Ga naar inhoud


Xsat CDTV410 geen ontvangst


wellcity

Aanbevolen berichten


Gebruik je de goede Maestroflash, er zijn verschillende versies in omloop. o.a. 3.06,4.15 en 4.19 Als het een "Pace" Xsat is kun je het wel vergeten die zijn niet meer te flashen.

groet, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
Gebruik je de goede Maestroflash, er zijn verschillende versies in omloop. o.a. 3.06,4.15 en 4.19 Als het een "Pace" Xsat is kun je het wel vergeten die zijn niet meer te flashen.
groet, waterpas


Het is een pace XSAT maar de versies LLXSXTMMA kan ik flashen ik heb ze nu bijna allemaal geprobeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er met "check firmware" bij tools? En dan, kun je de Impossible... negeren? Misschien moet je anders even een pm naar gamgra sturen, dat is inmiddels een expert denk ik. Ik kan je wel vertellen wat ik met m'n Xsat kan uithalen maar jij hebt een ander model, zoveel is wel duidelijk.

succes, waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb je PM gelezen, ga echter via dit forum trachten om je probleem op te lossen.

 

Heb je probleem doorgelezen, ook gezien dat je reeds alle mogelijke elcos vervangen hebt.

Uit je omschrijving kan ik niet opmaken of je ook reeds andere voor de hand liggende mogelijkheden uitgeprobeerd hebt.

Ik denk hierbij aan schotelstand, de Lnb, kabel en kabelverbindingen.

 

Heb je al geprobeerd om een andere decoder aan te sluiten op je huidige schotel,om te zien of deze wel of ook niet werkt.

 

Wat de firmware betreft: in jou decoder past waarschijnlijk alleen de LLXSXTMMA.

Je spreekt over een "Pace"?? ik zou graag weten wat er precies op de achterzijde van de decoder voor informatie vermeld wordt.

 

Ook zou ik graag vernemen of in de voeding al iets vervangen is.

 

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gamgra
Hallo,
Ik heb je PM gelezen, ga echter via dit forum trachten om je probleem op te lossen.

Heb je probleem doorgelezen, ook gezien dat je reeds alle mogelijke elcos vervangen hebt.
Uit je omschrijving kan ik niet opmaken of je ook reeds andere voor de hand liggende mogelijkheden uitgeprobeerd hebt.
Ik denk hierbij aan schotelstand, de Lnb, kabel en kabelverbindingen.

Heb je al geprobeerd om een andere decoder aan te sluiten op je huidige schotel,om te zien of deze wel of ook niet werkt.

Wat de firmware betreft: in jou decoder past waarschijnlijk alleen de LLXSXTMMA.
Je spreekt over een "Pace"?? ik zou graag weten wat er precies op de achterzijde van de decoder voor informatie vermeld wordt.

Ook zou ik graag vernemen of in de voeding al iets vervangen is.

gamgra



Hallo Gamgra,

Bedankt voor je reactie fijn dat je in dit geval mij wil helpen.
Fijn dat je dat via het forum wil doen, dan kunnen er misschien nog meer mensen gebruik van maken.

Aan de schotel kan het niet liggen, al mijn andere ontvangers doen het wel, maar voor de zekerheid heb ik er even een nieuwe bij geplaatst met hetzelfde resultaat.

Ik de voeding heb ik vervangen C203 en C202

Op de grote print staat pace

Op de achterzijde:
Xcom Multimedia
CD.TV410
X601018E45000032

Aan firmware's heb ik alle LLXSXTMMA getest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je reeds een hele boel Elcos vervangen hebt kan ik hierover geen verder advies geven.

 

Om uit te vinden welke Firmware de juiste is, moet je even het nummer van je processor controleren.

 

Indien het de LSI SC2000 is moet er de volgende originele firmware in:

LLXSXTMMA_1_9_42 of LLXSXTMMA_1_9_76, of de laatste getest is weet ik niet, ik heb beide versies ergens in mijn bestanden.

 

Indien je processor de LSI SC20052 is heb je pech, hiervoor kan ik geen firmware vinden, moet echter wel ergens te krijgen zijn.

dus eerst even de processor controleren.

 

Op mijn moederbord staat geen Pace, maar XCOM Multimedia op.

 

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wellcity
Indien je processor de LSI SC20052 is heb je pech, hiervoor kan ik geen firmware vinden, moet echter wel ergens te krijgen zijn.
dus eerst even de processor controleren.
op de proccessor staat SC2005 F2


Ik hoop dat toch iemand op sat4all mij aan de jusite firmware kan helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gamgra
Omdat je reeds een hele boel Elcos vervangen hebt kan ik hierover geen verder advies geven.

Om uit te vinden welke Firmware de juiste is, moet je even het nummer van je processor controleren.

Indien het de LSI SC2000 is moet er de volgende originele firmware in:
LLXSXTMMA_1_9_42 of LLXSXTMMA_1_9_76, of de laatste getest is weet ik niet, ik heb beide versies ergens in mijn bestanden.

Indien je processor de LSI SC20052 is heb je pech, hiervoor kan ik geen firmware vinden, moet echter wel ergens te krijgen zijn.
dus eerst even de processor controleren.

Op mijn moederbord staat geen Pace, maar XCOM Multimedia op.

gamgra


Gaat niet helemaal op, In mijn oude 410 zit een SC2005 chip maar kan er iedere versie opzetten ook alternatieve.

Lijkt eerder dat de laatste XSat/Pace versies een andere bootloader hebben die dit niet accepteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, @ DeBeek

 

De informatie hieronder komt van de Belgische http://xsat.rtfm.be

Het betreft de LLXSXTMMA NIEUWE Mediaguard, van 2004/2005, met de LSI SC20052 processor.

 

Xsat cdtv 410 : code produit LLXSXTMMA nouvaux - Médiaguard

Version

1.11.1 Fevrier 2005 + pour nouvelles series de 410 avec puce LSI SC 20052

1.9.105 2004 + pour nouvelles series de 410 avec loader 2.4

 

Aangezien @ Well City spreekt over een LSI SC 2005-F2 processor kan ik niet zeggen welke firmware werkt, hij moet niet te snel de moed opgeven, hoewel ik niet vermoed dat hier de oorzaak van zijn probleem van zijn GEEN SIGNAAL ligt.

Maar je moet ergens beginnen.

 

@ Well City,

Indien je firmware nodig hebt, laat maar even weten.

 

gamgra

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gamgra
Hoi, @ DeBeek

De informatie hieronder komt van de Belgische http://xsat.rtfm.be
Het betreft de LLXSXTMMA NIEUWE Mediaguard, van 2004/2005, met de LSI SC20052 processor.

Xsat cdtv 410 : code produit LLXSXTMMA nouvaux - Médiaguard
Version
1.11.1 Fevrier 2005 + pour nouvelles series de 410 avec puce LSI SC 20052
1.9.105 2004 + pour nouvelles series de 410 avec loader 2.4


Aangezien @ Well City spreekt over een LSI SC 2005-F2 processor kan ik niet zeggen welke firmware werkt, hij moet niet te snel de moed opgeven, hoewel ik niet vermoed dat hier de oorzaak van zijn probleem van zijn GEEN SIGNAAL ligt.
Maar je moet ergens beginnen.

@ Well City,
Indien je firmware nodig hebt, laat maar even weten.

gamgra




ALs je mij kunt helpen aan deze firmware graag, ik kan hem niet van de site downloaden..

Het vreemde is dat het probleem met geen signaal gekomen is na een software update.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hoi Wellcity,

 

Hoe is dit nou afgelopen?

Is het opgelost of werd het een kwestie dan maar de prullenbak in met die XSAT?

 

Als het is opgelost zou ik willen weten wat het was.

Ook al omdat je schreef dat het vlak na een software-update was (via de PC? of anders?)

 

groet A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...