Ga naar inhoud


iemand met verstand van Auto radio inbouw?


The postman

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe auto radio- Sony

Ingebouwde en wat denk je ? de ### ding werkt niet met opgedraaid kontakt en lopende moter!! IAW de power van de radio slaat gewoon uit !

Het werkt wel zonder sleutel kontakt en met kontakt toen ik de rode en de geel kabels omwisseld maar niet met opgedraaid kontakt en lopend !

De zekering in radio en de auto zelf is prima - het zelve zekering punt als voor de cigerette aansteeker-wat wel werkt !!!

Wie weet het ? confused

 

DM 7025,SKY Box,Visiosat Astra 1/2/HB en helaas een 110cm Visiosat met actuater in de schuur : :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites


ligt eraan wat voor kabelboom je hebt.

moest je geen contactvoeding hebben dan kan je de gele en rode samen aan de vaste power hangen.

Dan blijft je geheugen tenminste up to date, nadeel is dan wel dat je radio gewoon aan blijft als je contact uitzet.

 

maar lijkt me sterk dat je geen contactvoeding hebt.

heb je geen metertje dat je eens kan kijken welke uit en aan gaan via contact ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stukje luidsprekersnoer direct naar de polen van de accu trekken. Wel zeker weten dat je zekering in rode draad naar autoradio hebt zitten (meestal wel bijgeleverd).

 

Doet hij het altijd, ook als motor uitstaat. Opgelet voor auto's op gas/benzine is het erg slecht om contact aan te laten staan, je bobine is hierdoor eerder aan zijn latijn. Voor diesels maakt het geen verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal heb je 2 spanningen nodig

1 de spanning nadat je de auto op kontakt hebt gezet

2 de continu spanning voor het zender geheugen

 

Je kunt dat zelf allemaal uit gaan zoeken met een multimeter, maar je kunt vaak ook heel simpel een convertor kabeltje kopen welke geschikt is voor jouw auto.

De meeste radio leveranciers werken nl. met ISO connectoren en dan heb je dus alleen maar een aanpassing naar jouw auto nodig.

 

Ze kosten meestal ergens tusen de 10 en 30 euro, maar je bespaart heel wat zoekwerk en ergernis en bijkomend voordeel is dat het vaak plug en play is zonder dat je kabels door moet knippen, pluggen/stekkers aansolderen enz.

Dus als je een auto type hebt dan is het vrij simpel om de juiste kabel er bij te zoeken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...