Ga naar inhoud


2 x netwerk "kaart" on-board?


Con

Aanbevolen berichten

Dit heb ik nooit begrepen.

 

Op mijn Asus moederbord zitten 2 RJ aansluitingen.

Daarnaast zegt mijn wizard netwerkverbinding dat

ik 2 netwerk"kaarten" aan boord heb, zie plaatje.

 

Welke moet ik eigenlijk activeren en waarom zijn

die "twee" aanwezig?

 

HG CC 1264773-ScreenShot011.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ehm, je zegt zelf al "2 RJ" aansluitingen? Dus je hebt 2 netwerk aansluitingen op je moederbord. Een daarvan is waarschijnlijk de NVIDIA controller (die zal wel max. 100 Mbit zijn) en daarnaast ook een 1Gbit controller.

Afhankelijk van welke je hebt aangesloten moet je er eentje activeren. (Wat ik zou doen in dit geval is beide activeren, en dan kijken welke actief wordt als ik een stekker in een van de poorten steek.... Dan weet je meteen welke poort welke kaart is. Maar dat kan je ook vinden in je boekje van je moederbord...)

Als je wilt weten welke je het beste kan gebruiken, dan zou ik zeggen ga voor de Gbit controller, alleen maar omdat deze los staat van de rest van je chipset.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels één Lan . . . uitgezet in het bios.

Het blijkt te werken . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...