Ga naar inhoud


Laptop Armada m300 pentium3 doet niks meer?


R@y

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

Een vriend van mijn heeft een Armada pen3 laptop.

Nu wou hij de bios ervan een update geven,en dat heeft hij ook gedaan.

Maar na alles te herstarten doet hij helemaal niks meer.

Hij pakt de cdrom, diskdrive ook niet.

Hij kan ook niet meer in de bios komen.

Weet iemand een oplossing confused.gif

Alvast bedankt. xyxthumbs.gif

Groetjes

R@y

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oplossing nee, maar als je een bios gaat upgraden moet je 100% zeker weten dat je juiste stappen naloopt gaat dat fout is in princiepe de laptop dood en is hij vuilnis.

 

Nu begrijp ik ook niet echt de reden om een bios upgrade te doen het lijkt mij sterk dat hij hardware in zijn laptop veranderd heeft die te nieuw was voor de bios?

 

Een bios upgraden doe je normaal als bepaalde nieuwe hardware net aangeschaft niet wil werken, maar is niet aan te raden voor iemand die weinig of niets van de opstart procedure pc/laptop afweet.

Link naar reactie
Delen op andere sites



When you get ready for the Hot Swap procedure you will be required to have another working system that has the same or compatible bios chip. The motherboards do not have to be the exact same model

Dat lijkt mij al lastig genoeg als je zo´n oude laptop hebt en er zelf maar 1 hebt.

Dat er oplossingen zijn ok maar die zijn niet per definitie haalbaar voor de eind gebruiker zonder daar voor naar de reparatie boer te gaan voor bijv. het aangegeven flashen van de bios of die Hot Swap. Dit gaat dan duurder kosten dan die oude laptop (denk ik zelf) en kun je beter 2e hands een snellere kopen ga je toch stapje vooruit.

Maar ik wil toch nog een keer de nadruk leggen voor iedereen die dit leest "upgrade de bios enkel wanneer hardware die je net gekocht hebt faalt" En "weet" wat je doet, kwestie van heel goed lezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey penthe

Je kan wel blijven benadrukken dat het dom is geweest.

Maar het is 1 maal gebeurt.

En als de laptop te oud is voor jouw,dan wil dat niet zeggen dat een ander er wel blij mee kan zijn.

En bespaar al je moeite met het BENADRUKKEN van je!

Ik vroeg om hulp en niet om COMMENTAAR!

En dit bericht is ook een kwestie van goed lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik benadruk niets doet ik ook nooit ik herhaal daar zit namelijk de power in de herhaling, ik zeg ook niet in mijn berichten dat het dom is zulke woorden gebruik ik nooit.

 

En commentaar gaf ik al helemaal niet nu dus wel.

 

Ik gaf mijn meningen enkel maar om de medemens te helpen, als dat verkeerd overkomt heb je misschien biertje te veel op?

 

Dat dit gebeurd is met de laptop ok geheel mee eens, maar zei/zeg er ook bij dat het geen slimme aktie was klaar. Ook al is de laptop 10 jaar oud dan nog kan iemand er prima mee werken omdat hij niet meer snelheid nodig heeft, deze woorden dat de laptop oud was ging mij dan ook meer om het verkrijgen van de Hot Swap waarbij je een zelfde bios uit die tijd nodig hebt en dus vrij lastig zoeken is.

 

Ik zei niets raars of in ieders nadeel, ik gaf een tip mee want bios flashen gaat nogal vaak mis dus ik dacht behulpzaam te zijn, in ieder geval begrijp ik jou reactie geheel niet. Ik wil wel meegeven dat ik hoop dat het laptop probleem wordt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal goed bedoeld wat Penthe schrijft, en het forum is voor iedereen bedoelt.

Ik weet nu dus dat ik niet aan de bios instellingen moet komen omdat ik daar ook niet zo veel verstand van heb.

Het is een leerzaam forum en van fouten kunnen anderen weer leren. xyxthumbs.gif

 

Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, herkenning...had precies hetzelfde met mijn armada, wilde nix meer, zelfs niet in de bios komen. Wat heb ik gedaan, heel simpel, een linux live-cd ubuntu erin en hij begon weer te leven !!!!-nu maandje later draait ie gewoon weer op xp, geen problemen meer mee gehad, dus live-cd tjuh draaien, wieweet??

 

groet en succes g.gerrut

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...