Ga naar inhoud


Vreemd dat vele windmolens vaak stil staan


Fiene56

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beetje jammer dat die dingen gebouwd worden

je gaat mij niet vertellen dat die dingen überhaubt de energie opleveren die het kost om ze te fabriceren en onderhouden

 

oh beetje negatief ik weet t

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het geinstalleerde vermogen van een windmolen 100 kW is wordt er in de praktijk slechts 40% daarvan opgewekt.

 

De kosten per MW bedragen nog steeds 50% meer als die van een conventionele centrale.

 

De molens die in zee gebouwd worden zijn ongeveer 10 keer zo duur als die op land staan.

Een ding is zeker, die op zee verdienen zichzelf niet terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5M in brunsbüttel levert een vermogen van 4,5 Mw en kost rond de 12,5 mio. Is natuurlijk de grote vraag: hoelang gaat zo'n ding mee. En cees, ik weet dat de kraan in neurath daar geen schuld van was, maar hij mag daar nog echt niet weg. Dit zg blok F van het Kraftwerk zal nu zeker 10 maanden uitlopen. Der is op de site van RWE trouwens een live Webcam. De 5M gaan ze trouwens ook op zee gebruiken met minder hoogte want 183 mtr in de storm is wel een windvanger.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja Fiene, ze hebben daar echt een probleem, een duur probleem ook.

Ik zelf geloof meer in energieopwekking door CSP, concentrated solar power. Deze techniek is binnen korte tijd op prijs concurrerend met conventionele opwekking, en onuitputtelijk.

Windmolens zijn een onbetrouwbare bron, je kunt er niet mee plannen en de vraag naar energie laat zich niet plannen.

Ik zit veel in Z.-Afrika. Daar is op dit moment (en de komende 8 jaar) een capaciteitsprobleem. Regelmatig zik ik daar in het donker. Dit staat ons hier ook te wachten, wanneer ze heir verder op windenergie inzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je gelijk krijgt dat het veel goedkoper gaat worden. Dat is het voor de eindverbruiker ook interessanter om zelf zo'n installatie op het dak te ploffen.De CSP techniek is natuurlijk veel onderhoudsvrijer dan de molens met mechanische onderdelen die slijten, en het ziet er qua aanzicht ook beter uit.De zon hebben we nog wel een hele tijd dus daar zal het niet aan liggen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

""als de grote lamp uitgaat is het voor alles en iedereen einde oefening ""

Nee, bijlange niet!

Het teveel aan stroom kan gebruikt worden om in de bergregionen water in de stuwmeren omhoog of op te pompen, voor als er een tekort aan energie is de waterkracht centrales opnieuw te doen energie geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft wel degelijk te maken met overcapaciteit.

 

Probleem is niet zozeer de noodzaak om meer energie te "maken" maar meer het probleem van opslaan.

 

Bij te weinig vraag is het handiger om een windmolen uit te zetten dan een kolen/kern centrale af te schakelen.

 

Ook een reden dat een windmolen uitstaat is het feit dat men rekening moet houden met de fysieke problemen zoals onderhoud, geluids overlast en reserve. Want als bij een piek een molen uitvalt door een defect dan zal een andere molen moeten inspringen. En als ze allemaal draaien dan heb je geen "reserve-molen".

En het vermogen van de leidingen moet ervoor geschikt zijn. Je kan niet meer mega-watts door een leiding sturen als deze niet geschikt is. Veel windmolens worden gebouwd waar genoeg wind is en de infra-structuur aanwezig is. Het komt niet vaak voor dat men ook nog de leidingen legt (te duur).

 

Je kan dus niet zomaar ervan uitgaan dat het 1 probleem is als er 1 of meerdere molens "uitstaan". Het is altijd een combinatie van factoren.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten die molens maar massaal draaien om bv water om te zetten in h2 en o2. Vervolgens die h2 richting een omgebouwde kolencentrale die daar vervolgens weer electriciteit van bakt.

Of naar een tankstation zodat er een mobiel vehicel op kan rijden. Maar transport van H2 zal wel te gevaarlijk zijn vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het transport van H2 is net zo ongevaarlijk (of gevaarlijk) als dat van LPG.

Het heeft op dit moment te voldoen aan dezelfde voorschriften.

Waterstof is een energie-opslag-transport medium.

Je kunt er bijvoorbeeld electrische energie in opslaan.

 

Het heeft alleen voordeel voor het milieu wanneer je het genereert met schone energie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast audiofiel
Origineel bericht van: ceesv
De molens die in zee gebouwd worden zijn ongeveer 10 keer zo duur als die op land staan.
Een ding is zeker, die op zee verdienen zichzelf niet terug.


Dat hoeft ook niet. Het gaat niet alleen om geld.
Als het goedkoper was, dan ging het allemaal vanzelf.

Ik kom net uit Zweden en ben over die brug naar Denemarken gereden. Een machtig gezicht; daar staan een heleboel windmolens in zee. Ik vind dat heel chique.

Het lijkt me een goed idee als we in Europa zelf meer energie opwekken. Al die olie komt uit onrustige gebieden waar we een hoop ellende sponsoren.
En olie wordt ook steeds duurder.

Aardwarmte
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardwarmte

Getijdenenergie
http://en.wikipedia.org/wiki/Tidal_power

Turbine's (soort onderzee windmolens)
http://www.marineturbines.com/home.htm

En dan heb je ook nog stuwdammen.

In Europa betalen we zoveel belasting; laten ze hier maar eens iets aan uitgeven/ investeren. In de toekomst kan dat ook geld opleveren want je kunt de technologie ook weer verkopen. Met China en India als de grootste klanten.
Net als onze watermanagement technologie.

We zullen toch steeds electriciteit gebruiken, al die campagnes ten spijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook verstandig is ons meer onafhankelijk te maken van fossiele brandstoffen. Dit zal toch ooit eens opraken. Wij zullen dat niet meer meemaken, maar onze nakomen wel.Het is dus zeker goed geld te steken voor onderzoek naar andere mogelijkheden en testen.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Culemborg staan er 3.

In de zomer is het altijd hommeles.

Dan staan ze vaak stil.

 

Je ziet daar vaak serviceauto's.

Die staan er volgens mij niet voor niets.

 

En . . . dan leveren ze in mijn beleving ook

niets op. (80 meter as-hoogte, wieken van 20 meter)

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...