Ga naar inhoud


Uitgaande smtp email via hotspot


Lunny

Aanbevolen berichten


dat moet volgens mij niet uitmaken zolang je de goede gegevens maar bij outlook hebt ingevoerd.

Ik kan bijvoorbeeld Gmail ook overal openen en verzenden (met POP3 en SMTP) en die hebben geen eigen provider.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gmail zal inderdaad wel gaan.

Maar als ik b.v bij mijn schoonouders ben ( die KPN hebben)

Kan ik niet de SMTP van UPC gebruiken.

Dan moet ik de SMTP van KPN gebruiken om mail te versturen.

 

Nu hebben we een eigen SMTP server bij onze website en die kan ik gelukkig wel overal gebruiken.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, dat bedoel ik. Als ik ergens anders email wil versturen met mijn laptop dan moet ik de smtp aanpassen aan dat netwerk. Hopelijk weet iemand iets hoe je dit kan omzeilen dat je ook ergens anders de smtp van je eigen provider standaard kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste providers laten dit toe zolang je maar inlogt op de SMTP server. In Outlook vind je dit onder de eigenschappen van het account / tab blad servers / en dan de checkbox "voor deze server is verificatie vereist". Als je die checkbox aanvinkt, dan kan je bij instellingen aangeven hoe in te loggen. Meestal is de standaard instelling correct. ("De instellingen van de server voor inkomende email gebruiken")

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik office 2003 outlook

 

en doe dat met imap kijk bij account instellingen werkt ook in het buitenland

 

inkomende email: imap.naam van je provider.nl

uitgaande email: imap.naam van je provider.nl

 

verder gebruik je gewoon je wachtwoord van je account van je PC thuis

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma

inkomende email: imap.naam van je provider.nl
uitgaande email: imap.naam van je provider.nl


idd de oplossing maar lang niet elke isp biedt imap protocol ondersteuning aan voor je mailaccount.

Ik gebruik altijd de oplossing van bigfellow: smtp autenticatie met pop3 credentials, werkt goed!
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, dat klopt maar niet iedereen heeft thuis een server staan waardoor je dit 'even' kunt regelen.

 

als port 25 actief geblokked wordt en imap niet ondersteunt dan moet je toch echt even de smtp server van de hotspot in kwestie gebruiken.

 

Of webmail van je eigen provider, of natuurlijk je eigen OWA service smirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja en nee, er zijn behoorlijk wat van die nasjes die ook een email onderdeel hebben, beetje sleutelen en dan gaat dat ook wel werken als relay. Tis meer handig met de pda en zo, webmail/owa op een pda werkt tog iets minder makkelijk dan de standaard email client van de pda crazy

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplossing die ook gewoon werkt is de dienst "mail2web" gebruiken.

www.mail2web.com

of voor PDA's:

www.mail2pda.com

 

Als de standaard inlog procedure niet werkt, kan je altijd de advanced versie gebruiken. Maar dan moet je wel de namen van de email servers weten....

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...