Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat staat er niet bij dus dat weet ik niet. Ik neem aan dat ze er wel een simpel kabeltje bij zullen doen want niet iedere winkel om de hoek zal ze hebben liggen en in taiwan (waar die dm800 gemaakt wordt) kost zoiets geen drol.

Er zit in ieder geval digitale audio op de DVI connector en op de beurs draaide de 8000 met een standaard (gegoten) DVI naar HDMI merk kabeltje.

Wat ik in ieder geval zeker weet is dat er verder geen kabels aangesloten waren. Signaal, netwerk, DVI en netvoeding.

Er zit dus gewoon digitale audio op de DVI/HDMI.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]

Op de EP beurs in Dusseldorf werd de box anders uitvoering gedemonstreerd en ik heb iemand geproken die er zelf mee heeft mogen spelen.
Daar was de 800 gewoon HDMI aangesloten met een standaard DVI naar HDMI kabel en was er 1080i beeld met digitale audio op de TV.


Ron



Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat staat er niet bij dus dat weet ik niet. Ik neem aan dat ze er wel een simpel kabeltje bij zullen doen want niet iedere winkel om de hoek zal ze hebben liggen en in taiwan (waar die dm800 gemaakt wordt) kost zoiets geen drol.
Er zit in ieder geval digitale audio op de DVI connector en op de beurs draaide de 8000 met een standaard (gegoten) DVI naar HDMI merk kabeltje.
Wat ik in ieder geval zeker weet is dat er verder geen kabels aangesloten waren. Signaal, netwerk, DVI en netvoeding.
Er zit dus gewoon digitale audio op de DVI/HDMI.

Ron


@Ron,

Wat draaide er nou op die beurs met DVI + digitale audio?
Dreambox 800, Dreambox 8000, of beide?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wian
Wat is er beter aan deze chipset tov ST7x00 serie?


ST7100 bestaat volgens de specificaties uit een ST40 CPU 266 Mhz 32 bits Risc processor en verder dual ST231 CPU for decoding both 400Mhz (audio en video)

Het is mogelijk interessant eens te kijken wat nu precies de verschillen zijn. De kern van de werking van de apparaten ligt waarschijnlijk in hoofdzaak in de prestaties van de chipsets van de Broadcom versus de ST7100.

Hoor graag eens wat de deskundigen hiervan vinden.

Groet,


Bram


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mrbeam
Ik heb alle pdf-jes gelezen en ben bijzonder enthousiast over de aanstaande producten.


Ik niet, helaas niet allround genoeg. 3 jaar lang lekker maken met de spec's en nu niet nakomen.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
3 jaar lang lekker maken met de spec's en nu niet nakomen

 

Welke specs, wat niet nakomen? Ikke niet begrijp. confused

De specs van de 800 zijn nieuw en nooit eerder gepubliceerd. In ieder geval niet door Dream.

De 8000 is er nog niet. Daar kan gen mens wat zinnigs over zeggen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch diverse [8000]pdf's voorbij zien komen waar niet meer over een RF modulator gerept wordt, terwijl tot voor kort dit gewoon bij de specs op satellietland vermeld werden. jaja, RF is voor mij wel belangrijk ivm de allround gebruik van de te kopen ontvanger. Hou het voorlopig wel bij de 7025 wink

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eens naar de gegevens "loer" die er over de STi7200 te vinden zijn dan is die processor ook niet mis vind ik. In feite lijkt deze processor behoorlijk op de processor van de 800. Beide low-cost STB processoren met redelijk dezelfde mogelijkheden.

Over de snelheid kan ik me niet uitlaten. Je zou ze hiervoor naast elkaar moeten zetten. Op hoeveel Mhz zo'n processor draait zegt mij geen ene moer, hoeveel mips ze doen ook al niet. 99% van al die mips gaat toch zitten in het decoderen van het MPEG-4 gecodeerde signaal. En dat zullen ze allemaal best wel goed doen.

Het gaat er om wat er "overblijft" voor het besturingssysteem. Dit moet immers je systeem in leven houden.

 

Wordt tijd dat we eens met de 800 kunnen spelen. Dan kan je volgens mij pas een gefundeerd oordeel geven. Het blijft allemaal speculeren en van horen zeggen. Zelfs als je zwager ......... blush

 

Hoop trouwens niet dat ze die dingen per boot op Europa aan sturen. Voor 450 Euries kan er toch wel luchtvracht vanaf hoop ik crazy

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een RF modulator wilt, koop je zo'n ding voor 2 tienen en hang je die aan je scart.

Een HD ontvanger met RF modulator is wat mij betreft net zo zinvol als "trabbi" velgen onder een BMW.

Heb je ooit al eens een scaler of een Ps3 of een XBOX 360 met een RF modulator gezien?

Dat is toch de reinste kolder op een HD ontvanger?

Ik wil jou nog wel eens 720p of 1080i over een laagfrequente coax zien sturen:-)

De zonderling die voor SDTV een coaxje naar boven wil leggen kan er zo een losse RF modulator voor kopen. Ik denk dat 90% van de gebruikers het echter een zinloze feature zal vinden waar geen mens extra voor wil betalen.

Verder denk ik dat iemand die 800 euro voor een HDTV ontvanger uitgeeft in de slaapkamer niet naar SDTV via een COAX (zeer magere beeldkwaliteit) gaat zitten kijken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rf modulator is toch wel fijn als hij intern zit, ik heb nu een losse aangesloten op mijn dbox 7000 en zie hem natuurlijk liggen achter mijn tft schermpje...

 

waarmee ik wil zeggen dat veel mensen de rf gebruiken voor de aansluiting van hun tweede tv, door simpel weg het kabeltje er in te drukken en niet een los modulatortje willen gebruiken. Had mijn 7000 maar een ingebouwde ;-)

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zit er geen RCA chassis audio aansluiting op de DM8000/800?

Hoe moet de ontvanger worden aangesloten aan de voorversterker via een verloop kabeltje van de scart aansluiting?

 

Als dat zo is vind ik dat een hele ondoordachte oplossing, die aansluiting sla je toch niet over!

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...