Ga naar inhoud


[7025S] KPN experiabox in netwerk met NAS ervaringen gevraagd


Gast ricardo666

Aanbevolen berichten

Gast ricardo666

Hoi,

 

Op dit moment werk ik met Linksys (Cisco) modem router in mijn netwerk alles werkt naar behoren streamen en NAS etc.

Ik krijg nu een aanbieding van KPN om mijn huidige ADSL abonnement om te zetten naar Internet+Bellen waarmee mijn Linksys niet overweg kan.€11,- /per maand goedkoper.

Ik zou dan aan een KPN experiabox moeten wat zijn jullie ervaringen doen of niet?

 

BVD

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat wij heel veel naar het buitenland bellen, gebruiken we VoipDiscount (o.a. Thailand gratis vast&mobiel) en een Siemens S450IP telefoonset. Dit werkt prima met ouderwets ADSL en telefoonlijn (ISDN of Analoog). Alle telefoons die via VOIP of SIP werken gebruiken een bepaald port nummer 5060.

De KPN Experiabox claimt ook dit poortnummer, en je kunt niet als administrator in je experiabox inloggen. Na overleg met level2 helpdesk KPN besloten om mijn Experiabox op te laten halen en weer terug naar de oorspronkelijke situatie te gaan, met Speedtouch modem. Ook VPN is niet mogelijk met deze experiabox.

 

Aan jou de keus, ik begrijp best dat niet iedereen internationaal belt, of VPN met de baas gebruikt, maar ons soort techneuten/tweakers houdt meestal graag zelf de touwtjes in handen.

 

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nu ook met dreambox werkt goed maar zoals dr grebber al zegt je kunt geen voip instellingen in de router veranderen en zoals voipbuster in de router zetten dat kan bij bv xs4all wel en je mag zelf een router kiezen bij kpn zit er kpn software in de speedtouch of de siemens router de ikzga een fritsbox router kopen waar je veel met voip kan "prutsen"en dan zelf de touwtjes in handen hebt

boomer21

ps voip account mobiel en voip in naar vaste nummers en voipout naar vaste nummers zodat je overal de goedkoopste kan nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meerdere ervaringen, over internet en bellen gelijktijdig op die nieuwere modem/router s

 

van de experia box weet ik (sinds vandaag) van mijn systeembeheerder dat hij er niets aan kan instellen daar die door KPN zelf geadministreerd wordt, dus geen lan administrator maar via KPN een wan administratie

 

dat is mooi klote als je speciale zaken wilt initieren (portforwarding=onmogelijk + enkele eigen servertaken=onmogelijk)

maar de box is weldegelijk als switch inzetbaar en kan dus elke NAS of andere client bedruipen.

 

ik zou geen hacker in mijn huis willen, dus ook geen systeembeheer van een telecommunicatie firma.

 

cheers

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
(portforwarding=onmogelijk + enkele eigen servertaken=onmogelijk)


Heb thuis ook een server draaiende op een experiabox.

mail, vpn, http, https, ftp, rdp... 'alles' draait erop.

https is een bugje, als je zegt alles forwarden dan moet je nog weer expliciet dit poortje forwarden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait ook een experiabox,

ik heb verschillende dingen draaien op mijn server,

kan er van overal ter wereld gewoon bij .

en mijn dreambox kan ik ook benaderen.

 

maar er zijn 2 versie's van experiabox,

ik weet niet exact wat het verschil is,

een is siemens en ander is volgens mij speedtouch ?

 

succes

 

 

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle recente modellen speedtouch heb ik probleem dat ik geen default server kan instellen.

Het moet toch mogelijk zijn met wat cli commando's?

 

Het moet helaas immer via een configtool met dhcpspoof mode.

Het instellen van extern ip op een apparaat aan de lan side gaat wel maar helaas alleen als dat apparaat een computer is. Een krachtigere router wordt zo stevig buiten spel gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...