Ga naar inhoud


zijn er al mensen met Telfort internet + vast bellen (20mbps)


Ome Merde

Aanbevolen berichten


  • Reacties 437
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Als ik Telfort Internet en Bellen bestel dan zijn er diverse modems die ik kan bestellen, de gratis en betaalde modems

Nu gaat mijn interesse uit naar draadloos, bij Telfort kost het draadloos modem, eenmalig 70 euro.

Zijn daar ook alternatieven (goedkoper) voor??, dus het gratis modem nemen en een alternatief draadloos installatie (router of zo?)

en met de groeten van poetsdoekje


Heb het installatiepakket heden ontvangen, had dus gekozen voor de gratis modem, kheb nog een goed werkend U.S.Robotics Wireless Turbo access point &Router, en ga die dan ook maar gebruiken.

Volgens de begeleidende brief zou e.e.a. op 24 april gerealiseerd dienen te zijn.
Heb alvast de splitter aangesloten ik moet n.l. alles in de kelder aansluiten want daar zit het ISRA punt, wel een hele oude kabel met nog een loden ommanteling.

Nu mijn vraag:
ik kan nog niets testen of de aansluiting goed is, of is dat wel mogelijk.
toen ik voorheen @home kreeg kon ik wel testen (met kiestoon) of de telefoon werkte, maar kon er nog niet mee bellen tot de aansluitdatum.
Klopt dat?

en wederom de hartelijke groeten van Poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja dat kan je!!!

ga naar het isra of lasdop punt toe.

neem een telefoon mee.(de stekker er af)

je gebruik rood en blauw van toestel de andere

heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde

houden de (het lood) en de anderen op het isra punt

of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat

zo dan dan staan de draden op naar de straat..

naar de kabelkast

 

Gr, Cor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cor5

Ja dat kan je!!!
ga naar het isra of lasdop punt toe.
neem een telefoon mee.(de stekker er af)
je gebruik rood en blauw van toestel de andere
heb je niet nodig.dan blauw of rood tegen aarde
houden de (het lood) en de anderen op het isra punt
of lasdop houden.dan moet je een ruis horen.is dat
zo dan dan staan de draden op naar de straat..
naar de kabelkast

Gr, Cor...


Ik heb een telefoon aangesloten op de splitter, die ik op zijn beurt weer aan de lasdoos heb verbonden.

Maar ik hoor geen enkele kiestoon.

Ik weet het niet maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die lasdoos niet meer goed is, want de draden zitten er los in. althans, de draden zijn heen en weer te bewegen in de lasdoos

Kan ik die lasdoos ook compleet verwijderen en rechtstreeks e.e.a. op de kabel aansluiten die het huis binnenkomt?

met de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Je kan rechtsteeds op lasdop aansluiten.

Wat te doen.

Doe eerst een klein stukje lood af (10cm)

van kabel die binnen komt van de straat

als alles kopt dan je 4 stel draden van 2

rood-wit blauw-wit orange-wit enz

die zijn een beetje getwist

Dan pak rood-wit.is draad 1 van uit de straat

oranje-wit is draad 2.als die op staat van de

straat.rood-wit is niet helemaal rood.

rood met beetje grijs.de draden moet je wel

netjes aankrapen dat de koperen draad goed

blank is.dan kan je ze aan het lasdoosje zeten

of rechtstreeks op de kabel naar boven.

solderen kan ook. rood is A draad wit is de B.

 

Gr, Cor.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik heb mijn planet internetplusbellen opgezegd. Dit moest telefonisch. Desgevraagd willen ze dit niet schriftelijk bevestigen. Ik heb gekozen voor Telfort internet en telefonie metnummer behoud. De vrouw aan de telefoon zei, dat ik nog een keer terug moest bellen als ik van Telfort alles binnen had. Klopt dit en wat is het nut daarvan?In de instructie van telfort staat hier niets over?

 

Satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet hoor.

Ik moest ook terug bellen maar heb dat nooit gedaan.

Mijn XS4all naar Telfort migratie ging probleemloos.

5 Minuten off line geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad.

ik heb vrijdag nog iemand omgezet waarvan ik ergens eind maart de telco-telco migratie heb doorgevoerd.

donderdagavond was de telefoonlijn al weg en ook adsl van planet internet, linesync was er nog wel.

na aansluiten Zyxel modem van Telfort werkte dit meteen. telefonie duurt nog 4 dagen en zou uiterlijk dinsdag moeten werken.

je hoeft dus niet te bellen. je zou wel aan de hand van je ordernr. de status zo nu en dan bij Telfort kunnen checken.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satje4U
Hoi

Ik heb mijn planet internetplusbellen opgezegd. Dit moest telefonisch. Desgevraagd willen ze dit niet schriftelijk bevestigen. Ik heb gekozen voor Telfort internet en telefonie metnummer behoud. De vrouw aan de telefoon zei, dat ik nog een keer terug moest bellen als ik van Telfort alles binnen had. Klopt dit en wat is het nut daarvan?In de instructie van telfort staat hier niets over?

Satje4u


Heel veel succes met Planet. Heb begin februari (voor mijn ouders) telefonisch opgezegd, moest ook nog een keer bellen als Telfort er was. Gedaan -> niks bekend van opzegging. Kreeg toen ineens te horen dat moet schriftelijk. Heb ze maar eens op hun site gewezen en wat mij is verteld. Deze persoon zou het in orde maken. 3x raden... In totaal nu al 3x opgezegd. En ze hebben toevallig vandaag weer een rekening eraf gehaald terwijl wij ze toch echt hebben laten weten dat de automatische machtiging is ingetrokken!

En dan over het gedoe met nummerbehoud maar niet te spreken. Ze wouden mij bij planet even wijs maken dat ik daarvoor eerst terug moet naar een analoge lijn en daarna pas weer het nummer kan meenemen naar Telfort. Ik heb me zwaar moeten inhouden om de persoon niet voor alles en nog wat uittemaken maar heb hem wel glashard verteld dat hij mij nu een dikke leugen aan het vertellen is. Want hij kan mij ook niet vertellen waarom dat bij KPN ipb niet hoeft (ik heb daarvandaan mijn nummer meegenomen naar Telfort) en bij Planet je eerst naar analoog moet en dan naar voip kan.

KPN kan beter de merknaam Planet in de prullenbak gooien, als je op deze manier je klanten behandelt??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, dat wordt dus duimen draaien dat het allemaal goed gaat bij Planet.

Maar KPN kan er ook wat van. Dus wat het betekent dat ze " people connecten" is mij onbekend, want onderling in 1 gebouw lukt ze het al niet.

Maar ik ga er maar vanuit, dat ik een keer mazzel heb.

 

satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satje4U
Hoi

Ik heb mijn planet internetplusbellen opgezegd. Dit moest telefonisch. Desgevraagd willen ze dit niet schriftelijk bevestigen.
Satje4u


Waarom willen ze dat niet doen ? heb het ook gedaan bij internetplusbellen ik heb een mooie bevestingsbrief gekregen dat mij abo wordt opgeheven per genoemde datum.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bliijft een goede vraag, mijn ouders hebben later de toezegging gekregen dat (het was de 3e keer dat de opzegging verwerkt zou worden) we binnen 5 werkdagen een bevestiging hiervan zouden krijgen, nooit gehad.

Het hele zaakje ligt nu bij de rechtshulp die ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...