Jump to content

[7000] Hoe vind ik het MAC adres van mijn netwerk kaart.


Recommended Posts

Posted

De vraag is dus hoe kom ik achter het MAC adres van mijn netwerk kaart in mijn DB7000.

 

Ik wil nl dat adres in mijn DHCP server zetten zodat ik altijd hetzelfde IP adres krijg. <img src="/forums/images/graemlins/cool.gif" alt="" />

Posted

staat op een sticker achter het voorklepje en achterop de dreambox

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Posted

je kan in de dreambox toch ook gewoon DHCP uitzetten en een vast IP adres inbrengen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Posted

Hoi,

 

Dit is vrij simpel: Gewoon vanaf je pc pingen naar de dreambox, en vervolgens arp -a tikken:

 

 

C:\Documents and Settings\Windows>ping dreambox

 

Pingen naar dreambox [192.168.102.5] met 32 b

 

Antwoord van 192.168.102.5: bytes=32 tijd=4 ms TTL=64

Antwoord van 192.168.102.5: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Antwoord van 192.168.102.5: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Antwoord van 192.168.102.5: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

 

Ping-statistieken voor 192.168.102.5:

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0

(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van éé

iseconden:

Minimum = 1ms, Maximum = 4ms, Gemiddelde = 1ms

 

C:\Documents and Settings\Windows>arp -a

 

Interface: 192.168.102.200 --- 0x3

Internet-adres Fysiek adres Type

192.168.102.1 00-06-5b-ec-94-20 dynamisch

192.168.102.5 00-09-34-00-d5-e3 dynamisch

192.168.102.254 00-18-39-2f-19-18 dynamisch

 

C:\Documents and Settings\Windows>

 

Het fysiek adres wat je ziet staan is het mac adres.

 

Twan.

DM7020

  • 2 months later...
Posted

Kijk eens hier. <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

Posted
Citaat:
Hoi,

Dit is vrij simpel: Gewoon vanaf je pc pingen naar de dreambox, en vervolgens arp -a tikken:


1) Dan moet de dreambox en je PC wel in hetzelfde subnet zitten
2) Moet de client wel een Microsoft OS hebben (windows ed)

<img src="/forums/images/graemlins/cool.gif" alt="" />

Pandit

Posted

Bedankt allen ik heb het voor elkaar met het progje werkt goed.

Posted
Citaat:
Citaat:
Dit is vrij simpel: Gewoon vanaf je pc pingen naar de dreambox, en vervolgens arp -a tikken:


1) Dan moet de dreambox en je PC wel in hetzelfde subnet zitten
2) Moet de client wel een Microsoft OS hebben (windows ed)

Waarom moet dat?

Met Linux als client werkt dat ook gewoon prima hoor... <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
Posted

Graag gedaan... <img src="/forums/images/graemlins/smile.gif" alt="" />

Posted
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is vrij simpel: Gewoon vanaf je pc pingen naar de dreambox, en vervolgens arp -a tikken:


1) Dan moet de dreambox en je PC wel in hetzelfde subnet zitten
2) Moet de client wel een Microsoft OS hebben (windows ed)

Waarom moet dat?

Met Linux als client werkt dat ook gewoon prima hoor... <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />


Wat het tweede betreft heb je gelijk , mijn fout, arp staat bij mij in /sbin en dus niet in het path. Het eerste is wel waar!!!

Pandit

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...