Ga naar inhoud


De laatste woorden van een aanstaand ex-lid.


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte medesatellieters,

 

Langs deze weg wil ik mij na bijna 7 jaar afmelden als lid. De formele aanleiding is een bijdrage gestart door hzvdp met als titel "weg met voetbal". Omdat ik ook heel erg baal van wat er afgelopen weekend in Deventer is gebeurd, wilde ik hier heel serieus op ingaan en heb dus een bijdrage geleverd. Uiteindelijk komt Ome Merde (niets persoonlijks, het had ook een ander kunnen zijn) met een plaatsingsverbod en verwijst hij naar een forumregel die oa zegt "geen voetbaltopics meer. Jullie weten dat niet netjes te houden". Even los van de hier geuite generalisering/discriminatie is het vooral de unilaterale censuur die hier wordt opgelegd waar ik schoon genoeg van krijg.

 

Ik heb dit board altijd als een vriendenclub beschouwd maar zodra de vrijheid van meningsuiting in het geding komt, is voor mij de lol er af. Natuurlijk weet ik dat er door sommigen bij herhaling misbruik wordt gemaakt van deze situatie door zich respectloos op te stellen maar dat mag toch niet leiden tot het meteen in de kiem smoren van een zinnig gestart topic.

 

Gezien mijn berichtenaantal van de afgelopen jaren kan ik beschouwd worden als een kleintje maar juist door dat aantal ben ik wel een wat objectievere buitenstaander die alleen reageerde als daar aanleiding toe was.

 

Mijn waardering voor dit forum heb ik in het verleden geuit door een bescheiden financiële bijdrage te leveren voor een nieuwe server. Dit schrijf ik alleen om mijn betrokkenheid aan te geven. Ik betreur mijn eigen gebaar maar wil wel duidelijk een daad stellen.

 

Ik wens alle leden alle goeds toe en bedank iedereen voor de prettige samenwerking.

 

Groetjes van john uit Den Bosch en vaarwel....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Geachte medesatellieters,

Langs deze weg wil ik mij na bijna 7 jaar afmelden als lid. De formele aanleiding is een bijdrage gestart door hzvdp met als titel "weg met voetbal". Omdat ik ook heel erg baal van wat er afgelopen weekend in Deventer is gebeurd, wilde ik hier heel serieus op ingaan en heb dus een bijdrage geleverd. Uiteindelijk komt Ome Merde (niets persoonlijks, het had ook een ander kunnen zijn) met een plaatsingsverbod en verwijst hij naar een forumregel die oa zegt "geen voetbaltopics meer. Jullie weten dat niet netjes te houden". Even los van de hier geuite generalisering/discriminatie is het vooral de unilaterale censuur die hier wordt opgelegd waar ik schoon genoeg van krijg.

Ik heb dit board altijd als een vriendenclub beschouwd maar zodra de vrijheid van meningsuiting in het geding komt, is voor mij de lol er af. Natuurlijk weet ik dat er door sommigen bij herhaling misbruik wordt gemaakt van deze situatie door zich respectloos op te stellen maar dat mag toch niet leiden tot het meteen in de kiem smoren van een zinnig gestart topic.

Gezien mijn berichtenaantal van de afgelopen jaren kan ik beschouwd worden als een kleintje maar juist door dat aantal ben ik wel een wat objectievere buitenstaander die alleen reageerde als daar aanleiding toe was.

Mijn waardering voor dit forum heb ik in het verleden geuit door een bescheiden financiële bijdrage te leveren voor een nieuwe server. Dit schrijf ik alleen om mijn betrokkenheid aan te geven. Ik betreur mijn eigen gebaar maar wil wel duidelijk een daad stellen.

Ik wens alle leden alle goeds toe en bedank iedereen voor de prettige samenwerking.

Groetjes van john uit Den Bosch en vaarwel....

Slaap er een nachtje over en denk dan nog es...
Waarom stuur je Merde geen PM hierover ipv dit bericht?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het niet persoonlijk aan Merde was gericht schreef hij.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voetbaltopics nooit gelezen om de eenvoudige reden dat ik geen enkele belangstelling heb voor voetbal. Anekdote om het te bewijzen: ik zat eens met een collega bij de chinees te eten toen er plots een enorme herrie op straat te horen was. Wij vroegen dus verbaasd wat er aan de had was, en Nederland had de Europa cup gewonnen zo bleek. Het was ons ontgaan dat die wedstrijd plaatsvond.

 

Ik neem aan dat voetbaltopics vooral gingen over zaken als de vraag of voetballer X al dan niet terecht een gele kaart gekregen heeft. Jouw topic (als ik het even zo mag noemen) heeft meer te maken met de maatschappelijke gevolgen van misdragingen van zgn. "voetbal supporters". Ik weet dus niet of we dat als "voetbal topic" moeten zien, omdat het niet inhoudelijk over voetbal gaat maar zoals gezegd over de onprettige bijverschijnselen.

 

Ik hoop dat ik hiermee niet de moderators voor het hoofd stoot, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Ik sluit me echter bij de mening van een eerdere schrijver aan, en hoop dat je op dit forum blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan hier heel kort over zijn. voetbaltopics, in welke vorm dan ook gaan we niet (meer) toestaan.

in het verleden is gebleken dat dit gewoon niet kan, net als politiek getinte topics.

er zijn vast andere fora waar deze discussies wel gevoerd kunnen worden, sat4all hoort daar i.i.g niet bij.

aan een dergelijk topic dat ik sluit, elke andere moderator van off-topic had dit ook gedaan, ligt ten grondslag dat ik deze, door ons onderling afgesproken, postregel toepas.

dat iemand na 7 jaar sat4all'er te zijn hiermee zijn abonnement "opzegt" betreur ik. ingrepen door moderators zijn heel goed bespreekbaar, alleen niet openlijk via het board, iedereen heeft immers wel een op- of aanmerking.

ik ga deze opnieuw sluiten daar off-topic niet voor "interne discussies" bedoeld is. als sheeplover pertinent bij zijn beslissing blijft, het ga je goed, sorry dat het zo is gelopen.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...