Ga naar inhoud


Nieuwe Samsung Foto Kamera met HD Video


Aanbevolen berichten

Hi,

ik ben op het ogenblijk bezig om mij te orienteren voor een nieuwe foto kamera die ook goede kwaliteit videos kan opnemen.

Ik heb nu een redelijk goede video camera en een goed fotoapparaat, maar wil in de toekomst nog maar met een apparaat hanteren.

Met de nieuwe grote SD geheugenkaartjes die tot 8 GB gaan (en binnenkort tot 32 Giga kunnen) is het storage medium beslist voor mij.

 

2 Kameras heb ik nu op het oog:

 

1) de Canon G9 die ik zelf al uitgeprobeerd heb en die echt prachtige fotos maakt, en ook wel redelijke videos in HD kwaliteit. SD kaartje in mijn PS3 en afspelen. Er zit verder een optische zoom op 6x (geen spiegelreflex). Fotos 12 Mpixel, en video 1024 x 768.

 

2) De nieuwe Samsung NV24 HD Kamera die nog erg moeilijk te verkrijgen is. Deze Kamera maakt tot 10.1 Mpixel fotos en iets betere videos. De videos kunnen met een speciaal dockingstation direkt op een HD TV afgespeeld worden.

MAAR,......

 

het signaal is in stereosound met H.264-Codec.

 

Mijn concrete vraag: wat is H.264 eigenlijk? Kan ik dit op mijn PC of op mijn Apple afspelen?

 

Als iemand nog een kandidaat weet behalve de NV24 en G9, dan hoor ik het graag. Prijskaartje tot 500 Euro, en geen spiegelreflex!

 

Specs zoals de G9 en NV24

 

Alvast bedankt voor reacties

 

Groeten

 

 

 

 

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Richard7

H264 is een 'nieuwe' compressiemethode voor multi-media spul. Wordt in de volksmond ook wel MPeg4 genoemnd laugh maar ligt iets ingewikkelder. Eigenlijk net zoiets als DivX, maar dan beter.

Je kunt dergelijke bestanden wel op je PC of Apple afspelen als je de juiste codecs of afspeelsoftware geinstalleerd hebt.

Een 'normale' DVD-speler of DivX-speler kan er geen kaas van maken, dan zul je eea van formaat moeten converteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richard7
Je kunt dergelijke bestanden wel op je PC of Apple afspelen als je de juiste codecs of afspeelsoftware geinstalleerd hebt.

Wellicht niet onbelankrijk, als de hardware over de juiste capaciteit beschikt.
H264 vraagt enorm veel van een processor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn Apple IMac 2,4 GHz Intel dat wel zal trekken.....

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...