Ga naar inhoud


Ombouwing Opel astra Radio


Lemming

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft een opel astra van 2004 en daar zit een standaard radio in met casettespeler,oerlelijk maar wel een goed geluid(Type CC20,blaupunkt) Nu is de vraag van mij of iemand weet of je daar verloopconnectors voor krijgt en zo ja waar(via PM)We willen een Jammer Van je Centen inbouwen(jvc mp3 met usb)...Het probleem is natuurlijk het display van de auto zelf.Daar staan ja ook gegevens in van je boordcomputer(temperatuur,tijd,datum,enz..enz..) en die moet blijven werken..Weet iemand hier iets over ???? Of wie heeft het al eens omgebouwd...Alvast bedankt

post-138-1318259283,1492_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

het lijkt me makkelijker om dat oerlelijk ding zelf om te bouwen door er een audio ingang op te maken. Dan kan je een jammervoorjecenten mp3 (usb)spelertje erop aansluiten.

 

Een display is niet altijd eenvoudig want dan zal je moeten uitzoeken hoe die aangesloten is en wat de data-lijnen zijn (bijv I2C bus of een opel eigenmerk bus). Erg moeilijk lijkt me.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn voor veel systemen verloopkabels te krijgen, maar vaak blijf je dan nogsteeds vastzitten aan blaupunkt of becker. Het display blijft dan werken.

 

Overigens blijft je temperatuur en klok vaak wel werken, maar ben je je RDS info alleen kwijt.

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een inbouwset verkrijgbaar maar mee je een "normale/clasieke" radio kunt inbouen in dit grote gat.

Daaronder zit dan nog net een sleuf voor wat cd's.

 

Kheb helaas geen info voor je maar een opeldealer mogelijk wel.

 

p.s. kheb wel interesse in de opel-radio, lijkt me leuk om dat eens uit te pluizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede caraudio zaak heeft z'n ombouw paneel gewoon op voorraad .

 

opel heeft net als de jvc iso aansluiting , dus dat is geen probleem.

 

display blijft gewoon zoals het is alleen dan zonder radio informatie.

 

evt kan je og een draadje doorknippen , waardoor de datum/tijd ook blijft staan als de nieuwe radio aan staat.

 

mocht je het panneel niet kunnen vinden , kan ik hem evt ook voor je opsturen.

 

grtx , arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een "normaal"gat is, kun je vaak ook de originele bekabeling van de auto gebruiken om een andere radio aan te sluiten. Even naar de dealer en vragen of ze daar willen programmeren: Geen radio, dan kijkt het display niet naar zenderinfo etc, maar blijft de boordcomputer gewoon werken. Dan hoef je dus niet de gehele kabelboom te slopen. Dit uit-programmeren van de radio deden ze bij mij gratis.

 

Met vriendelijke groet,

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het zelfde met mijn renault, maar kon een adapter kopen bij Carmedia in Almere zodat het display bleef werken en ook de stuurbediening gebruikt kan worden met een Alpine radio.

Zal kijken of ik het e-mailadres nog ergens kan vinden.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...