Ga naar inhoud


Visio Bisat met 4 twin of quad lnb's mogelijk?


Eduard07

Aanbevolen berichten


Ik heb zelf een visiosat met zo'n "G4" houder met 4 x quad LNB's zonder extra verstevingingen.

Hangt al een jaar in weer en wind en geen centje pijn. Geloof me, waar deze hangt kan het echt spoken, op 8 hoog precies om het hoekje van de flat waar de wind bij het minste of geringste al omheen giert. (zie foto)

 

post-15488-1318259633,202_thumb.jpg

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edbe
@ Eduard07 , nou ik wou meer ontvangen, dus heb een andere schotel gekocht


Oke, volledig legitiem uiteraard, maar ik vroeg me even af of het
misschien te maken had met de kwaliteit van de schotel.
Nee, dus. smile

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Salient
Ik heb zelf een visiosat met zo'n "G4" houder met 4 x quad LNB's zonder extra verstevingingen.
Hangt al een jaar in weer en wind en geen centje pijn. Geloof me, waar deze hangt kan het echt spoken, op 8 hoog precies om het hoekje van de flat waar de wind bij het minste of geringste al omheen giert.


Salient, zeer bedankt voor deze informatie en de foto! wink
Ik vroeg mij af of de arm, die slechts met 2 schroeven in de schotel zit, het gewicht aankon van bv 4 Alps-quads.
Het is samen toch een redelijk gewicht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Salient, zeer bedankt voor deze informatie en de foto! wink
Ik vroeg mij af of de arm, die slechts met 2 schroeven in de schotel zit, het gewicht aankon van bv 4 Alps-quads.
Het is samen toch een redelijk gewicht.


Toen ik 'm opgehangen had, had ik ook een klein beetje mijn twijfels maar de praktijk leert mij in ieder geval dat het allemaal best meevalt. Heb 'm ook sinds dat ie hangt nooit opnieuw af te hoeven stellen of wat dan ook.

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb 4 quads aan de arm hangen en dat is geen probleem. Ik moet wel zeggen dat mijn Visiosat in de luwte staat en voor de zekerheid heb ik een baksteen onder de arm geschoven ter ondersteuning.

post-28682-1318259635,0603_thumb.jpg

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt heel gemakkelijk een paar verstevigingen aanbrengen. Je koopt een alluminium buisje ,doorsnee 10mm., lengte pakweg 1.50 mtr. Je maakt 2 buisjes met aan beide kanten platgeslagen uiteinden natuurlijk wel op maat die bevestig je aan de zijkanten van de schotel met boutjes dat doe je ook aan de lnb kant. Zo ongeveer als de bigsat. heeft. Ik denk dat dit toch stevig is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaja
Je kunt heel gemakkelijk een paar verstevigingen aanbrengen. Je koopt een alluminium buisje ,doorsnee 10mm., lengte pakweg 1.50 mtr. Je maakt 2 buisjes met aan beide kanten platgeslagen uiteinden natuurlijk wel op maat die bevestig je aan de zijkanten van de schotel met boutjes dat doe je ook aan de lnb kant. Zo ongeveer als de bigsat. heeft. Ik denk dat dit toch stevig is!!


Dit zou ik ook wel willen. De Viosat BIGSAT heeft ook zijstangen.
Heb je ook even een foto?
Hoe hoog heb je ze bevestigd aan/in de de zijkanten van de schotel?
Waar heb je ze bevestigd in de lnb-stang?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo'n schotel maar ik zou ze op ongeveer eenderde van onderen af gerekend van de schotel plaatsen zodat de stangen ongeveer haaks tegen de zijkant van de onderkant van de beugels van de lnb bevestigd kunnen worden. Kijk naar de foto van de bigsat. Deze staat iets naar onderen op deze schotelsite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(nog)geen centje pijn......heb 'm al 6 jaar en nu met 4x twin en een uitsteek arm......

post-2879-1318259635,5124_thumb.jpg

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...