Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
Reken er maar op dat er standaard geen HDCP in de 8000 zit. Dan hebben ze namelijk met dezelfde licentievoorwaarden te maken als wanneer ze gebruik zouden maken van HDMI+HDCP.
Met die zwaar beperkende licentievoorwaarden blijft er van een dreambox niets meer over, dus daar zal Dream niet voor gekozen hebben. Dat staat voor mij wel als een paal boven water.

Precies, dat denk ik dus ook.
Vandaar ook mijn vragen. En het is mij dus nog steeds niet duidelijk, hoe je straks met de 8000 HD-contents op het scherm zet (en dan bedoel ik met de fabrieksimage: er zullen vast wel weer trucs komen), want hij zal toch echt wel als HD-ontvanger/PVR te boek gaan staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ten eerste is er nog nauwelijks HDCP beschermd materiaal op de satelliet en gezien de zeer matige vorm van beveiliging zal er volgens mij ook niet snel meer voor gekozen worden.

Ook zijn er in den beginne nog heel veel schermen met HDMI, maar zonder HDCP verkocht. Deze schermen zullen toch ook beeld moeten geven.

Ik heb er zelf wel vertouwen in dat er wel een oplossing voor zal komen. Premiere zend op een paar zenders met HDCP uit en dat is net de grootste groep potentiele gebruikers van de 8000.

Gezien de zwakke (en reeds omzeilde) encryptie zal er binnen no-time "iets" zijn dat HDCP uitzendingen gewoon bloot geeft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Ook zijn er in den beginne nog heel veel schermen met HDMI, maar zonder HDCP verkocht.


Nee, hoogstens met een brakke implementatie van HDCP. Maar alle HDMI schermen hebben ook HDCP. Wel zijn er nog vele schermen met DVI zonder HDCP (zoals de mijne...)

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Wat is dan het licentieprobleem bij de 8000 waarvoor de DVI als alternatief wordt gebruikt?

Je hebt als fabrikant een licentie nodig om HDCP in je product toe te passen, dus, om de versleutelde data van zijn encryptie te kunnen ontdoen. En die licentie gaat dream nooit krijgen, want met een open harddisk, USB, CF en een ethernet aansluiting kun je wel raden wat er gaat gebeuren met die mooie HD content... wink

Origineel bericht van: Invertist
Noem eens een TV waarvan de HDMI-aansluiting geen HDCP ondersteunt?

Google zelf maar, het net staat er vol mee. Vooral de early adopters hebben er last van, te meer omdat de amerikaanse FCC nu eist dan STB fabrikanten die een box met HDMI of DVI fabriceren HDCP moeten ondersteunen. Aansluiten, en ineens geen beeld meer...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Kortom:
als zowel een DVI-als een HDMI-output HDCP-ondersteuning vereist, waar zou dan het licentieprobleem voor de 8000 in zitten?

Dat is niet wat er staat. Er staat alleen maar dat je als consument moet controleren of de DVI interface HDCP ondersteund, omdat je anders geen met HDCP beveiligde content kunt bekijken. Daar staat niks over vereist bij, sterker nog, de meeste DVI interfaces ondersteunen helemaal geen HDCP...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard
Origineel bericht van: Invertist
Kortom:
als zowel een DVI-als een HDMI-output HDCP-ondersteuning vereist, waar zou dan het licentieprobleem voor de 8000 in zitten?

Dat is niet wat er staat. Er staat alleen maar dat je als consument moet controleren of de DVI interface HDCP ondersteund, omdat je anders geen met HDCP beveiligde content kunt bekijken. Daar staat niks over vereist bij, sterker nog, de meeste DVI interfaces ondersteunen helemaal geen HDCP...

Volgens mij hebben we wat langs elkaar heen zitten praten, maar langzaam aan wordt het duidelijk.
Kort samengevat:
1- een HDMI-aansluiting ondersteunt verplicht HDCP;
2- een DVI-aansluiting heeft deze verplichting niet, maar het mag/kan wel;
3- HDCP (en dus een HDMI-aansluiting) vereist een licentie (die bij de 8000 op problemen stuit i.v.m. het "open karakter" van de box;
3- HD contents KAN HDCP-beveiligd zijn, maar dat hoeft niet;
4- Als HDCP-beveiliging is toegepast is dus ondersteuning van het HDCP-protocol (zowel aan de kant van de box als aan de kant van het scherm) noodzakelijk (of een "alternatief" daarvoor);
5- de 8000 wordt dus (waarschijnlijk) uitgerust met een DVI-aansluiting en een "DVI+audio"=HDMI-kabel, zonder HDCP. Dat laatste zal in de praktijk weinig of geen problemen geven (ook niet als een blue-ray speler is ingebouwd, die 1080p afgeeft), doordat of de contents niet is beveiligd, of er een alternatief voor de HDCP beschikbaar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

.....DVI+audio"=HDMI-kabel,......

 

Bestaat dat dan als een kabel, moet daar niet een duur kastje bij ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee: het laatste dat ik heb gehoord, is dat die kabel zal worden bijgeleverd. Is natuurlijk netjes, en ook niet moeilijk: alle benodigde signalen zijn als output aanwezig, en worden in die "dubbele" kabel verenigd tot een HDMI-aansluiting aan de andere (TV) kant. Maar ook met twee aparte kabels (een DVI naar HDMI en een digitale audiokabel) bereik je hetzelfde. Alleen is de aansluiting op een TV met HDMI misschien iets minder "fraai".

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien een rare opmerking,,

maar ik heb een blueray speler normale dvd's zien upscalen naar 1080p ,,

en dan heb je een stuk mooier plaatje als vanaf een normale dvdspeler,recorder,vind ik tenminste,,

nu is mijn gedachte zou de DM 8000 nu ook een gewoon tvplaatje upscalen naar 1080i met als gevolg een mooier plaatje ,,?

of snap ik er nu niks van

grtss pipokoeie,,

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pipokoeie
mischien een rare opmerking,,
maar ik heb een blueray speler normale dvd's zien upscalen naar 1080p ,,
en dan heb je een stuk mooier plaatje als vanaf een normale dvdspeler,recorder,vind ik tenminste,,
nu is mijn gedachte zou de DM 8000 nu ook een gewoon tvplaatje upscalen naar 1080i met als gevolg een mooier plaatje ,,?
of snap ik er nu niks van
grtss pipokoeie,,

Theoretisch kan dat prima.
Maar e.e.a. zal er van af hangen hoe goed de scaler is die in de DM8000 zal zitten. Gezien wat het ding kost, zou het wel goed mogen zijn, maar of het daadwerkelijk zo zal zijn: Nog even geduld wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...