Ga naar inhoud


olie lekkage renault laguna DCI


gerrit B

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden is de distributieriem en de waterpomp vervangen tijdens de grote beurt van 150.000.

Voor de tijd had ik bij het gebruik van de airco wel eens last van een druppie olie, maar als ik de airco niet gebruikte was er ook niets te zien.

Maar na deze beurt staat er steeds een plasje olie van zo'n 10 cm doorsnee onder de auto.

 

Natuurlijk ben ik weer terug gegaan naar de garage (geen renault garage, maar toyota, maar omdat daar alle auto's in onderhoud zijn moest deze er ook naar toe), maar deze gaf aan er niets aan te kunnen doen en dat olie lekkage normaal was bij renaults met de 1.9DCI motor.

"Heb je wel eens een renault motor gezien die niet lekte?" was hun commentaar, ik natuurlijk niet, want ik ben geen automonteur maar beveiligingsmonteur maar heb wel veel in renaults kangoo's diesels gereden en nooit iets van lekkage vernomen.

Maar volgens hun was het heel normaal dat de motor met nieuwe olie ging lekken, deze vervuilde vanzelf wel en dan zou het lekken ook wel weer op het zelfde niveau terug zakken.

 

Naast dat ik de de lelijke vlekken op het oprit maar niets vind (om nog maar te zwijgen als ik bij klanten aan het werk moet) vind ik het maar vreemd dat ik voor de tijd geen of nauwelijks last had en na de tijd wel.

Mijn gevoel zegt dat er iets niet goed gegaan is bij het vervangen van de distributieriem, maar hoop dat iemand met renault ervaring hier ook iets over kan/wil zeggen.

 

Is het dus een veel voorkomende klacht dat een 1.9DCI (bj nov. 2000) olie lekt en kan dat met het vervangen van de olie plots erger worden?

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites