Gast Ignite Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 hoi, ik heb het idee dat het beeld op mijn tv van mijn dm500 niet volledig is. Krijg het gevoel dat ik ong. 1 cm mis aan de linkerzijde. Rechterzijde en boven- en onderkant lijken in orde te zijn, maar links mis ik wat. Ik heb al verschillende images geprobeerd (nog niet verschillende tv's, is wat lastig), en ze lijken het allemaal te hebben. Is het mogelijk dat het bijv. een weerstand of condensator is op de video uitgang in de dm500? Of kan ik het mss ergens in de software instellen? grtz Joukio
rai Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Heb je al eens geprobeerd om met de pijltjes toetsen van de AB van je TV (dus niet van de DM) heen en weer te schuiven? Vaak is dat de oplossing.
Gast Ignite Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 hoi, heb ik net geprobeerd, en TV ondersteund het helaas ook niet. Het vreemde is dat het beeld op tv wel schermvullend is. Het lijkt wel of er een soort van overscan is ofzo.
boaz Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Normaal gesproken kan je je TV hiervoor anders instellen. In dit geval beeld opschuiven en eventueel iets versmallen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 staan je av settings op pal/pal+/ntsc/multinorm??? cheers Music John Miles
John van Dreumel Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Origineel bericht van: Ignite hoi, ik heb het idee dat het beeld op mijn tv van mijn dm500 niet volledig is. Krijg het gevoel dat ik ong. 1 cm mis aan de linkerzijde. Rechterzijde en boven- en onderkant lijken in orde te zijn, maar links mis ik wat. Ik heb al verschillende images geprobeerd (nog niet verschillende tv's, is wat lastig), en ze lijken het allemaal te hebben. Is het mogelijk dat het bijv. een weerstand of condensator is op de video uitgang in de dm500? Of kan ik het mss ergens in de software instellen? grtz Joukio Je bedoelt toch niet per ongeluk het beeld van de OSD? Dat is een foutje wat ergens in Enigma schijnt te zitten. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen