Ga naar inhoud


CanalDigitaal goedgekeurde HDTV ontvangers onderweg


Aanbevolen berichten

Alsof er nog niet genoeg HD-nieuws is, gaat Canal Digitaal gaat volgende maand in ieder geval één goedgekeurde HDTV-ontvanger op de markt brengen! Dit omdat Canal Digitaal vanaf april met een HD-pakket op Astra 3 komt. Op dit moment test Canal Digitaal welke HD-ontvanger er goedgekeurd gaat worden! smile

 

Bron: Satellitemagazine

Datum: 7 maart 2008

 

Zelf vind ik één ontvanger een beetje weinig. Heb je eigenlijk weinig keuze. In ieder geval goed dat CDS er nu serieus mee bezig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

 

gaat Canal Digitaal gaat volgende maand in ieder geval één goedgekeurde HDTV-ontvanger op de markt brengen!

 

Ohh help..het zal wel weer zo´n zelfde rampenbak worden als alle andere door CDS "goedgekeurde" meuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fullHD
Het wordt zon zelfde brakke bak als van UPC die bloedheet wordt.


UPC heeft 2 versies geleverd. Een dichte aan de bovenkant (die idd bloedheet schijnt te worden) en een met gaatjes aan de bovenkant.

Die laatste heb ik en die wordt absoluut niet heet. Is dus niks mis mee.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht hier op het Forum al eens gelezen te hebben dat de Homecast 5101 ci goedgekeurd was. Deze ontvanger is in Nederland al een tijdje te koop met CD software w.o. fast scan. Ik wil liever alles zelf in de hand houden dus op mijn Duitse Homecast geen cd zooi.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijft volgens mij voor onze grote vriend FullHD/Koffieleut/Teleromeo weinig meer over om echt Full HD HDTV te kunnen kijken.

 

UPC heeft een brakke doos en kost te veel geld. CDS is bijvoorbaat al heel slecht ook al zouden ze het voor niks geven en heeft daarnaast ook die brakke HDTV doos (wat op zich overigens al knap is om dit te voorspelen omdat er niemand buiten het CDS gebouw deze ontvanger nog heeft en een vergelijking met de UPC doos niet gemaakt kan worden omdat het ten eerste een ander uitzendplatform is en ten tweede de HDTV ontvanger van CDS een nieuwere hardwaregeneratie is). En Digitenne/IPTV komt voorlopig nog niet met HDTV.

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heren, mijn kristallen bol laat het even afweten, ik kan alleen maar, net zoals jullie, er naar raden.

 

Beter is het misschien hier op te sommen wat onze wensen zijn m.b.t. zo'n goedgekeurde ontvanger.

Wie weet, of er iemand meeleest en ons ve®rast. :D

 

Overigens, Mijn Humax HDCI-200 wordt ook warm, en werkt toch al 2 jaar prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook al 2 jaar een humax en zeer tevreden,

wat me beetje zorgen baart is dit:

 

CanalDigitaal zal vanaf de start van het HDTV daarnaast gebruik gaan maken van de MPEG4 compressie technologie in combinatie met de vernieuwde DVB uitzendstandaard DVB-S2. De verwachting is daarnaast dat men gebruik zal gaan maken van de beeldresolutie 720p.

 

is 720p niet wat laag voor het beeld.

ik heb de humax altijd op 1080p en heb daarmee beste beeld op m'n tv.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
heb ook al 2 jaar een humax en zeer tevreden,
wat me beetje zorgen baart is dit:

CanalDigitaal zal vanaf de start van het HDTV daarnaast gebruik gaan maken van de MPEG4 compressie technologie in combinatie met de vernieuwde DVB uitzendstandaard DVB-S2. De verwachting is daarnaast dat men gebruik zal gaan maken van de beeldresolutie 720p.

is 720p niet wat laag voor het beeld.
ik heb de humax altijd op 1080p en heb daarmee beste beeld op m'n tv.

1080i zal je wel bedoelen.
Er zijn trouwens al veel discussies geweest op dit forum over wat nu beter is, 1080i of 720p.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
heb ook al 2 jaar een humax en zeer tevreden,
wat me beetje zorgen baart is dit:

CanalDigitaal zal vanaf de start van het HDTV daarnaast gebruik gaan maken van de MPEG4 compressie technologie in combinatie met de vernieuwde DVB uitzendstandaard DVB-S2. De verwachting is daarnaast dat men gebruik zal gaan maken van de beeldresolutie 720p.

is 720p niet wat laag voor het beeld.
ik heb de humax altijd op 1080p en heb daarmee beste beeld op m'n tv.


Op zich heb je gelijk. 1080p zou het mooiste zijn, maar...

1. De meeste verkochte schermijn zijn HD ready schermen met +/- 1366 * 768 panels er in. Hievoor is een hogere resolutie dan 720p toch zinloos
2. 1080p zenders vreten nog meer bandbreedte, waardoor je echt nog maar 2 zenders op een transponder kwijt kan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

720p is geen full-HDTV... Ik verwacht toch wel echt dat ze meteen met het echte 1080i gebeuren beginnen.

 

Maar inderdaad met de meeste TVs en een normale kijkafstand is het verschil tussen 720p en 1080i niet te zien. Ooit heeft hier eens een grafiekje gestaan vanaf welke diameter TV/afstand het pas nut heeft.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

720p is de uitzendnorm, die door je Humax opgeschaald kan worden naar 1080i.Het is maar net de vraag of de upscaling beter gedaan wordt door je Humax of door de interne scaler van je scherm.

Het verschil tussen 720p en 1080i is niet zo groot, als het op het eerste gezicht lijkt.

1080i staat voor interlaced, wat staat voor het uitzenden van even en oneven frames, die tesamen een beeld vormen.

Voor snelle bewegende beelden is 720p bijvoorbeeld beter.

 

ik geloof, dat de duitse ARD en ZDF bijvoorbeeld ook in 720p gaan uitzenden.

 

Onderzoeken hebben voor en nadelen van beide formaten aangetoond.

Er was hier op het forum al eens een bericht, waarin dit uitgebreid behandeld is.

 

lees anders wat Wikipedia hierover schrijft.

 

Essentie is dat de EBU 720p aanbeveelt voor snelle bewegende uitzendingen en eventueel 1080p voor rustige programma's

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...