Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wat ik begreep van mijn satboer is dat het niet alleen maar het huisje is maar ook de hardware dat die stabieler zou zijn

of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet

heb daar geen ervaring mee

 

topfield 7700 hsci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plots Zenderlijst weg!!!

Wie heeft er ook last van als je een programma wil opnemen, en dan in het menu opname instellen, het het wil bevestigen met OK, dat dan het beeld plotseling op zwart slaat. Op de display staat dan SAT ING. De enige toets die het dan nog doet is de aan en uit knop. De tuner start dan op en de zenderlijsten zijn vertrokken. Als je de zenderlijsten er weer in zet dan probeer je weer wat op te nemen dan begint alles weer van vooraf aan. Alleen een fabriek recet en weer een nieuwe firmware is de oplossing. Dan kun je weer een paar keer opnemen. Dan draait hij weer als een zonnetje. Maar wil je na een paar dagen weer wat opnemen, net als bij mij gisteren de film U boot, toen had ik weer dat de tuner bij de bevestiging van OK opnemen weer op zwart sloeg. Wat verandert er nu in de software wanneer de instellingen niet worden veranderd .Wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing. Zal wel niet de enige zijn.

Vr groet Roelof van der bij

http://www.dehorne.nl/hb16/Stamboom/Beginpage%20frameopbouw/Stamboomframe.htm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan gebeuren als je geen fabrieks reset hebt gedaan nadat je geupdate bent naar een firmware met opname ondersteuning. Je mag er dan ook geen oude settingslijst erin zetten, wel een settingslijst die gemaakt is met firmware met harddisk ondersteuning.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste winwiz

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een fabriek reset gedaan,ook nieuwe firmware in de tuner gestopt. Daarna heb ik ook nieuwe zenders op gehaald met de scan van de tuner. Deze nieuwe zenders bewerk ik dan, en plaats ze weer terug. Alles draait met nieuwe zenderlijsten. Het is gewoon vreemd dat hij het eerst doet en een paar dagen later in een keer op zwart slaat zonder dat er wat aan de instellingen veranderd is. Hij slaat op zwart als ik een programma wil opnemen en dat wil bevestigen met OK. De zender lijsten maak ik met het programma Vega v2.35. Wie weet wat er aan de hand is.

Vr groet Roelof van der Bij

http://www.dehorne.nl/hb16/Stamboom/Beginpage%20frameopbouw/Stamboomframe.htm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit probleem ook ervaren bij een TF7700 met de laatste sw waarbij ik handmatig de zenders ingesteld heb. tot 2 keer toe op nieuw kunnen beginnen. Ik denk dat ik er achter ben dat er een datakanaal is die de TF over de zeik helpt. Ik heb deze zender nu uit de lijst gegooit en sindsdien geen probleem meer. Het gaat om H232 (of zoiets) waar geen beeld op komt.

 

Ik heb het probleem ook ooit met de oude sw versie meegemaakt!

 

iemand wellicht een andere oplossing gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip. Heb zoiets ook wel eens vroeger met de 5000 gehad. Zou best de oorzaak kunnen zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds gisteravond m'n nieuwe TF 7710 PVRHD 500 gb draaien nagenoeg zonder problemen alleen 1 x vast op Veronica/Jetix en 1 x vast op Discovery.

Nu wil ik met Topset m'n favorieten lijst invullen en heb de volgende vragen hierover.

Kan het ook via de USB

Moet ontvanger aan of uit

moet er eerst iets reset worden

eventueel nof andere belangrijke zaken om rekening mee te houden.

Alvast vriendelijk dank,

Stuk.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stuk

Kan het ook via de USB

Hoi Stuk,
Volgens mij zit je in het verkeerde forum, dit is het forum voor de versie zonder HDD.
Voor de TF77xxHDPVR zijn een tweetal andere threads maar dat had je volgens mij ook al gezien.
Om jouw vraag deels te beantwoorden, nee, je kunt de zenderlijsten niet via USB up- of downloaden, hiervoor moet de seriële poort met een nul-modem kabel gebruiken.
Maar ook deze vraag is in dit forum al vele malen gesteld en beantwoordt.
Misschien in het vervolg eerst even zoeken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...