dAF2000 Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: chocovla Frappant dat meerdere mensen zitten te nuilen over het ontbreken van een 2e tuner. Een beetje zoekwerk moet toch aantonen dat het publiek voor de 800hd een andere is dan het publiek van de 8000hd welke wel een optie heeft voor meerdere tuners. Nooit een twintuner gehad zeker? Doet me een beetje aan de nieuwe Volkswagen reclame denken. Chocovla heeft zeker een punt. Het overgrote deel van de gebruikers heeft toch maar 1 tuner. Dream maakt niet voor niks nog een 8000 naast de 800.
chocovla Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: chocovla Frappant dat meerdere mensen zitten te nuilen over het ontbreken van een 2e tuner. Een beetje zoekwerk moet toch aantonen dat het publiek voor de 800hd een andere is dan het publiek van de 8000hd welke wel een optie heeft voor meerdere tuners. Nooit een twintuner gehad zeker? Doet me een beetje aan de nieuwe Volkswagen reclame denken. Jup en een harde schijf. Twintuner werd nooit gebruikt en harde schijf was na 1,5 jaar nog niets op opgenomen. Ik neem simpelweg nooit dingen op en ben de enige gebruiker van de ontvanger. Veronderstel niet dat wat jijzelf leuk en handig vind voor alle mensen opgaat. Voor mij is de 800 meer dan genoeg en heb absoluut geen behoefte aan een twin of zelfs een quad tuner.
Gast SpiekerJozef Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Heb ook een dubbele kabel liggen voor de 7025. De 2e kabel gebruik ik alleen nog maar om af en toe met de originale ontvanger m'n Viasat-kaart te updaten.. (voor het geval de Viasat-helpdesk weer eens het naatje van de kous wil weten qua foutmeldingen op het scherm.) Haha, quad-tuner.. Mooi is dat dat je zo'n beetje het gehele spectrum in-eenum vast kunt leggen op schijf... moet je niet met een netwerk-schijf aankomen denk ik zo... Misschien de ultieme Dreambox, maar zoveel tijd heb ik jammergenoeg niet. Heb in eerste instantie een Dreambox om kwalitatief beter tv te kunnen kijken, niet kwantitatief!
Gast SpiekerJozef Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Iemand al een blue-ray/dvd-drive op usb gespot? Zoja zal ie nog wel aan de dure kant zijn, maar zou samen met de 800 voor mij de ultieme combi zijn..! Tegen die tijd mooi verlost van die grote dvd-kist. Formaat van die 500/600/800 bevalt me wel.. Het voordeel van USB in de 7025 valt ook weg met de komst van de 800!
Its_Johan Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Ik begrijp de hipe van deze DM800 ook niet zo goed. Wat word er nu geleverd wat er nog niet op de markt is ? als er maar 1 tuner in zit, dan kun je toch net zogoed de goedkopere UFS910 kopen die tegenwordig ook veel goede images etc. heeft.... Een DM8000 met meerdere tubers, HDD, DVD zou wel een nieuwtje zijn.... ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Gast Satellite Europe Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Een UFS 910 is zeker 'n goed alternatief, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik toch zeker ook 'n DM800 zal kopen, vanwege Enigma die hierop draait. Enigma bied voor plugins toch iets meer flexibiliteit tov. de software die op de UFS 910 draait & persoonlijk vind ik de Dreambox ook mooier wat design betreft. Op 't AAF-board zijn er al veel plaatjes te bewonderen & heeft 1 vd. leden ook 'n DM800 & die heeft zo te zien al met veel Images gestoeid Wil je gewoon 'n HDTV tuner (met cs), zonder dat je al teveel met div. plugins/firmwares te wilt rotzooien dan kun je imho. beter 'n UFS 910 kopen.
Simean Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Ik had hier de ufs-910 staan, heb hem eigenlijk nooit echt gebruikt om tv te kijken... Hij werkte goed hoor daar niet van en de kwaliteit was super. Het is maar wat je gewoon bent natuurlijk hé, mijn kijkdoos is de 600 en zal straks vervangen worden door de 800. Ik heb aan 1 tuner voldoende.. opnemen doe ik niet en al zeker niet als ik thuis ben. (en zo zijn er véél meer...) Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
arie kanarie Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Citaat: Iemand al een blue-ray/dvd-drive op usb gespot? Lijkt mij een eSata versie beter/sneller/handiger. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Niels Wagenaar Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Zelf zat ik al een tijdje te kijken naar de DM800 HD en heb daardoor de aanschaf van een mogelijke UFS 910 even uitgesteld. Des ondanks heb ik nu een aantal prijzen gezien (tussen de € 440,- t/m € 480,-) waardoor ik nu toch een Kathrein heb aangeschaft voor € 330,- incl. verzending. Een paar tientjes meer is voor mij geen enkel probleem, maar een dikke € 100,- meer voor een Enigma gebaseerde ontvanger vind ik overdreven. Bovendien, de DM800 HD is gewoon te laat op de markt gekomen en gezien de prijs verwacht ik toch wel dat er vele personen alsnog de UFS 910 gaan aanschaffen. Deze is al geruime tijd op de markt en heeft de veelal de problemen en beschikbaarheid van softcams, etc van de DM800 al gehad. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Simean Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Dat is zeker een feit.. de ufs-910 heeft zeker een toekomst. En de prijs sja.. das persoonlijk.. Ik heb hier me kabel opgezegd omdat ik geen zin heb om 2 abbo's te betalen voor dezelfde zenders.. Krijg ik doodleuk een rekening van 63.60€ had ik ook kunnen zeggen dan blijf ik die zenders wel op de kabel kijken :| * straks is er zoooooveel HD content dat ik de prijs helemaal vergeet hahaha* Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Henksat Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Deze is al geruime tijd op de markt en heeft de veelal de problemen en beschikbaarheid van softcams, etc van de DM800 al gehad. Reken er maar op dat de images voor de 800 gelijk uitkomen ná introductie van deze box. Het is tenslotte óók Enigma-2 dus dat zit wél goed. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Niels Wagenaar Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Henksat Reken er maar op dat de images voor de 800 gelijk uitkomen ná introductie van deze box. Het is tenslotte óók Enigma-2 dus dat zit wél goed. Tuurlijk zal er in rap temp Enigma-2 images uitkomen voor de DM800. Maar de diverse softcams - die de Dreambox serie heeft groot gemaakt - zullen pas mogelijk na enkele weken na de introductie uitkomen. De CPU is volgens mij niet compatible met de huidige CPU van bijvoorbeeld de DM7025, hierdoor is een hercompilatie dus noodzakelijk. Bovendien, het is even vraag of er inhoudelijk niet iets anders is waardoor bijvoorbeeld de aansturing van de SCI moet worden aangepast (ik noem maar even iets). Dus ik denk niet dat je voor de DM800 een PLI image kan verwachten voorzien van MGCamd of CCcam. En deze periode heeft de UFS 910 al meegemaakt waardoor ik verwacht dat er alsnog mensen deze zal aanschaffen, mede gezien de hoge prijs van de DM800. Het is alleen jammer dat bijvoorbeeld CCcam voor UFS 910 niet zal uitkomen. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast pieterg Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: Niels Wagenaar De CPU is volgens mij niet compatible met de huidige CPU van bijvoorbeeld de DM7025 waardoor een hercompilatie noodzakelijk is. De CPU is niet dezelfde, maar heeft wel dezelfde architectuur. Binaries gecompileerd voor de 7025 zullen dus gewoon op de 800 draaien (en andersom).
Niels Wagenaar Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Origineel bericht van: pieterg De CPU is niet dezelfde, maar heeft wel dezelfde architectuur. Binaries gecompileerd voor de 7025 zullen dus gewoon op de 800 draaien (en andersom). En ik vraag mij af of dit inderdaad het geval zal zijn. Niet zozeer dat de CPU binary compatible is met de huidige DM series. Maar voornamelijk door de gebruikte Broadcom chipset. Het lijkt mij dan dat de aansturing van bepaalde zaken ook anders zal verlopen. Je ziet dit onder andere ook bij de UFS 910 en de IPBOX 9000HD. Beide zijn CPU compatible maar hebben inhoudelijk andere componenten waardoor de softcams voor de 910 niet zonder aanpassingen zal draaien op een 9000HD. Laat wel even duidelijk zijn, dit is mijn vermoeden he Ik heb namelijk nog niet vernomen dat het allemaal backwards compatible zou zijn. Is ook wel logisch aangezien alleen de distribiteurs de demo modellen hebben ontvangen Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Citaat: Het is alleen jammer dat bijvoorbeeld CCcam voor UFS 910 niet zal uitkomen. dat kan nog komen... maar je camd3 die naar verluid erg stabiel werkt op de UFS 910 kan ook gebruikt worden ik wacht nog even mbt de dm 800, tot ie in de winkel staat cheers Music John Miles
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen