Ga naar inhoud


SG-2100A motor draaien met Archsat-of Channelmasterschotel 120 cm?


aaannk

Aanbevolen berichten

Goeiendag

 

Ik wil een schotel van 120 cm laten draaien op een digipower motor SG-2100A.(maximale diameter 120Cm)

 

De keuze voor mij is een nieuwe Archsat DJ 120 kopen, is nogal aan het gewicht(24,4 kg) VRAAG kan de digipowermotor SG-2100A dit gewicht aan? (wie heeft er ervaring mee?)

 

Of een Channelmaster 120 cm offset die ik tweedehands kan kopen?

Helaas staat bij de Satshopperpagina bij de Channelmasterschotel 120 cm geen gewicht vermeld. (iemand ervaring met deze combinatie Channelmaster 120 offset/digipower SG2100A)

 

Groet Wiljo

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een jonsa 120 cm draaien met een stab 120 maar ik heb diezelfde jonsa ook met een moteck 2100 aan het draaien gehad.

 

Volgens mij is Jonsa en archsat dezelfde schotel.

 

Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk

Of een Channelmaster 120 cm offset die ik tweedehands kan kopen?
Helaas staat bij de Satshopperpagina bij de Channelmasterschotel 120 cm geen gewicht vermeld. (iemand ervaring met deze combinatie Channelmaster 120 offset/digipower SG2100A)

Groet Wiljo


Een 120 cm Channelmaster weegt ongeveer 17 Kg voor alleen de schotel, eventuele bevestigings beugels etc. niet mee gerekend.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

 

Ik heb begrepen dat de Channelmaster 120 cm 17 kg weegt.

De Archsat DJ 120 24 kg. Dus kan ik besluiten welke schotel voor mij het beste is om aan te schaffen.

 

 

Groet Wiljo, Topfield 4000pvr, Visiosat bisatelite 2x,Astra 1/2/3/hotbird,Atlanticbird, Turksat,Sirius

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk


Ik heb begrepen dat de Channelmaster 120 cm 17 kg weegt.
De Archsat DJ 120 24 kg. Dus kan ik besluiten welke schotel voor mij het beste is om aan te schaffen.




Volgens mij weegt een Archsat 120 cm. geen 24 kg. maar ongeveer 15 kg.

Een goede oplossing om een grote schotel met een DiSEqC ontvanger te gebruiken
is een Jaeger 1224 motor in combinatie met een V-Box.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn toch al redelijk zware schotels om met een DISEQC motor te laten draaien.

 

Ik heb een Visiosat SMC 120 + H-2-H Mount Jaeger HQ 1224 SMR Actuator en een VBOX.

 

De afregeling ging veel vlotter dan ik had verwacht. Ook de stabiliteit en snelheid valt echt goed mee!

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1427780#Post1427780

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gebruiker op een ander forum heeft deze vraag gesteld aan moteck. Dit is de post: (Google hit #2) (http://www.satellites.co.uk/satellite/di...html#post138566)

 

Citaat:

Originally Posted by westernapproach

 

Hello

 

I've just taken delivery of a SG2100A diseqc motor. Currently working on getting the mounting pole vertical.

 

The manual for the motor says max dish size is 1.2m. My dish is only 80cm but is about 9 yrs old and weighs 7 or 8 kilos (incl mounting bracket). I'd have thought that this would put a bit of a strain on a diseqc motor. Can anyone offer a view on this - are modern dishes any lighter?

 

It'd be a shame to knacker the motor by hanging an over heavy dish on it.

 

Thanks

 

I wrote to moteck regarding this issue:

 

I have ChannelMaster fiberglass 1.2m (model 1.2m-1) dish but I am affraid it might be too heavy. Up to what weight can be the dish mounted with this motor?

 

and they answer:

 

With reference to you Email, the weigh of the dish is 18.00 kgs.

 

 

Best Regards,

Rita Yu

 

 

Dus ik denk dat je hieruit mag afleiden dat het max. gewicht 18 kg is...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Hallo, Volgens de Satshopperpagina weegt de Archsat DJ 120 24,4 kg en geen 17 kg.
Dus vandaar ook mijn vraag of er medesatters zijn die ervaring hebben met een van deze schotels in combinatie met motor Sg 2100 digipower te laten draaien.

Groet Wiljo


@aaannk,

Zou het niet kunnen dat die Satshopperpagina het mis heeft?

Mijn bewering dat de Archsat ongeveer 15 kg weegt is niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Ik heb dat ding op mijn weegschaal gehad, vandaar dat ik er
met enige zekerheid iets over kan zeggen.

Je kunt het ook een beetje afleiden uit diezelfde Satshopperpagina.
Daar wordt de Archsat DJ 90 aangegeven als 10,2 kg.
Als je dit als referentie neemt dan kan de Archsat DJ 120
nooit een gewicht van 24,4 kg hebben.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat het gewicht van de schotel met of zonder de mount? Bij de Visiosat SMC 120 weegt de schotel 17 kg en de mount 6 kg (in totaal dus 23 kg)

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bert Bibber,

 

Dat is inclusief mount.

Daarbij dient wel vermeld te worden dat die mount

heel weinig weegt en (helaas) niet goed van kwaliteit is.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...