Gast jaja Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Kunnen jullie iets zeggen over de kwaliteit en dan bedoel ik de mechanische kwaliteit van schotels voor multieontvangst (geen draaibare) Ik zelf heb een draaibare(kunststof) van 180 cm. Deze heb ik inmiddels 20 jaar is nog als nieuw. Nu wil ik bij mijn fam. een multifocus schotel plaatsen. Ik denk aan wavefrontier of visiosat of eventueel een andere. Als ik zo links en rechts op de fora kijk, begin ik te twijfelen aan de kwaliteit van de produkten roest stabiliteit enz. Wat is nou een echt goede schotel of mag ik dit niet vragen op dit forum.
WPW Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Kort antwoord: koop coating spul, eerst alles ophangen, uitrichten, dan voorzichtig eraf halen en coaten. Goed coating spul is er rond de 25 euro voor 1/2 liter (soort epoxy). Boutjes vervangen met rvs kan je ook doen. Dan staat het wel voor 30 jaar. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast jaja Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Daarmee geef je dus aan dat de kwaliteit van de schotels dus aan de minne kant is. Ik denk niet dat je dit alleen met coating en roestvrije schroeven en bouten kunt verhelpen. De stevigheid van de verbindingen en materialen speelt ook een belangrijke rol. Dat is de oplossing dus niet.
WPW Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Stevig zijn ze allemaal wel, heb er nog nooit 1 uitmekaar gewaait gezien, dat is dus absoluut geen probleem, het punt is fabrikage kosten van deze MFD's, met 2mm coating gaat de prijs 35% omhoog en geen hond die dit wil betalen. Heb er al meerdere malen over gediscusieerd maar men wil het risico niet lopen dat ze er 1000 produceren en ze dan niet kwijt kunnen. En zelf coateren is geen rocket science gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Eduard07 Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Origineel bericht van: jaja Daarmee geef je dus aan dat de kwaliteit van de schotels dus aan de minne kant is. Ik denk niet dat je dit alleen met coating en roestvrije schroeven en bouten kunt verhelpen. De stevigheid van de verbindingen en materialen speelt ook een belangrijke rol. Dat is de oplossing dus niet. Ik zet (of spuit) de schotel regelmatig in met autowas en bespuit bevestigingsmateriaal met vaseline spray. Duurt nog geen 5 minuten per behandeling. Snelle en afdoende bescherming. Nergens roest of vastzetting. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Bart Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 de Visiosat bisat schotel is van kunstof en van perfecte kwaliteit. Je zou hooguit het montagemateriaal kunnen vervangen door RVS spul of goed in de tectyl (oid) zetten en dan staat zo'n Visiosat ook 20 jaar zonder probleem. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Auggie Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Ik heb vorig jaar die 88cm schotel van de Duitse supermarkt-met-twee-ellen gekocht. Ik heb hem afgelopen zomer buiten gezet, roestvrije bouten en moeren gebruikt, en alle kale metaal geverfd, en nu blijkt hij onder de coating weg te roesten. Ik denk dat ie volgende winter al doorgeroest is. Dus koop geen supernmarktschotel van een tientje!
Eduard07 Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Origineel bericht van: Auggie Dus koop geen supernmarktschotel van een tientje! Dat kostte mijn spuitbus met vloeibare was alleen al.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
matjas Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Ik heb een Wavefield met 10 LNB's. Wanneer ik naar de totale investering kijk van LNB's, switches, kabels, ontvangers en andere dingen, dan is de schotel, maar een beperkt deel van de investering. Ik schat 12%. Hij is overigens voorlopig nog lang niet doorgeroest Mijn zwager heeft al jaren een Triax staan van een paar tientjes. Is nog geen roestplekje op te zien. Ik zou me er maar niet teveel zorgen over maken.
Gast jaja Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Je schrijft niet hoe oud of hoelang je wavefrontier in gebruik is. Ik heb een foto gezien bij fotogalerij,een wavefrontier, op dit forum waar de schroeven en bouten al aardig verroest zijn. Ik zoek een multifocusschotel met bijbehorende materialen van goede kwaliteit. Wat is dan een aanrader? De zwakste schakel bepaald voor mij de sterkte van het produkt.
Tonskidutch Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 als je kijkt naar de multifocus oplossingen van de diverse merken, is er bij menig wokje een beperking, daar de houders voor de lnb's of niet kort genoeg naast elkaar zitten, of de openingshoek te gering is. er zijn weldegelijk kwaliteitsprodukten te vinden daaronder bijvoorbeeld de funke of de kathrein en zeker de visiosat maar van de wavefrontier is toch bekend dat je heel veel satposities redelijk eenvoudig naast elkaar kunt plaatsen ik zelf heb de katrhein cas 75 als eerste wok gehad en die hangt bij m'n broer erg stoer en degelijk weer en wind te trotseren. tis wel een duur kreng en elke lnb klem is ook nog eens duur. maar ook met het juiste jaarlijkse onderhoud kunnen andere goedkopere wokkies heel wat jaartje meegaan. toch lijkt me de wavefrontier een heel goede keuze, ben er zelf erg content over. als die nog verduurzaamd kan worden zoals WPW schrijft, denk ik dat hij heel veel jaren kan dienen 30 jaar is een verwachting die ik niet kan beaamen of tegen spreken, daar we nog niet zo lang dergelijke wokkies hebben hangen. cheers Slow Rumer
Jan Ambers Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Mijn eerste channelmaster (polyester1.2m) staat er al sinds 1985, en die is al eens naar de carosserie geweest om te herspuiten... Maar blijft perfekt. Mijn tweede die had al na een paar jaar dat de polyestervezels bloot kwamen, en dat ie er eigenaardig uitzag... Die is ook herlakt in een carosserie, en staat ook ondertss al 8j in regen en wind... Beiden zijn na de nieuwe laklaag perfekt desondanks hun ouderdom!
Gast jaja Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Als ik het zo bekijk dan zie ik de wavefrontier als signaalontvanger het best doordacht heeft veel mogelijkheden op multifocus gebied. Op het eerste gezicht vind ik hem minder dan de visiosat schotel. Ik vind een schotel hoeft geen dertig jaar mee te gaan. Maar ik vind wel dat als een storm op komst is je niet bang moet zijn dat het zaakje verdraait, of kapot waait. De bigsat van visiosat lijkt mij ook een mooie sterke schotel hij is wel duur en ik meen nog niet leverbaar. In ieder geval bedankt voor alle reacties.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen