Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dreamlover7020
zo en nu echt concreet nieuws over de dreambox dm8000 en de dm800.
1 week levertijd (een satwinkel in duitsland).Ze hebben al reserveringen lopen met aanbetalingen.
prijs is 750 euro zonder harddisk, zonder dvdrecorder.

dm800 is ook een hdtv ontvanger,qua grootte hetzelfde als de dm600. prijs heb ik niet gevraagd.


Concreet is het pas als ik hem echt in de winkel zie liggen. Webwinkels die zeggen dat hij (bijna) beschikbaar is hebben we de afgelopen maanden/jaren vaak genoeg gezien smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

net op een duitse site geweest waar je voor een bepaalde ontvanger de prijzen kon zien per webwinkel en die prijzen stonden bij elke optie webwinkel er bij hoor,

dus zo erg de eerste is dit niet.

we weten dat de prijs tussen de 750 en 800€ ligt,

prijzig doosje,

nu nog bewijs of die zoveel geld waard is,anders koop ik die DB800,is dan normaal ook HD,

hoop dat ze niet enkel mpeg2 gebruiken voor HD en ook de mpeg4.

 

Origineel bericht van: holles
In principe heb je gelijk. De meeste webwinkels zeggen maar wat. Dit is volgens mij wel de eerste webwinkel die ook een prijs noemt. Dit zou een grote gok zijn als ze dit niet weten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamlover7020


dm800 is ook een hdtv ontvanger,qua grootte hetzelfde als de dm600. prijs heb ik niet gevraagd.



Mij lijkt het dat je de belangrijkste vraag met echte nieuwe informatie vergeten bent te vragen. Dan had je echt nieuws gehad........ jammer!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: holles
In principe heb je gelijk. De meeste webwinkels zeggen maar wat. Dit is volgens mij wel de eerste webwinkel die ook een prijs noemt. Dit zou een grote gok zijn als ze dit niet weten.

De prijs van 800 euro voor de DM8000 is al lange tijd bekend al denk ik dat de eerste serie wel eens voor een hogere prijs van eigenaar wil wisselen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de DM800 en de DM8000 zijn geen HDTV/HD-ready ontvangers!

 

Een vereiste voor het dragen of adverteren met die naam is HDCP.

 

Deze heeft DMM niet dus zijn het beide ontvangers die geschikt zijn voor het weergeven van bepaalde HD resoluties.

 

Niet dat dat wat uitmaakt maar met die mislijding zijn al meerdere winkels en bedrijven nat gegaan.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDTV ook niet

 

 

Het HDTV logo/merk is bedoeld voor de ontvangers die HDTV kunnen weergeven, met een ingebouwd scherm, of in combinatie met een los HD Ready scherm.

Voor een kabelontvanger of satellietontvanger zonder ingebouwd scherm zijn dit samengevat de belangrijkste requirements om compatible te zijn:

 

Video decoder support 1280 x 720 progressive en 1920 x 1080 interlaced.

ondersteuning van MPEG-4 AVC HP@L4 en MPEG-2 MP@HL * Ingebouwde AC-3 (Dolby Digital) decoder, MPEG-1 Layer II (2.0) geluid.

Uitgang: analoog YPbPr, DVI of HDMI

HDMI of DVI uitgang met support voor HDCP

 

Ze mogen hiermee dus niet adverteren.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als algemeen begrip klopt dat ja, maar als logo op de tv receiver of ontvanger moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen:

 

HDTV: "Designed for television receivers - including set-top boxes and integrated digital TVs - that can receive and decode HD (720p, 1080i) satellite, cable or terrestrial broadcast transmissions."

 

Daar tegenover staat het logo voor display's: HD Ready en HD Ready 1080p

 

HD Ready: "Designed for display devices - including integrated digital TVs, monitors and projectors - that can accept, process and display High Definition 720p and 1080i signals. To enjoy HDTV broadcasts, these devices will need to be used in conjunction with an (“HD TV”) device that can receive and decode the signals."

 

HD Ready 1080p: "Designed for display devices - including integrated digital TVs, monitors and projectors - that can in addition to 720p and 1080i also accept, process and display High Definition 1080p signals. Display devices bearing the ”HD ready 1080p” logo feature a 1920 x 1080 screen resolution. To enjoy HDTV broadcasts, these devices will need to be used in conjunction with an “HD TV” device that can receive and decode the signals."

 

source: www.eicta.org

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
HDTV: "Designed for television receivers - including set-top boxes and integrated digital TVs - that can receive and decode HD (720p, 1080i) satellite, cable or terrestrial broadcast transmissions."

 

Dat kan de 8000 toch allemaal prima. Dan mogen ze de term HDTV dus gewoon gebruiken want HDTV is per definitie niet noodzakelik gekoppelt aan andere zaken als HDMI, HDCP etc. Dat geldt alleen voor HD-Ready.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] .... Voor zover ik weet is de adviesprijs al gestegen naar 900 euro.....


En dat zonder HDD en DVD-brander, dan beginnen ze zich toch langzaam uit de markt te prijzen. Doen er nog eens 2x 150Euros (320GB 2.5" & slim DVD) dan lijkt de prijs toch al akelig op een avantgarde, maar met (voor zover bekent) mindere specificaties.
Ze vertrouwen wel erg op de gebruikersgroep.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...