Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten

Gast tzrider

Ben nu bezig met ProjectX (gratis) de .REC naar .TS om te zetten

en daarna met ConvertXtoDVD (betalen) van de .TS een DVD te branden.

 

De Media Player Classic speelt overigens de .REC en .001 en

.002 bestanden prima af op de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: tzrider
Ben nu bezig met ProjectX (gratis) de .REC naar .TS om te zetten
en daarna met ConvertXtoDVD (betalen) van de .TS een DVD te branden.

De Media Player Classic speelt overigens de .REC en .001 en
.002 bestanden prima af op de PC.


Ja dat is al even bekend. Misschien prima voor SD maar mij gaat het erom om HDTV te bewaren in HDTV kwaliteit

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast El Greco

Spook Topfield Hier een hoop problemen na het plaatsen van de nieuwe software. Ik bezit een TF 7700 HSCI met volgende ontvangerstatus: Systeem ID:23022 - Loader versie: L1.02 - Device versie: v2.0.2 - Firmware versie TF-HSCE 7.00.84

Ik had wel eerst een Factory reset gedaan voor ik deze software had geplaatst.

Nu, na het inscannen van Astra 1 vind hij enkel nog de FTA zenders en nu komt het..... BVN op 12721Mhz.(dus op een gecodeerde freq.)Alle anders zenders uit het TTV Basis-pakket scand hij niet in. Het merkwaardige is ook als ik de satelliet/transponder: Astra 1/12721MHz handmatig of uitgebreid wil inscannen staat het niveau op 51% en de kwaliteit op 00%.

Bij de LNB instellingen staat dit oorspronkelijk op:LNB freq. 9750/10750 = 99% niveau en 92% kwaliteit.

Ik heb ondertussen ook al een heractivatie van de TVV kaart uitgevoerd maar noppens.

Hoe kan dit nou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, koop ik dus een 7700HSCI voor 220 euro, en een externe harde schijf met een USB aansluiting.

 

Dan moet ik een ?Custom? firmware erop zetten, en dan kan ik programmas opnemen. Klopt dit? Want als dit klopt ga ik er meteen een halen.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Als ik het goed begrijp, koop ik dus een 7700HSCI voor 220 euro, en een externe harde schijf met een USB aansluiting.

Dan moet ik een ?Custom? firmware erop zetten, en dan kan ik programmas opnemen. Klopt dit? Want als dit klopt ga ik er meteen een halen.


Niets custom gewoon officieel van Topfield.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast El Greco
Origineel bericht van: El Greco
Spook Topfield Hier een hoop problemen na het plaatsen van de nieuwe software. Ik bezit een TF 7700 HSCI met volgende ontvangerstatus: Systeem ID:23022 - Loader versie: L1.02 - Device versie: v2.0.2 - Firmware versie TF-HSCE 7.00.84
Ik had wel eerst een Factory reset gedaan voor ik deze software had geplaatst.
Nu, na het inscannen van Astra 1 vind hij enkel nog de FTA zenders en nu komt het..... BVN op 12721Mhz.(dus op een gecodeerde freq.)Alle anders zenders uit het TTV Basis-pakket scand hij niet in. Het merkwaardige is ook als ik de satelliet/transponder: Astra 1/12721MHz handmatig of uitgebreid wil inscannen staat het niveau op 51% en de kwaliteit op 00%.
Bij de LNB instellingen staat dit oorspronkelijk op:LNB freq. 9750/10750 = 99% niveau en 92% kwaliteit.
Ik heb ondertussen ook al een heractivatie van de TVV kaart uitgevoerd maar noppens.
Hoe kan dit nou?


Vond niet direkt de oplossing, dus heb ik al de satellieten/transponders maar verwijderd en er manueel terug ingezet. Dit is wel een werkje van zééér lange duur, maar alles werkt blijkbaar terug.
Aan het eigenlijke opnemen ben ik nog niet toe, maar hou jullie op de hoogte.
Dus voor de mensen die deze upgrade willen uitvoeren: bezin voor je begint. Voor je het weet loopt het verkeerd af en kan je echt terug van nul beginnen. Al vééééééél tijd ingestoken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: El Greco
Dus voor de mensen die deze upgrade willen uitvoeren: bezin voor je begint. Voor je het weet loopt het verkeerd af en kan je echt terug van nul beginnen. Al vééééééél tijd ingestoken.

Op zich hoeft dat niet als je topset gebruikt, dan kan je met een schone scanlijst in een uurtje wel klaar zijn. En als je twijvelt over de flashcode, download lijst, maak'm leeg, open 2de topset met oude lijst en copieer(of import/export) deze in je eerste topset sessie.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt, ik heb net vorig week deze ontvanger gekocht ivm de hd uitzending van oa het voetbal, ik heb er nu een 2,5" externe hd van 40gb aangesloten zonder voeding (krijgt voeding via de usb van de topfield en draait goed

Ga deze week de lijst er in zetten nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er toch een HD met voeding aanhangen, want volgens de fabrikant van je toppie is de voeding van je ontvanger niet sterk genoeg, om je HD ook nog eens van stroom te voorzien. Zelf heb ik vorige vrijdag een Western Digital van zo'n 320 GB met voeding aan mijn toppie gehangen. En het draait als een zonnetje. Maar wat mij wel opviel is dat de display op de ontvanger reeds voorzien was van een "rec" aanduiding tijdens het opnemen. En ik heb mijn toppie lang voordat er sprake was van de HD-mogelijkheid. Of was het misschien de bedoeling om de 7700HSCI uit te brengen als pvr-ontvanger?

 

Mvg

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook een nieuwe afstandsbediening met een 'rec'-knop. Die kost alleen 30 eurie... Dus ik denk dat wat jij zegt klopt.

 

En een USB-aansluiting is in 90% van de gevallen sterk genoeg om een 2,5" schijf te laten werken. 3,5" Schijven werken 100% niet, wat komt door een te lage spanning van de USB-poort; 200Ma bij 5 Volt. Een grote en goede externe Harde schijf is de 2,5" Wester* Digitall 320GB voor rond de 110 euro.

 

Dan is het gewoon een koopje; Een HD-PVR-DVB-S-Ontvanger voor 250 euro! :D

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB
Origineel bericht van: SalimRMAF
Dan is het gewoon een koopje; Een HD-PVR-DVB-S-Ontvanger voor 250 euro! :D

Ik had dit zeker ook niet durven dromen toen ik vorig jaar de 7700 kocht. Ik vond de PVR-versie (die overigens nog niet uit was) te duur worden. Hoewel ik hem niet als pvr gebruik (ik heb ook de 4000) ben ik zeker in mijn nopjes met de mogelijkheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Maar nu even iets anders: Om iets op te nemen moet de harde schijf aan staan. Het zou toch mogelijk moeten zijn om vanuit de ontvanger de voeding van de externe USB-disk te schakelen? Dus als de ontvanger ingeschakeld wordt dat dan de USB-disk ook wordt ingeschakeld.

Iemand al ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB

Mijn HD blijft dus gewoon draaien, ik kan natuurlijk de voeding uitzetten maar dat schiet ook niet op als je in de toekomst iets wilt opnemen. En ik wil de HD zeker niet aan laten staan. Welke type HD-kastje heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...