Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

Citaat:
Bedankt voor je reply, bedoel je dat de webinterface ook alleen te benaderen is als er een schijf inzit?


Jammer, net vergeten te testen. Eenmaal geinstalleerd, en
dan de harde schijf verwijderd en (extern) geformateerd
blijven de extra servers aanwezig. Ik heb geprobeerd de
harde schijf IN de PCH nogmaals te formateren wat niet lukt.
Heb hem er dus uit moeten halen, formateren en weer terug plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag is mijn PH eindelijk uit China per TNT Expresse gearriveerd en dat voor iets meer dan € 141,= en zonder bijbetaling van invoerrechten en BTW (zucht..).

Wat me tijdens het uitpakken even tegenviel was de look van de PH, ik had een iets meer flistende kast verwacht maar dat kan ook nauwelijks voor dat geld.

Ik ga nu straks de harddisk inbouwen en dan maar e.e.a. uitproberen.

Waar ik tevergeefs naar zocht is een handleiding, meer dan een Quick Start Guide zit er niet in de verpakking.

Weet iemand of er een handleiding bestaat? Op de PH site kon ik er althans geen één vinden.

Voorlopig wil ik alleen Blu Ray / AVCHD videobestanden naar de ingebouwde HD copieren en via HDMI op mijn HDTV afspelen.

Ik las ergens dat het copieren nogal traag ging en dat je voor het overzetten van videobestanden MyiHome Media Server van de PH site kon doenloaden.

De nieuwste versie is nu v5.0.2, heeft hier iemand ervaring mee?

 

Zijn er nog aandachtspunten voor datgene wat ik wil doen, dus alleen videobestanden (in feite zelfgemaakte DVD / Blu Ray diskimages) naar de HDD copieren en afspelen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag m.b.t. de firmware.

Op de PH site staat de nieuwste onderstaande FW voor de A-100 en ik heb deze ook inmiddels geïnstalleerd.

 

Release Date : 16 April 2008

Firmware Version : 01-15-080330-14-POP-402

 

Nu staat op de site naast de boven de genoemde FW op dezelfde pagina ook nog FW met de onderstaande beschrijving

 

Release Date : 18 June 2008

Firmware Version : 01-17-080612-15-POP-402

Note : This is a stepstone firmware, older firmware need to step through this, before able to update to future firmware.

 

Weet iemand wat Stepstone FW is? Is deze ook te gebruiken?

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
je kan hem gewoon updaten via je popcorn machine, heb ik ook gedaan,

Ok, bedankt maar ik ben dan toch nog wel steeds geïnteresserd in het antwoord wat Stepstone betekend en waarom het dan separaat wordt vermeldt terwijl het schijnbaar een gewone nieuwe update is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nieuwste FW 01-17-080612-15-POP-402-000 van 18 Juni 2008 staat onder punt 7 iets over WiFi driver genoemd.

Wil dit zeggen dat de A100 de optie heeft om via WiFi te communiceren? Zo ja, hoe?

 

7. WiFi driver

- Atheros USB 11n driver added

- added wpa_supplicant and new zd1221 driver

- WiFi setup page updated to support new scanning method and USB hotplug

- Enable Atheros USB WiFi detection for different vendor and product IDs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
...Waar ik tevergeefs naar zocht is een handleiding, meer dan een Quick Start Guide zit er niet in de verpakking.
Weet iemand of er een handleiding bestaat? Op de PH site kon ik er althans geen één vinden.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of er een handleiding bij de A-100 is meegeleverd.
Ik heb er in elk geval geen een.
Ik zoek me b.v. het ongans hoe ik met de AB de IP-nummers kan invoeren.
Nadat ik het cijfer 1 (van 192) heb ingegeven en de volgende cijfer 9 wil ingeven komt de letter w te voorschijn.
Dus zonder handleiding kan ik niet veel beginnen.
Ook het formateren van de interne HDD krijg ik niet voor elkaar want hij vraagt om een USB drive aan te sluiten en als ik dat doe herkent de A-100 deze niet.
Voor mij althans nu nog alles erg omslachtig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page daar hebben mensen uitleg gegeven van het 1 en ander, manual verder ben ik zelf ook nog niet tegen gekomen, succes, verder moet ik zeggen is het niet moeilijk om alles goed in te stellen.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Jürgen
...Waar ik tevergeefs naar zocht is een handleiding, meer dan een Quick Start Guide zit er niet in de verpakking.
Weet iemand of er een handleiding bestaat? Op de PH site kon ik er althans geen één vinden.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of er een handleiding bij de A-100 is meegeleverd.
Ik heb er in elk geval geen een.
Ik zoek me b.v. het ongans hoe ik met de AB de IP-nummers kan invoeren.
Nadat ik het cijfer 1 (van 192) heb ingegeven en de volgende cijfer 9 wil ingeven komt de letter w te voorschijn.
Dus zonder handleiding kan ik niet veel beginnen.
Ook het formateren van de interne HDD krijg ik niet voor elkaar want hij vraagt om een USB drive aan te sluiten en als ik dat doe herkent de A-100 deze niet.
Voor mij althans nu nog alles erg omslachtig.


Pijltje omhoog of omlaag geeft je het alfabet/numeriek pijltje naar rechts is het volgende karakter.


Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: michel130
je kan hem gewoon updaten via je popcorn machine, heb ik ook gedaan,

Ok, bedankt maar ik ben dan toch nog wel steeds geïnteresserd in het antwoord wat Stepstone betekend en waarom het dan separaat wordt vermeldt terwijl het schijnbaar een gewone nieuwe update is.


Je moet het zien als een nieuwe basisfirmware. Zonder deze firmware in je popcornhour kan je straks niet updaten naar een nieuwere firmware.

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MISSENDE TORRENTS TOCH COPIEREN

 

Als methode om de 'verdwenen' torrents van de PCH te halen heb ik een externe HD en een USB stick via Acronis Disk Director Suite op EXT3 geformateerd. Daarna de nog wel via de PCH zichtbare torrents via de afstandbediening naar de externe HD gecopieerd. Daarna Ext2Fsd geinstalleerd om deze externe EXT3 media te kunnen lezen en de boel naar de NTFS partitie te copieren.

 

Het komt regelmatig voor de torrents via FTP niet meer zichtbaar zijn terwijl ze nog wel op de PCH staan.

 

Je dient de externe media na formateren met ADDS nog wel een drive letter (X:) te geven met dezelfde applicatie anders herkend je computer de zaak niet bij insteken in de USB poort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...