Ga naar inhoud


voeding van lnb (14 v.)defect? van galaxis IRD 2000


Adriw

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat dit voor mijn vraag de juiste plek is.Tijden het flashen van mijn onlangs gekregen Galais IRD 2000 ,met firmware van de Strong 8000 ,waarschijnlijk iets mis gegaan met de lnb voed. kabel.Alles werkt naar behoren Software versie v9b final geladen.Mooi 2000+ kanalen.Maar heeft er iemand een idee hoe ik weer voeding naar de lnb kan krijgen? Want kanalen zoeken start wel gewoon ,vindt alleen niets!Zit er mischien een zekering op de print die simpel te wisselen is?Hoop dat iemand er iets op weet ,was juist blij dat het flashen goed gelukt was. Groeten,adri

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites


is dit een Galaxis DSB2000 (echostar) of een Strong 8000 de frontjes zijn hetzelfde maar verder is het wel een verschil

 

Heb je de antenne instellingen wel goed staan?

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,Gerard,bedankt voor je reactie. De ontvanger is een galaxis ird 200.Uiterlijk identiek aan onder andere de strong 8000.Omdat deze geen sbs 6 en veronica ontving ben ik hem gaan patchen met firmware van de strong 8000.Nu staar er geen spanning meer op de F connector van de LNB .De instellingen van de antenne zijn standaard van de galaxis:Astra 1G,band KU ,freq.12515,LO lnb 10600 ,polarisatie horizontaal.En zo heeft ie tot nu toe steeds gewerkt.Gepatched is met V9B final.Maar ook met versie 20 kon ik geen kanalen meer zoeken.Schotel is oke ,met de DTM 2004 box heb ik gewoon beeld.Ik weet dat je de antenekabel voorzichtig moet losnemen,Maar als dat fout zou gaan ,WAT tikt er dan door??En is dat simpel te verhelpen?Iedere uitleg is welkom Groeten,adri.

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Echostar DSB 2000 staan , die ziet er evenals de Samsung SCA 300S , net zo uit als de Strong 8000/8100 .

Helaas intern toch anders en daarvoor is nog geen andere SW gevonden .

 

Weet je nog welke SW er in zat voor de patch ? Toch niet die Samsung want dan vrees ik het ergste .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk van de ontvanger is GALAXIS Type is IRD 2000.Maar....julie verbazing heeft ook de mijn nieuwsgierigheid gewekt.Op de achterkant zat over de STRONG sticker een galaxis stickertje......Hoezo snel rijk willen worden!Uiteindelijk is het dus een Strong SRT 8000 H. Bedankt,en hoop dat er nu iemand iets weet.Dan te bedenken dat er een 30 paginas tellend boekje bijzit waarin met geen woord over strong gerept word.......

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt niet uit, dan was waarschijnlijk het strong frontje kapot ofzo, voor jou normaal des te beter, de galaxis is NIET MEER TE GEBRUIKEN.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het door het flashen komt als de andere dingen nog gewoon werken, heb je astra wel geactiveerd?

 

bij antenne instellingen moet activated op YES staan, dat wordt nogal eens vergeten.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.Alle staat goed ingesteld.maar even voor de goede orde alles op een rijtje:Een StrongSRT 8000H.Door mij voorzien vanSoftware versie 20. vanH2Deeto Type 0 V9B. Ontvanger doet echt alles,behalve ontvangen of z'n antenne aanstuGroeten,Adri.

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,Gerard,alle instellingen nogmaals bekeken lijken alle in orde.Mijn ontvanger is dus een StrongSRT8000H Met versie 20 software ,vanH2Deeto ,type 0 ,V9b .Terugpatchen naar de originele V20 versie lukt slechts ten dele.Ik kan dan alleen nog in het menu,kanalen zien lukt niet(op zwart of niet).Ook in dit geval weer antenne signaal 0 groeten,adri

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bednkt voor je reactie.alle instellingen zouden moeten kloppen.Ik heb dus een strongSRT8000H.Softwareversie 20 ,Maker H2Deeto ,type 0,V9B .Mischien loopt dat op mijn ontvangerniet? Verder doet ie echt alles,behalve de antenne uitsturen. Groeten,Adri

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in ieder geval van geluk spreken dat het dit model is. Ik had ooit eens een Galxis IRD2000, maar dan de originele. Is helemaal niks voor te vinden. Kan je niet flashen en de service van de importeur is heel erg slecht, als je al geholpen wordt.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk werkt maar een gedeelte van het menu nadat je hem hebt gepatcht, dan is het dus volledig gelukt!!!!

 

de rest werkt pas nadat er zenders opstaan.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...