Ga naar inhoud


Vreemd dat vele windmolens vaak stil staan


Fiene56

Aanbevolen berichten

Zag vandaag toevallig dat de molens waar ik het over had van 2 nu de rotorbladeren af zijn en er staat reeds een grote kraan bij nummer 3. Die staan amper 3 jaar dus deze vorm van reparatie is wel erg duur denk ik.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Gebeurt hier bij ons ook regelmatig, heeft er weer iemand op de bladen geschoten en moeten ze de gaten weer dichtplakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best eens kunnen . Het is wel een soort jachtgebied daar, maar om daarvoor alles te demonteren??? Ze kunnen er toch ook met een bak in de haak naar boven.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fiene,Hier bij ons heb ik ze inderdaad een paar keer een dag halverwege het blad zien hangen, ik denk dat ze daar het blad hebben gerepareerd. Verder heb ik ook gezien, dat ze een blad hebben vervangen. Een van de andere molens heeft een nieuwe overbrenging gekregen, had een of andere lagerschade.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Zag vandaag toevallig dat de molens waar ik het over had van 2 nu de rotorbladeren af zijn en er staat reeds een grote kraan bij nummer 3. Die staan amper 3 jaar dus deze vorm van reparatie is wel erg duur denk ik.


Duur zijn ze toch wel.
Die molen kost meer dan het opbrengt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom zit er ook subsudie op!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de brandstof prijzen in dit tempo blijven stijgen wordt het wel heel snel rendabel.

 

De paradox is, dat door de stijgende olieprijzen de alternatieven in een stroomversnelling raken, en de oliemaatschappijen in de komende jaren hun afzetmarkt versneld zullen zien afnemen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dromen mag natuurlijk, maar energie (waar het ook vandaan komt) zal alleen maar duurder worden.

Over een jaar of wat hebben alleen de rijke mensen nog stroom en benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die molens beginnen op te brengen vanaf 10 jaar ! (als ze niet zulke defecten krijgen natuurlijk)

 

Ze zijn op zich gemaakt voor 20 jaar dacht ik.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat Pacman:

Over een jaar of wat hebben alleen de rijke mensen nog stroom en benzine

 

Dat is niet helemaal waar. De productiekosten voor een Megawatt electriciteit bedragen gemiddeld 60 US Dollar. De kosten voor een megawatt Electriciteit, opgewekt door een CSP (Concentrated Solar Power)centrale Liggen op dit moment bij ongeveer 90 US Dollar en zullen gaan zakken naar 70 US Dollar.

Op termijn geeft dit aan, dat daar het plafond van de kosten ligt.

Verder zal er ook steeds meer decentraal stroom opgewekt worden.

Je gaat dan je eigen energie opwekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...