Ga naar inhoud


Wie gebruikt er een Nas.


Nowtv

Aanbevolen berichten

Ligt er aan wat je zoekt. Ik heb een Netgear ReadyNas NV+ met 4 x 500GB in Raid 5. Hij heeft CIFS (voor Windows benadering), NFS, FTP en HTTP + HTTPS.

 

Ik heb met opzet gekozen voor een (vrij prijzige) raid 5 oplossing omdat ik een grote mate van zekerheid wil hebben dat mijn data niet corrupt of weg kan raken. Dit apparaat zit er mooi uit, is compact, en vrij stil. Ik kan hem uitbreiden tot 4 X 1TB of groter als er grotere schijven komen. Dat kan door de schijven stuk voor stuk te vervangen en te laten syncen.

 

Als het apparaat een probleem heeft stuurt hij netjes een e-mail. De S.M.A.R.T gegvens van de schijf worden ook bijgehouden, kom daar maar eens om bij Windows. Nu kun je het tenminste zien als een schijf langzaam stuk gaat.

 

Overigens heeft Acer een soortgelijk kastje in dezelfde prijsklasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik een NSLU2 voor databackup, en koppelingen naar de dreamboxen (woonkamer en slaapkamer) voor films/mp3.

Op de nslu heb ik 2 schijven draaien en hij is geunslinged.

 

En ik heb een thinclient draaien met ubuntu als cardserver (lokaal), printerserver, vpn server en om met linux te klungelen.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Origineel bericht van: Rob Thonus
Nee, zo eentje, ken je die niet?

compaq-ipaq.jpg


Wow, die ken ik van een jaar of 7 a 8 geleden.
Heten die dingen ook Ipaq dan ?
Celeron zeg ik zo uit mijn hoofd.


Compaq Ipaq Legacy free pc. (in Celeron en Pentium variant)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een HP MediaVault MV2020 staan met 2x500GB in Raid0... (ja ja, ik weet het, linke soep enzo).

Ik gebruik deze voornamelijk voor mediastreaming. Hij staat voor 80% vol met DivX / ISO's. Mijn Netgear EVA8000 gebruikt deze unit voor het afspelen van de content.

De snelheid is prima, geen klagen, kan er meedere clients tegelijk aanhangen die (verschillende) DVD ISO's staan te lezen zonder dat ze haperen...

Ik heb ook een tweetal NLSU2's in gebruik, maar die zijn puur om wat backup schijven toegankelijk te maken via het netwerk. Snelheid is niet super, maar ok...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dus enige maanden geleden een Linksys Nas200 gekocht.

De specs beloofde een redelijke nas.

Gelijk nadat ik hem had uitgepakt, en er een nieuwe Hdd van Seagate 750 GB in had gezet, direct eens even testen.

En dat was eigenlijk geen probleem de upload was niet (super) snel, maar ok.

Maar na een 15 minuten werdt de upload zeer straag, en de hdd was echt bloedheet.

Na wat zoeken op internet was de oorzaak al snel achterhaald.

Een productfout in het ontwerp van deze nas200 van Linksys.

Door de slechte constructie, en de slechte koeling ondanks een actieve ventilator werden de schijven kapot gekookt.

Omdat de hdd de warmte niet af konden voeren in een plastic frame.

Als ik de kapjes er af haalde en er een grote fan achter plaatste zag je de snelheid weer direct oplopen.

Dus helaas met dit ding.

 

Nu ben ik zelf dus ook op zoek naar een nieuwe andere nas.

En blijf telkens uitkomen op de:

 

Met een Hdd / Met twee Hdd,s

Sysnology DS107+ / Sysnology DS207+

Qnap TS-109 Pro / Qnap TS-209 Pro

 

Wie gebruikt een van deze nas oplossingen.

De Qnap is een 12 in 1 nas, dus extreem veel mogelijkheden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die een paar centen overhebben, je kan ook eens kijken naar een linksys nss4000 of nss6000 4schijven erin in raid 5 en gaan met die banaan.

2xgigabit/ cifs/ nfs/ ftp/ ftps/ snelheden boven de 10 megabit, in raid 5.

Misschien niet de beste, maar wel in zijn prijsklasse.

Maar dat is mijn mening.

laatst voor onder de €1000 een 2terrabyte nss4000 gebouwd 1.4gb in raid 5.

 

maar ja, je kan ook een oud pentium4 bakje kopen, raid5 SATA contoller erin, schijven erin en een linux nas distributie erop. En dan ben je nog goedkoper uit, met dezelfde mogelijkheden(is bijna een linksys).

Maar dan moet je dat wel zelf kunnen doen.

de nss firmware is trouwens linux dus een handige jongen kan er denk ik ook hele leuke dingen mee.

 

Groeten,

 

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een Nas samenstellen is natuurlijk ook een optie.

Een oude pc hebben de meeste wel staan.

Maar dan de software, dat lijkt me voor de meesten wel het probleem.

Een distro er op zetten is een van de zaken, maar ook hier heb je heel veel keuzes, dus welke zet je er op.

Dan de zaken zoals je die wilt samenstellen.

File Server, Ftp Server, Backup Server, MySQL Server, Ssl, Ddns Support.

En ik weet niet of het mogelijk is om een UPnP media server daar van te maken is.

En een multimedia station (foto,s muziek)

iTunes server.

 

Wie heeft hier al eens mee gewerkt, en heeft een goede adviezen.

Of enige zinvolle informatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een NSLU2 maar door diverse problemen ben ik overgestapt naar de Qnap 101.

Er zit een schijf van 500 gig in en er hangen er nog 2 van 500 gig elk aan. Ik gebruik het voornamelijk om media te streamen naar 3 omgebouwde Xboxen en als web en ftp server.

 

De warmte afvoer is goed en hij is geruisloos (afhankelijk van welke hd er in ligt). Firmware is linux en heeft een makkelijke webinterfase als cms. De duurdere variant heeft gigabit aansluiting maar deze helaas niet. Hij ondersteund Raid (voor als je dat nodig hebt).

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf ook aan de qnap te denken de TS-209 Pro.

Lijkt mij een nette nas, met veel mogelijkheden.

En inderdaad een gigabyte lan aansluiting.

Wat ik me wel afvraag is:

Kun je een file ervan downloaden via http maar dan zonder gebruikersnaam en wachtwoord.

Dus als ik de url link ingeef dat het de file dan direct is te downloaden, en er niet eerst een username en een passwoord gegeven dient te worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Lacie 500 Gb, met usb en ethernet.

 

Moderne schijf dacht ik, maar hij is WAARDELOOS. Niet kopen, functioneert niet. Lacie zegt dat te weten, maar laat je als klant barsten. Ze doen er niks aan.

 

Niet kopen dus, slecht product en nog slechtere service!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt een beetje op mijn mis aankoop.

Ik las dat Linksys met een nieuwe nas uitkwam de nas200.

Dus ik die besteld, echter was ik niet onder de indruk van de snelheid.

Nou jammer dan, kan ook wel aan de schijf liggen dacht ik nog.

Maar had vaker en vaker problemen dat het zo traag was en niet meer vooruit was te branden.

Na zoeken op internet kwam ik achter het probleem.

Deze nas had problemen met de koeling, en daardoor liep de hele boel vast, en reageerde niet meer.

Na een telefoontje bleek het een hardware probleem te zijn, die alleen op te lossen zou zijn om er geen schijven van meer dan 80GB in te plaatsen.

Dus toen brak mij mij de klomp, terug die rommel.

Dus de Nas200 van Linksys krijgt van mij de koude douche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...