Ga naar inhoud


Na branden DVD kan andere dvd brander schijf niet lezen


Greatone

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een nieuwe Samsung DVD-writer gekocht. Werkt prima, maar heb nu het volgende probleem:

 

Als ik met de Samsung een dvd heb gebrand, dan speelt die prima af op mijn standalone dvd-speler, maar mijn 2 andere branders (Asus en Freecom-extrern) kunnen de schijf niet lezen.

 

Heb reeds geprobeerd alle firmware te upgraden (wat niet nodig was), maar zonder resultaat.

 

Normaal als ik met bijvoorbeeld de Asus brander een dvd brand, dan zie je in Nero de hele gebeurtenis log, maar dat zie ik met de Samsung brander dus niet. Ook brand hij de dvd als een DVD-rom, klopt dit?

 

Wie o wie heeft eventueel een oplossing??

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
probeer eens een ander merk DVD. tis misschien wat ver gezocht maar sommige drives slikken bepaalde merken niet.
al was het alleen maar als test.



merDe


Ook reeds geprobeerd met 3 verschillende dvd's als ook 2 verschillende RW's. Zonder resultaat helaas. Het vreemde is dat er wel een film op staat, die ik gewoon met mijn standalone kan afspelen, maar puur mijn andere 2 branders zien hem niet.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik snap hem. Ik gebruik Nero 7.5, en hier krijg je gewoon een OK melding als het branden voltooid is. Zover ik weet wordt het dan automatisch afgesloten toch???

 

Ik zal vandaag na mijn werk eens een andere brandprogramma gebruiken, kijken of dat eventueel helpt.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk even in het laatste bericht over InCD

 

er is overigens op de site van Nero een update naar 7.7.5.1

deze heb ik draaien en daar moet je dus incd aanvinken

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu een dvd gebrand met Alcohol20%, en daar geen enkel probleem mee, denk dat het een fout in Nero is. Moet maar eens een andere versie proberen.

 

Wordt vervolgd......

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weer ff een vraag:

 

Met de Samsung brander kan ik bij opties in Nero het volgende kiezen (wat overigens niet wil met de andere 2 branders):

 

Instellingen Book Type

- Automatisch (staat die nou op)

- DVD-Rom

- Fysiek schyftype

- Huidige recorder instellingen

 

Hij staat nu op automatisch, en zet hem bij het branden dan ook automatisch op DVD-Rom, zou het hier fout kunnen gaan??

 

Bij de andere 2 branders kan ik deze opties niet liezen, en weet dus ook niet waar die op moet staan????

 

Wat houdt trouwens de optie "data op schijf verifieren na branden" in?? Deze staat nu uitgevinkt bij mij namelijk.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets aan veranderen, anders gaat ie na elke "brandbeurt" de gehele CD/DVD nog eens checken. Tenzij het critical-data betreft, dan zou je eenmalig die optie aan kunnen vinken.

 

Ik heb hier van de week ook een Samsung erin gehad, ik had probs met Platinum DVD's die maar op 4 speed branden op mijn philips. Ook met de samsung dezelfde probs. Nu een Neccie erin gehangen en problemen over en netjes 16x branden.

 

Ik ben geen fan van die samsung, zag er allemaal mooi uit (18X etc) maar hij is in een ander systeem gegaan.

 

De samsung is dus erg kritisch in het merk DVD's dat je koopt. Wellicht kun je hem nog omruilen voor een NEC ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inderdaad gewoon de Samsung terug gebracht en ingeruild voor een 10 euro duurdere NEC brander, maar wel het probleem opgelost smile.gif

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...