Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Roel66
Origineel bericht van: WPW
Een nieuwe lijst cool


heb ik deze hier voor nodig (Vega_v2.35_1.exe)


ja dus hij doet het. dank U
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sjaak,

 

Ik veronderstel dat Evol op zijn TV geen USB poort ter beschikking heeft want anders zou hij deze vraag waarschijnlijk niet stellen.

Als het beschikken over een USB aansluiting op de TV jouw goedkope oplossing is dan heeft Evol evenmin iets aan deze opmerking.

De oorspronkelijke vraag ging toch uiteindelijk over of de foto`s via de TF op de TV afgespeeld konden worden en dat kan niet.

Ik denk dat Evol de achtergrond van de gestelde iets beter zou moeten toelichten om een beter antwoord te kunnen krijgen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Fujitsu Siemens Myrica VQ40-3, en een Topfield 7700 HSCI met daaraan een 400Gb Freecom HD.

Mijn tv heeft geen USB aansluiting en omdat ik, als backup, al mijn vakantiefoto's op de Freecom had gezet, leek het me wel handig als ik die vanaf de Freecom op de tv kon laten zien via de Topfield. Maar dat kan dus helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: tzrider
Citaat:
Met het programma VideoReDoTVSuite, kan je gemakkleijk rec files omzetten naar mpg, of avi enz. Geluid spoor kan je ook kiezen.


Geprobeerd met HD opnames van de TF 7700 HSCI en dat
werkt niet. SD opnames lukt wel.

Inderdaad, HD-streams lukt niet.

Ik ben overigens vanmiddag met een HD-opname van Eins Festival HD van afgelopen weekend in de weer geweest, ik heb daar Nero Vision voor gebruikt.
Dit programma kan allerlei dingen met de HD-bestanden van de 7700HCSI. Hij herkent de .rec-file maar ook de vervolgfiles (.001 .002 etc) feilloos.
Door ze achter elkaar in één compilatie te plaatsen kun je er daarna mee doen wat je wilt: Naar een MPeg4-bestand schrijven, omzetten naar DVD en zelfs AVCHD wordt ondesteund, dat zijn HD-bestanden op een gewone DVD die in bijvoorbeeld een Blueray-speler is af te spelen (wordt ook door HD-camcorders gebruikt).
Snel gaat het allemaal niet, maar hij doet uiteindelijk wel wat hij moet doen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: tzrider
Ben nu bezig met ProjectX (gratis) de .REC naar .TS om te zetten
en daarna met ConvertXtoDVD (betalen) van de .TS een DVD te branden.

De Media Player Classic speelt overigens de .REC en .001 en
.002 bestanden prima af op de PC.


Ja dat is al even bekend. Misschien prima voor SD maar mij gaat het erom om HDTV te bewaren in HDTV kwaliteit


Ik heb een TF 7700 HSCI en neem af en toe Arte HD op. Ik maak van de *.rec *.001 enz. files een TS file. Met TmpegEncXP4 converteer ik het TS bestand naar een mpg bestand (*.m2t). De hoge bitrate en resolutie blijft behouden.
Vervolgens maak ik met de Womble video wizard dvd een mini HD DVD (DVD met HD content).
De wizard kent de mogelijkheid om nonstandard dvd's te maken met afwijkende bitrates en resoluties inclusief chapters, menu's e.d.
Je kan dus *.vob files maken in een video_ts map met bitrates van 25000 en meer. Als je de encoder-settings op automatisch zet zal hij het bestand niet opnieuw coderen en de video_ts map wordt erg snel gemaakt.
Daarna branden op een DL schijf en mijn Toshiba EP10 HD DVD speler herkent het als een gewoon dvd-schijfje, maar met behoud van de HD resolutie en bitrate.

Met Nero 8 en DMF6plus kun je ook wel mini HD DVD's maken ,maar dan wordt de HD content gedowngrade naar DVD normen. Deze mini HD DVD''s kun je ook op een normale dvdspeler afspelen, maar het zijn eigenlijk een soort superbit dvd's.

Met groet,

Dobie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Helemaal uit gaan ze niet, wel gaan ze in een soort van standby mode staan. Al die kant en klare disks zijn leuk maar ik zou ze niet aanbevelen voor de hsci, neem een kwaliteits sata/usb kast en een stille sata disk, kost wat meer maar werkt gewoon stukke beter. (heb ik eens over geschreven hier ergus, ook de types)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...