Ga naar inhoud


Hoe IP-camera elders bekijken?


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het spelen met een König IPcameraatje, dat ik als proef heb aangesloten op de router thuis.

Ik kan het ding prima bekijken op alle computers in huis, maar vanaf elders wil het niet lukken.

Ik ben geen ster in netwerken, maar het is me wel gelukt om mijn Dreambox extern te kunnen contacten (cardsharetestje).

Ik dacht gewoon alle stappen simpelweg te herhalen voor het cameraatje (in de DMZ zetten, om zeker te zijn de juiste poort openzetten van het modem naar de router, en van de router naar de camera), maar niets.......

De fabrikant geeft port 8000 op, maar wanneer ik mijn IPthuis:8000 ingeef in mijn browser elders dan krijg ik de boodschap \\\\\\"pagina wordt niet gevonden\\\\\\".

Contact ik mijn DB dan krijg ik overigens zoiets:ð`\\\\\\"m¢;ˆudüI[Îß.

Maar waarom lukt het met het cameraatje niet, cq, wat moet ik daar anders voor instellen dan voor de DB?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat van die poort dacht ik toch ook, maar er staat toch echt 8000 in de handleiding; gelazer is dat ik als ik wat veranderd heb of iemand moet bellen of íe 'm ziet of zelf ergens anders moet zijn om te kijken of íe werkt (van buiten af)!

In de router kan ik bij NAT bij virtual server en special application poorten zowel voor TCP als UDP openzetten; voor de DB heb ik geloof ik alleen TCP openstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je in de router dan niet public poort 80 forwarden naar privat port 8000?

 

Ik had zelf een webserver draaien en die gebruikte ook poort 8000. In de router dan wel zoals eerder vermeld poort 80 geforward naar poort 8000 (van natuurlijk het ip-adres van de webserver).

 

Ik heb nu een andere router en daar kun je (voor zover ik gevonden heb) dit niet meer doen, je kunt nu alleen nog 1 poort opgeven en een ip-adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we er van uit gaan dat je de poort 8000 wil gebruiken, dan moet je deze natuurlijk doormappen in je router, op dezelfde manier als je voor je Dreambox hebt gedaan.

 

Je kan hem dan vinden op http://123.45.67.89:8000 (waarbij 123.45.67.89 voor je externe IP staat).

 

Het is misschien niet zo'n standaard poort, maar als je niet achter een firewall zit die deze poort blokkeert dan is het verder geen probleem.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

let op met webcams......

 

even een stapje opzij...

 

google search strings:

 

intitle:"EvoCam" inurl:"webcam.html"

 

intitle:"active webcam page"

 

allintitle:Brains, Corp. camera

 

intitle:"my webcamXP server!"

 

SNC-RZ30 HOME

 

inurl:indexFrame.shtml Axis

 

(intext:"MOBOTIX M1" | intext:"MOBOTIX M10" intext:"Open Menu" Shift-Reload

 

inurl:"ViewerFrame?Mode="

 

intitle:liveapplet inurl:LvAppl

 

 

Groet,

 

Kees

 

 

kijk voor meer hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nee, dat weet ik wel Pino!

Ik wordt gek van dat ding!

Ik heb een Speedtouch 510 modem, en een Sitecom routertje.

 

Voor de DB heb in in het modem poort 12000 intern en extern opengezet van het externe Ipadres naar 10.0.0.151 (wanside van de router).

 

Vervolgens in de router de DB in de DMZ, en ten overvloede poort 12000 opengezet van 10.0.0.151 naar 192.168.62.52 (de DB).

 

Dat werkt, sharen van mijn kaart en EMU is mogelijk.

 

Ik doe exact hetzelfde voor die camera, maar dan op poort 8000 (ook 80 geprobeerd), en dat werkt niet????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

[koste wat moeite om te registreren.. en het is inmiddels jaren later, maar vooruit]

 

Ben je hier nog uitgekomen, Spotvogel? Ik had namelijk hetzelfde probleem en kwam er na veel zoeken achter dat je op de IP camera ook een Gateway moest invullen, voordat het buiten je eigen netwerk werkt.

 

Deze Gateway is niets anders dan het IP van je router zoals dat voor je interne netwerk geld. Dus bv je camera staat op 10.0.0.1 en je router op 10.0.0.134, dan is 10.0.0.134 het Gateway adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...