Ga naar inhoud


Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2


Daskie

Aanbevolen berichten

Citaat:
Hallo Maarten,

Ik heb vorig weekende alsook vier Twin Smart Titanium lnb's gestoken en bij mij werken ze wel hoor.
Zit momenteel in het buitenland, maar zal in het weekende een foto's trekken.

Groeten Karel


Karel,
Ik heb twee quad lnb's gekocht maar die passen bij mij echt niet in de twee middelste houders.
Vandaar dat ik vandaag een Alps erbij haal.
Dit weekeinde ga ik een proefopstelling op de straat maken, zodat ik er makkelijk bij kan, en de boel uitrichten. Het moet eerst werken voordat de boel het dak op gaat.

Wat betreft de prijs. Ik heb 35 euro betaald maar dat is inderdaad veel geld voor wat je krijgt. Ik gok dat de produktiekosten niet meer dan 5 euro zijn.
Maar al die lnb's zelf vasthouden is ook zo wat.

Maarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 581
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, dus ik ga straks 1 lnb houder over houden.

 

Overgens het naar voren en naar achter schuiven van de lnb's op de Visiosat heb ik al eens getest.

Het verschil in signaal is 0% beter of slechter.

Gewoon plaatsen dus zodat de lnb's goed passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok, dus ik ga straks 1 lnb houder over houden.

Overgens het naar voren en naar achter schuiven van de lnb's op de Visiosat heb ik al eens getest.
Het verschil in signaal is 0% beter of slechter.
Gewoon plaatsen dus zodat de lnb's goed passen.

Maf, bij mij maakte het wel verschil, maar echt reusachtig was het verschil inderdaad ook weer niet. In signaalsterkte merk je het niet maar ik had iets betere kwaliteit zo. Wel met Edisions, een ALPS kan je niet zo ver naar achteren schuiven.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb jl. Zaterdag geprobeerd om 2 Visiosat's ( 7 satellieten)aan te sluiten op mijn CT2100 in samenwerking
met 2 X een Discq 4x1 switch en Spaun SUR 420F
maar na de aansluiten en instelling zijn nu mijn 2 Discq 4x1 switch kapot ??
kan nu maar op een switch 3 satellieten aansluiten ??

hebben er meer satters last van gehad ??

-----------------

Clarke-Tech 2100+ usb
Visiosat G6 (5w-5o-13o-19o-23o-28o)
CD kaart & TVV kaart


Welke switch is stuk?? Een Spaun kan en mag niet zomaar stukgaan !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een proefopstelling gemaakt met de paal waterpas.

Alle houders op 0 gezet en de lnb's op 0 gezet.

Schotel afgesteld op maximaal signaal op Astra 1.

Op hotbird gelijk beeld.

Astra 2 en 3 komen niet boven de 50% wat ik ook doe.

Morgens nog een proberen. Maar tips zijn uiteraard welkom.

Maarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visiosat komt met Big Bisat

 

Robuust of nog robuuster, zo kunnen we het beste de schotels van Visiosat omschrijven die van kunsstof materiaal zijn gemaakt en vrijwel onverwoestbaar zijn. Visiosat heeft op de Nederlandse markt al een redelijk groot productassortiment. De antennes zijn duurder maar bieden stabiele ontvangst en zijn van duurzaam materiaal. Losse offset schotels (te richten op 1 satelliet) zijn er al vanaf 35 CM. Intussen heeft Visiosat op de Anga beurs ook al een schotel gepresenteerd die geschikt is voor ontvangst met de Duo-LNB van Canal Digitaal (Astra1 + Astra 3)

 

Het merk Visiosat is echter in Nederland vooral bekend geworden door de Bisat, een antenne waarmee diverse satellieten tegelijk kunnen worden ontvangen. Van de Bisat zijn er intussen diverse variaties zoals Astra-Hotbird, Astra 1-2-3, en de G4Quadro oftewel Astra-1, Astra-2, Astra-3 en Hotbird. De laatste biedt de mogelijkheid om alle Canal Digitaal zenders (inclusief de regiozenders op Astra-3) maar ook Hotbird en de Engelse zenders van Astra-2 te ontvangen met één antenne van ongeveer 70 CM doorsnede. De Bisat is intussen zeer populair geworden vanwege de invoudige installatie en weersbestendigheid. Dat was echter niet genoeg voor Visiosat want het kan beter.

 

Daarom presenteerden zij op de Anga-beurs in Keulen de Big Bisat, een antenne die lijkt op de Bisat maar een stuk groter is. De antenne heeft een doorsnede van 80CM en het verschil is dat er een beugel voor hangt waar de LNB houders langs geschoven kunnen worden. Het voordeel is dat de azimuth range (aantal te overbruggen graden en dus te ontvangen satellieten) iets groter is en dat de LNB's (er passen er minstens 6 op) nauwkeuriger kunnen worden gericht. Het nadeel is dat het installeren een veeleisende klus zal zijn. Momenteel is nog niet bekend wanneer deze antenne op de Nederlandse markt komt. www ##GECENSUREERDE TEKST OF URL##.nl

post-29081-1318258877,147_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@maarten01
Staan er geen bomen in de weg?
Heb je de lnb's al eens geruild?

gr TheMenk


Het is gelukt. Ik heb deze schotel 2e hands gekregen en was licht beschadigd.
Ook de bevestiging van de LNB arm (of hoe dat ding ook mag heten) was niet jofel. Daardoor zakte die arm iets door waardoor de lnb's niet in het brandpunt stonden. Met een lijmende kit de aluminium arm aan de kunstof schotel gelijmd. Nachtje de lijmklem erop en perfect.
Alle lnb's op 0 gezet, schotel afgesteld op beste ontvangst op Astra 1, daarnaa op alle andere satelieten direct beeld. Vervolgens de lnb's in hoogte versteld voor sterktse signaal.

3x titanium 2e edition quad lnb voor Hotbird, Astra 1 & 2.
1x Alps quad voor Astra 3.
Tussen de Alps op astra 3 en de titanium op astra 1 zit ca. 1 mm tussen de koppen. Ik heb die twee ook gewisseld maar dan raken ze elkaar.

Ik heb voor titanium gekozen omdat de koppen iets kleiner zijn t.o.v. de inverto.

Maarten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ook zo'n beugel gemonteerd, 3 inverto lnb's en één Alps voor (Astra3) gemonteerd en direct beeld ! dus enkel nog een beetje fijnregelen met lnb hoogte's en je hebt 4 satellieten binnen..... cool

 

groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...