Ga naar inhoud


[7000] Bootloaderprobleem ?


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Hello,

Kan sinds deze morgen mijn dm7000 niet meer aan de praat krijgen. Is een dm met amber display en draait normaal met in de flash de originele cvs image , verder werk ik met de gemini 4.20 op USB stick. Het enige wat ik nog krijg in de display is "Dream multimedia" doch deze slaat niet meer door ( blijft gewoon staan ). Heb reeds de bovenste linkerknop ingedrukt voor een eventuele flash erase doch de dm wil van geen liefde weten. Dus maar serieel proberen te flashen met dreamup doch zonder resultaat. Heb verscheidene versies geprobeerd doch geen enkel krijgt verbinding met de box. Enkel de versie 2.14b ( speciaal voor de dm7000 ) laad op maar blijft hangen bij "waiting for acknowledge" ( zie sreenshot ) . M.a.w. ik krijg het sterk vermoeden dat er iets scheelt met de bootloader. Nu heb ik ergens gelezen dat je deze kunt herstellen met JTAG. Ik ben in het bezit van een Cas2 + addon. Kan ik eventueel hiermee de bootloader herstellen ? Of is er een simpelere manier om de box terug tot leven te krijgen ? Alvast bedankt voor jullie reacties. ( PS. heb ook de HD en de USB weggenomen )

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


idd. speelde gisteren nog als een trein . Stroom is eraf geweest van gisterenavond. Doch deze morgen niets meer. Kan toch niet zijn van een nachtje zonder stroom ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
TROUWENS..... stroom ging er plotseling af ?


Wel moeder de vrouw heeft gisteren tijdens de poetsbeurt de stekker eruitgetrokken. Ik moet iemand de schuld geven hé smile

Enfin als iemand mij verder kan helpen , graag !

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de box opgedaan en dacht om de JTAG kabel van mijn cas2 aan te sluiten . Echter bij mij zijn er geen pinnen voorzien om deze kabel aan te sluiten zoals hier wel te zien is. Enig idee hoe ik die JTAG kan aansluiten of moet ik zo een voetje solderen ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch eerst even proberen om gewoon met de nul modem kabel er opnieuw een image in te laden alvorens met de jtag aan de slag te gaan. Het lijkt me, als de box nog het logo geeft op de display, niet aan de bootloader te liggen.

 

Gr. Magicsat.

Dreambox 7000, @sat 9500, anysee E30plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Ik zou toch eerst even proberen om gewoon met de nul modem kabel er opnieuw een image in te laden


Probleem is dat ik via de null modem kabel geen verbinding krijg met de box. Heb reeds een vijftal versies gebruikt van dreamup maar geen enkele connecteert met de box. Of heeft iemand een tip om de box op een andere manier te benaderen via de serieele of UTP poort ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien iets heel doms, maar heb je de voedingsspanningen al eens nagemeten. Als de spanning er af is geweest en de ontvanger is afgekoeld zou het maar zo heel goed kunnen dat de voeding niet meer opstart.

Probeer eens met de fohn van moeders de voeding op temperatuur te brengen, en dan de stekker er in. Zou me weinig verbazen als íe het dan "ineens" weer deed.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Al met dreamup 2.14 b geprobeert ?


idd. staat in het begin van de thread.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...