dan verder weg staat en waardoor er dus ook minder overeenkomsten zijn.

Wat heel belangrijk is voor goede compressie, is dat er echt minimaal ruis en artifacten in het bronmateriaal aanwezig zijn. Dus denoiser en deblocker gebruiken en zodanig instellen dat je geen ruis en blocky artifacts meer ziet. Dan kun je effectief gaan encoden. Dat scheelt heel veel hoge-frequentie-bestanddelen waar de encoder alleen maar z'n bits aan verspilt.

Maar je gezien de gemiddelde kwaliteit van "divx" (blerk) files op p2p netwerken is goed encoden nog een hele kunst.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft het eerste niet als resultaat dat er een verslechtering plaatsvindt. Dus omdat de resolutie lager is is natuurlijk de kwaliteit ook minder. Want de bandbreedte van de nederlandse kanalen is nu al behoorlijk, en misschien is die van TVV een stuk minder? Maar ook dit kan ik niet goed controleren.


Misschien hebben ze bij TVV wel minder zenders per transponder of enkele met een lagere resolutie. Door het gebruik van B-frames heb je ook minder bandbreedte nodig.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dit is een techniek van Tandberg en heet: Auto concatenation (I-frame alignment)


Bzzzt. Dat is een algemene mpeg2 feature, dat heeft altijd al gemogen en elke encoder kan het ook. Dat Tandberg daar z'n marketing-department op loslaat, dat is hun zaak.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mun zus heeft een Paceje, en ze heeft nog niet gebelt!

Onder mijn buro staat al een opvolger te wachten als er een telefoontje komt!

 

Keith

Run with the Big Boys, or stay in the porch!!

 

Echo3000IPVI, Nokia9500, Skystar2, Max 220, Primefocus 2,4 mtr. Nokia 1,2mtr. Delta Greg.55 cm+HH120, T90 Wave

And a lot of used shit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 1 januari zal de Echostar denk ik geen beeld meer geven. Mijn kaart wordt in deze ontvanger niet meer bijgewerkt naar 31 jan 2007, hij blijft staan op 31 dec 2006. Mijn 2e kaart, welke gebruikt wordt in een Aston 1.05, staat al keurig op 31 jan 2007.

 

Nu de kaarten even omgerolen en binnen een halfuur was de kaart uit de Echostar bijgewerkt in de Aston.

 

Dit is al een keer eerder voorgekomen, in de maanden na de Seca kaartwissel was dit ook al gaande (moest toen ook al steeds kaar wisselen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem goed...Omgerolen. en waarom ook niet. Gaat erom dat het begrepen wordt.

 

Heb net even gekeken en mijn kaarts staat op 31 jan 2007 en zit in een duiveltje. Vorige maand zat hij in een T-rex en kreeg ik ook de update zonder problemen. Ik heb natuurlijk wel een echostar 5020.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...