Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: WPW
Iemand al gespeelt met de
TF7710HSCI firmware (23023) 2008-02-26
Versie?


Nou WPW, laat eens horen hoe hij bevalt wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor onze oosterburen is er alweer een nieuwe firmware (7.00.82). Ervaringen zijn in ieder geval dat hij stabieler is, digitale audio out beter werkt.

Nadeel is dat oude opnamen niet meer te bekijken zijn!! (vind ik persoonlijk niet zo'n ramp)

 

http://www.topfield-europe.com/forum/showthread.php?t=17746

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verslag van het BIJTJE

 

Jammer genoeg is het geluid nog steeds niet in orde. Vooral als uitzending over gaat van film naar reclame. Ik denk dat het te maken heeft met snelheid van decoderen. Ik roep maar wat je weet het nooit. In ieder geval probeer ik de Duitse firmware. Ik had veel problemen met opnemen van programma's. Dan wel weer op nemen dan weer niet. Was erg onstabiel. Verschillende keren firmware in de topf gezet met weer nieuwe setting lijsten. Dan nam hij weer 2 keer op en dan was het weer afgelopen met de pret. Ik draai hier met een Western Digital WDE1U4000N Elements 400 GB.Deze word ook herkent door topf. Gefomenteerd naar fat32. Ik heb eerst ook de schijf gedeeld in twee stukken. Een stuk met Fat 32 en een deel met ntsfs. Maar helaas dat wilde topf niet zien. Intussen ben ik de Duitse firme aan het testen en hij neemt nu al voor de 4 maal op. Ben dus vooruit gegaan. Alleen het geluid nog. Mijn TF is optich aan gesloten op een home cinema systeem van het merk PanasonicType sc- pt550. Deze is weer aangesloten met een hmdi kabel naar een tv van weer het merk Panasonic type th 37pv45eh. De TF is ook aangesloten met een hmdi kabel naar tv. De zender lijsten maak ik met Vega 25.35.Deze file gooi ik weer over met de nul modemkabel.Dit werkt erg vlot. Topset gebruik ik niet. Ik kan de files wel lezen maar in de TF plaatsen wil echt niet. Ook niet met een usb of nulmodem kabel. Uit lezen van TF gaat tot zo ver goed dat hij de file naar de computer schrijft maar de file lezen dat doet hij niet Ik hoop dat jullie er wat aan hebben met dit verslag.

Groetjes Roelof van der Bij

www.vanderbij.info

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijroel,

Jij schrijft o.a. dat je gebruik maakt van de Duitse FW, wat bedoel jij hiermee? Dat je de FW via de Duitse Forum site download of dat je de FW gebruikt voor de TF7700HCSI (23022)?

Houd er rekening mee dat er verschillende FW versies beschikbaar zijn en te gebruiken al naar gelang het type wat jij gebruikt.

Zo zijn er versies voor de 23022 en 23222 beschikbaar en binnenkort ook de versie 23322.

Verder wordt op de TF Korea site ook melding gemaakt dat je, voordat de FW upgrade wordt uitgevoerd, je eerst een Factory Reset moet worden uitgevoerd.

Welk type / serie ontvanger heb jij nu in jouw bezit?

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen

Ik gebruik de FW TF7700HSCI firmware with USB PVR Ready for Germany (23022) van de officiële site van TF http://www.topfield.co.kr/include/download.asp?dn_dir=1&fname=TF7700HSCI%2DGermany%2D23022%2D2008Mar27%28USBReady%29%2Etfd

Volgens mij kan ik deze gewoon gebruiken. En zo het nu lijkt, draait hij als een zonnetje. Ik kan nu maar raak opnemen. Ik heb De FW er op gezet en ik heb geen fabriek reset gedaan. Ik denk laat ik het zo eens proberen. En tot nu toe gaat het goed. Alles werkt stabiel.

Maar ik lach nog niet te vroeg ,het blijft afwachten. Ik heb nog niet met zenderlijsten gewisseld. Daar kan het ook nog fout gaan. Dus ik ga weer lekker uitproberen.

Vr Groet Roelof van der Bij.

www.vanderbij.info

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoefde de hd niet opnieuw te formateren alles stond ernog op.

Aleen de bestanden die eerder opgenomen waren kon hij niet meer afspelen. Maar wel gewoon op je computer kun je alles wel afspelen. Ik ga nog een keer de schijf in twee gedeelten zetten.

Een deel in Vat32 En een deel in ntfs. Kijken dat het met de nieuwe FW wel kan.Je weet maar nooit.

 

vr Groet Roelof van der Bij

www.vanderbij.info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de oude (alhoewel oude?) opnamen niet meer

af te spelen zijn vind ik echt bagger. Zo ga je niet

met je klanten om. Ik heb hier net een mooie reeks

HD opnamen verzameld en wil deze zeker niet weggooien.

Laten ze dan zorgen voor een conversie programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik heb ook een topfield

hoe krijg ik de nieuwe update,s in mijnn ontvanger

ik ben slecht in dit soort dingen ik heb het prog tophead wel

Xanto

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dus dat bestandje van tofield site kan ik met tophead zo over sturen

maar dat kan zonder dat mijn ontvanger in de soep loopt aLS ik ietsverkeerd doe?

en heeft het zin om de laatste firmware te instaleren

alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dus dat bestandje van tofield site kan ik met tophead zo over sturen

Met topset ja, tophead ken ik niet.

 

maar dat kan zonder dat mijn ontvanger in de soep loopt aLS ik ietsverkeerd doe?

Niet egt, fout kan het altijd gaan, maar de kans is iets van 0,1%

 

en heeft het zin om de laatste firmware te instaleren

Als je wilt opnemen op een externe disk ja.

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satfreak07

mischien een domme vraag (want ik ben nog een leek in die materie)maar de topfield TF 7710 HSCI en de TF 7700HSCI is dat de zelfde ontvanger?

Er zit wel een prijsverschil tussen van ongeveer 100euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7710 zou de fastscan optie moeten hebben van CD, verder zijn ze identiek, prijsverschillen moet je alleen overwegen als je voldoende kennis en ervaring hebt, een beetje meer betalen voor de dealer om de hoek heeft als voordeel dat je ergus heen kan voor support.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...