Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Invertist
Daar heb je in zoverre helijk in, dat een (fysieke) HDMI-aansluiting verplicht een HDCP-protocol ondersteunt.

Nope. HDMI kan prima worden geimplementeerd zonder dat er van HDCP sprake is. Deze assumptie veroorzaakt nu juist veel ellende. "Mijn TV heeft een HDMI aansluiting, dus deze ondersteund HDCP". Niet (altijd) dus.

Het grote verschil tussen beide is dat HDMI zowel audio als video transporteert, terwijl DVI alleen voor video is. Je kunt zonder problemen met HDCP beveiligde content over DVI transporteren.

ter lerinck ende vermaeck: http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx#31 (en andere KB artikelen)

Zoals ik al zei, het een heeft geen fluit met het ander te maken. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb dit al meerdere malen gelezen ook in een va de antwoorden van Toxiq maar er blijft iets wat ik niet begrijp. Het verhaal gaat op als in een te ontvangen tv signaal de hdcp flag niet aanstaat. Maar als dat wel het geval is, dus als het programma "copy protected" is, hoe werkt het doorgeven van het signaal dan? Volgens mij gaat dat niet lukken, tenzij hdcp in de keten wordt uitgeschakeld of omzeild met een hdcp stripper (zoals bijv de DVIMAGIC van Spatz-Tech of DTronics). Een tijd geleden waren dit soort produkten beschikbaar maar op de produktlijsten vind ik ze niet meer, misschien op eBaai. Bovendien zijn dit soort produkten niet future proof want al de hdcp keys wijzigen (mocht dat echt gaan gebeuren want ook hier zijn twijfels over) dan doet ie het niet meer.

 

Het is inderdaad alom bekend dat hdcp nou niet bepaald waterdicht is dus de mogelijkheden zijn er zeker maar of dat nou zo simpel te omzeilen is dat help ik hopen maar waag het betwijfelen....

 

Hoor graag tegenstrijdige berichten.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dukdalf46
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben van plan om een dreambox te combineren met een popcorn hour
Volgens mij heb je dan dezelfde functionaliteit als een DB8000 plus nog veel meer extra's plus veel goedkoper

Natuurlijk nooit hetzelfde als een D8000. De 7025 kan geen HD ontvangen en de PCH kan alleen afspelen. Dus de combi is leuk (heb ze beide staan), maar kan nooit een D8000 vervangen. Of je moet iets ingewikkelds gaan doen van streamen naar de ander, maar goed...dat laat ik aan de écht hobbyisten over. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op hun forum van de site zelf van dreambox gelezen dat het in mei is dat die uitkomt.

wil die ook als die ooit uitkomt.

 

Origineel bericht van: JAL
Als ik het goed heb gelezen zou hij begin Februari uitkomen

maar staat nog niets over op DM.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Origineel bericht van: dukdalf46
Hoe denken jullie hierover?
Ik ben van plan om een dreambox te combineren met een popcorn hour
Volgens mij heb je dan dezelfde functionaliteit als een DB8000 plus nog veel meer extra's plus veel goedkoper

Natuurlijk nooit hetzelfde als een D8000. De 7025 kan geen HD ontvangen en de PCH kan alleen afspelen. Dus de combi is leuk (heb ze beide staan), maar kan nooit een D8000 vervangen. Of je moet iets ingewikkelds gaan doen van streamen naar de ander, maar goed...dat laat ik aan de écht hobbyisten over. wink


Nee OK niet hetzelfde, maar een huidige DB kan toch wel een HD TS streamen naar de PCH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb op hun forum van de site zelf van dreambox gelezen dat het in mei is dat die uitkomt.
wil die ook als die ooit uitkomt.

Origineel bericht van: JAL
Als ik het goed heb gelezen zou hij begin Februari uitkomen
maar staat nog niets over op DM.


Dan zal het wel net zo weer gaan als verledenjaar. frown




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard

Nope. HDMI kan prima worden geimplementeerd zonder dat er van HDCP sprake is. Deze assumptie veroorzaakt nu juist veel ellende. "Mijn TV heeft een HDMI aansluiting, dus deze ondersteund HDCP". Niet (altijd) dus.

Wat is dan het licentieprobleem bij de 8000 waarvoor de DVI als alternatief wordt gebruikt?
Noem eens een TV waarvan de HDMI-aansluiting geen HDCP ondersteunt?

Origineel bericht van: WanWizard
Je kunt zonder problemen met HDCP beveiligde content over DVI transporteren.

Dat klopt, want DVI kan ook HDCP ondersteunen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JAL
Origineel bericht van: digitaal kijker
ik heb op hun forum van de site zelf van dreambox gelezen dat het in mei is dat die uitkomt.
wil die ook als die ooit uitkomt.

Origineel bericht van: JAL
Als ik het goed heb gelezen zou hij begin Februari uitkomen
maar staat nog niets over op DM.


Dan zal het wel net zo weer gaan als verledenjaar. frown


Eindeloze discussie! frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: WanWizard

Nope. HDMI kan prima worden geimplementeerd zonder dat er van HDCP sprake is. Deze assumptie veroorzaakt nu juist veel ellende. "Mijn TV heeft een HDMI aansluiting, dus deze ondersteund HDCP". Niet (altijd) dus.

Wat is dan het licentieprobleem bij de 8000 waarvoor de DVI als alternatief wordt gebruikt?
Noem eens een TV waarvan de HDMI-aansluiting geen HDCP ondersteunt?


Als je TV een HDMI aansluiting heeft, heb je ook HDCP. Technisch is dat inderdaad niet noodzakelijk (inderdaad, het heeft zelfs niets met elkaar te maken), maar je krijgt als fabrikant geen licentie om HDMI te gebruiken als je ook geen HDCP implementeerd.

Overigens is er wel een flink aantal TVs die HDMI nogal brak hebben geimplementeerd. En dan krijg je alsnog handshake problemen met aansluiten... bij een TV die je vandaag de dag koopt zal dat niet zo snel meer voorkomen, maar toch...

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mike Philippens
Origineel bericht van: dukdalf46
Nee OK niet hetzelfde, maar een huidige DB kan toch wel een HD TS streamen naar de PCH

Als die PCH snapt wat die TS is. Zou zomaar kunnen dat ie dat helemaal niet kan.


Ik zou de Dreambox eerder zien als vervanger van een streaming media player (b.v. Popcorn, Netgear 8000). Aangezien deze snel genoeg is om een MPEG4 stream te decoden zou hij, denk ik, instaat moeten zijn om als een UPnP client te fungeren van een UPnP NAS. Er is een al een opensource Linux streaming client (GStreamer) en interface (Elisa) geschreven in Phyton, net als de interface van de Enigma2 DB die waarschijnlijk wel te integregren is.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Dream zich dit ook voorsteld als mogelijke markt en mensen een reden geeft om toch een dure doos aan te schaffen.

David

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard

Nope. HDMI kan prima worden geimplementeerd zonder dat er van HDCP sprake is. Deze assumptie veroorzaakt nu juist veel ellende. "Mijn TV heeft een HDMI aansluiting, dus deze ondersteund HDCP". Niet (altijd) dus.
Het grote verschil tussen beide is dat HDMI zowel audio als video transporteert, terwijl DVI alleen voor video is. Je kunt zonder problemen met HDCP beveiligde content over DVI transporteren.
ter lerinck ende vermaeck: http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx#31 (en andere KB artikelen)

Uit diezelfde bron: "Also, consumers may want to confirm that the DVI interface supports High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP), as content that requires HDCP copy protection will require that both the HDMI and DVI devices support HDCP to properly view the video content."

Het komt er dus op neer, dat, als (HD) content daadwerkelijk beveiligd is, er dus ondersteuning van HDCP benodigd is om die te kunnen zien (in de volle bandvreedte), of het nu via HDMI gaat of via DVI.
En ik laat even onvermeld de mogelijkheden tot het kraken van een beveiliging: dat is pas nodig/zinvol als er geen goede oplossing is ingebouwd.

Kortom:
als zowel een DVI-als een HDMI-output HDCP-ondersteuning vereist, waar zou dan het licentieprobleem voor de 8000 in zitten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken er maar op dat er standaard geen HDCP in de 8000 zit. Dan hebben ze namelijk met dezelfde licentievoorwaarden te maken als wanneer ze gebruik zouden maken van HDMI+HDCP.

Met die zwaar beperkende licentievoorwaarden blijft er van een dreambox niets meer over, dus daar zal Dream niet voor gekozen hebben. Dat staat voor mij wel als een paal boven water.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...